نوشته شده توسط : بهزاد

اتصالات مکانیکی  :

اتصالات مکانیکی نوعی از قطعات مکانیکی هستند که بین دو قطعه آرماتور قرار می گیرند و باعث می شوند که آرماتور درمحل اتصال رفتاري شبیه به یک آرماتور یکپارچه داشته باشد . اتصالات مکانیکی آرماتورها را به صورت سر به سر به یکدیگر وصل می کنند. این اتصال بسیاري از مزایای یک آرماتور یکپارچه را تامین می کند . با توجه به شکل 4 اتصالات مکانیکی تراکم آرماتور را کاهش داده و امکان بتن ریزي مطلوب را فراهم می کند . بر اساس آیین نامه بتن ایران یک اتصال مکانیکی بسیار قوي تر و مستحکم تر از اتصال اورلپ می باشد چرا که میزان استحکام مورد نیاز براي یک اتصال مکانیکی حداقل 25 درصد بیشتر از استحکام طراحی براي اتصال اورلپ در نظر گرفته می شود. در حال حاضر انواع اتصالات مکانیکی در شکل ها و ابعاد مختلف و بنا به نیاز مصرف کننده در بازار هاي جهانی و همچنین بازار کشور خودمان قابل دستیابی هستند. متداول ترین اتصالات مکانیکی با بهره گیري از مدلی مشابه پیچ و مهره میلگردها را به یکدیگر متصل نموده و یک آرماتور یکپارچه ایجاد می کند.

اتصال فورجینگ میلگرد :

فرآیند جوشکاری فورجینگ سربه سر در سال 1953 میلادی با هدف استفاده در صنعت حمل و نقل ریلی ابداع شد و سپس کاربرد آن در صنعت ساختمان توسعه یافت. با گسترش روزافزون ساخت و ساز و رشد شهر ها و بلند مرتبه سازی،موضوع مقاوم سازی و استحکام سازه های بتنی به منظور حفظ جان و سرمایه ساکنین در اهمیت قرار گرفت. به دلیل وجود بارهاي کششی، خمشی و پیچشی زیاد در سازه هاي بتنی، نحوه  درست اتصال میلگردها در بتن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که با این روش تا حد بسیار زیادی ضعف در اتصال میلگردها از بین خواهد رفت. روش جوشکاری فورجینگ سر به سر جزء روش های جو شکاری ذوبی کامل به شمار نمی آید، بلکه نوعی روش جوشکاری فاز جامد است که عمل اتصال را بدون ذوب کردن کامل فلز پایه به انجام می رساند. پیکر بندی مجدد اتم ها با حرارت دهی سطحی در دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد رخ داده و اتصال به کمک تغییر فرم پلاستیک به وجود آمده از بهم فشردگی ایجاد می شود.

اتصال به روش اورلپ:

سالیان سال است که بسیاری از مهندسین ساختمان، معماران و متخصصین متوجه شده اند که روش اتصال اورلپ در قبال داشتن مزایای اندك معایب بسیاری دارد. طبق آیین نامه  ACIاتصال اولپ در مقابله با بارهای پریودیک قابل اطمینان نبوده و از محدوده  الاستیک خارج خواهند شد [ 2] لذا این سوال پیش می آید که رفتار اتصالات اورلپ برای آرماتورهای با سایز بالا همچون آرماتور 25 چگونه خواهد بود. طی سالیان متمادي و براي اطمینان بیشتر در قابلیت وکارآیی اتصال اورلپ ، طول اتصا ل پوششی مرتبا افزایش یافته است و همچنین استفاده از اورلپ در بعضی نقاط به طور کلی ممنوع می باشد.

تصاویر وصله میلگرد به دو روش فورجینگ و کوپلینگ - ppt90.ir



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

تاریخچه فورجینگ میلگرد: این تکنولوژی در سال 1952 میلادی با هدف کاربرددر صنایع ریلی وخط آهن ابداء ودر پی آن به علت صنعتی شدن...

 جوش سر به سر میلگرد 

از عمده دلایل ظهور این نو آوری میتوان به موضوع وبحث مهم مقاوم سازی و تضمین استحکام سازه های بتنی اشاره نمود که نتیجه آن  افزایش ضریب امنیت جانی ومالی ساکنان و کاربران این سازه ها بود.اولین مبتکران واستفاده کنندگان از این تکنولوژی سازمان راه و شرکتهای نصب خطوط ریلی در کشور کانادا بودند که با استفاده از این روش توانستند جایگزین مطمئن تر و مناسبتری را  نسبت به سایر روشهای اتصال ریلهای آهن (کلمپینگ ،ترمیت و...)  به دنیای جوش  فلزات معرفی نمایند.
در پی آشنایی  محققان و صاحبنظران صنعت ساختمان بلوک شرق آسیا ،بالاخص کشور زلزله خیز ژاپن با این تکنولوژی ،بر آن شدند با تغییر کاربری این متد به جوش میلگرد ها و آرماتورها ،روش جدیدی را در اتصال سازه های بتنی ابداء نمایند.
این روش (GAS PRESSURE WELDING )به سرعت در این کشور فراگیر شد و دستاورد آن اجراء اکثر پروژه های عمرانی با این روش بود.
 
دستگاه جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگرد ها (کاربردها):
-اتصال میلگرد های ستونها در سازه های بتنی
-اتصال میلگرد ها در سبد بافی وشمع ها در طول و تیپهای گوناگون
-اتصال میلگرد های ضایعاتی وپرت
-اصلاح واتصال بولتهای شکسته و آسیب دیده
-اتصال میلگرد های دیوارهای برشی
-اصلاح  و افزایش طول ریشه های کوتاه
-اتصال میلگرد های به کار رفته در تیر برق ها
و ...
روش کار:
در این روش میلگرد ها به صورت سر به سر و بدون هیچ گونه مواد افزودنی ،توسط حرارت حاصل از سوختن گاز استیلن و اکسیژن ،به دمای خمیری شدن(1250 درجه سانتیگراد) میرسند و توسط فشار حاصل از سیلندر هیدرولیک ،به یکدیگر فورج می شوند. مدت زمان در نظر گرفته شده برای یک اتصال (جهت یک سایز متوسط میلگرد) حدود 60 ثانیه می باشد.
مزایای روش جوشکاری سر به سر میلگرد:
-افزایش مقاومت در محل اتصال به علت افزایش قطر
-صرفه جویی در مصرف میلگرد حدود %30
-کاهش خطا های انسانی در مبحث آرماتوربندی و چیدمان میلگرد ها
-کاهش وزن سازه به علت حذف اورلب
-افزایش مقاومت سازه  در برابر نیروهای خارجی (زلزله و ...) بواسطه کاهش وزن سازه
-افزایش اختلاط بتن با میلگرد به علت کاهش حجم میلگرد
-امکان ویبره خوری بهتر و ایده آل تر به علت کاهش حجم آرماتورها
-حفط یکپاچگی آنالیز بار در محل اتصال
-کاهش هزینه حمل و نقل به علت کاهش مواد مصرفی
-حفظ خواص متالوژیکی آرماتورها
-امکان اتصال سایزهای مختلف (طبق استاندارد )به یکدیگر
-سرعت اجراء بالا، با صرف کمترین هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت پرسنل اجرایی آرماتور بند
-امکان اتصال میلگرد های پرت وضایعاتی
-قابلیت استفاده در تمامی حالت ها
-عدم نیاز به برق سه فاز
-کاربری آسان و قابل حمل بودن توسط نیروی انسانی
-و...

 



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

هدف اغلب افراد از خرید ملک کلنگی سکونت و استفاده شخصی نیست. بلکه اکثرا با هدف ساخت و ساز دنبال خانه کلنگی هستند. بنابراین نکات مهم در خرید خانه کلنگی را با رویکرد سرمایه گذاری توضیح می‌دهیم.

باید بدانید در خرید خانه کلنگی نکات مهمی در خصوص موارد حقوقی وجود دارد که توجه به آن‌ها ضروری است. اما پیش از نکات حقوقی باید به ویژگی‌های زمین آن ملک توجه کنید. بنابراین ابتدا نکات مربوط به زمین ملک کلنگی و سپس نکات حقوقی مهم در خرید خانه کلنگی را شرح می‌دهیم.

آگهی تبلیغاتی خرید و فروش خانه کلنگی در سایت شیپور

 

وقتی یک خانه کلنگی را با هدف ساخت و ساز بررسی می‌کنید، باید نکاتی که روی فرایند ساخت، پسندیده شدن توسط مشتری، فروش راحت‌تر، سریع‌تر و بهتر اثر دارند را نیز در نظر بگیرید تا از خرید خود بیش‌ترین سود را کسب کنید.

 

۱- میزان تراکم خانه کلنگی

فردی که اقدام به خرید خانه کلنگی می‌کند، میزان سرمایه‌ای که برای خرید زمین باید صرف کند را با هزینه تقریبی ساخت و ساز و مدت خاک خوری سرمایه محاسبه کرده و منطقی بودن خرید خانه کلنگی را می‌سنجد.

در نتیجه هر چه بتواند بنای بیش‌تری در آن زمین بسازد، سود بیش‌تری بدست می‌آورد و سرمایه گذاری منطقی‌تر می‌شود. به همین دلیل میزان تراکمی که به خانه کلنگی تعلق می‌گیرد، یکی از نکات مهم در خرید خانه کلنگی به حساب می‌آید.

۲- ضریب سطح اشغال، یکی از نکات مهم در خرید خانه کلنگی

ضریب سطح اشغال مشخص می‌کند شما در چه مساحتی از زمین اجازه ساخت و ساز دارید. همان طور که گفتیم هر چه زیربنای مفید ساخته شده بیش‌تر باشد، سازنده سود بیش‌تری بدست می‌آورد. به همین دلیل ضریب سطح اشغال مانند تراکم یکی از نکات مهم در خرید خانه کلنگی به حساب می‌آید.

در این زمینه حتی میزان خلافی که همسایه‌ها در ساخت و ساز انجام داده‌اند دارای اهمیت است. چرا که سازنده می‌تواند به اندازه آن‌ها خلاف کرده و این به معنای زیربنای مفید بیش‌تر است.

البته ضریب سطح اشغال یا همان درصد ساخت زمین از جهات دیگر در بررسی زمین یک ملک کلنگی اثر گذار است که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

۳- قناس بودن زمین

قناس بودن زمینقناسی زمین معمولا از دید خریدار عیب است. اما برای سازنده همیشه اینطور نیست.

قناس بودن زمین یکی از نکات مهم در خرید ملک کلنگی است که هم می‌تواند به سود سازنده تمام شود، هم به ضرر او. البته موضوع قناس بودن زمین از دید سازنده و خریدار کاملا متفاوت است. قناسی زمین از دید خریدار همیشه بد است اما داستان برای سازنده متفاوت است.

با توجه به ضریب سطح اشغالی که شهرداری برای هر محله تعیین می‌کند، درصدی از زمین که امکان ساخت و ساز در آن وجود دارد مشخص می‌شود. اما با توجه به اینکه هر ملکی باید هم‌باد ملک‌های همسایه ساخته شود، نوع قناسی می‌تواند امکان ساخت و ساز در مساحت بیش‌تری را فراهم کند.

به طور کل نوع قناسی زمین می‌تواند باعث شود مساحت کمتر یا بیش‌تری قابل ساخت و ساز باشد. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید مقاله‌ای که قبلا در خصوص درصد ساخت زمین در سایت منتشر شده است را بخوانید.

در این مقاله عواملی که روی درصد ساخت زمین اثر گذار هستند، از جمله انواع قناسی توضیح داده شده است.

به طور کل قناسی زمین، کار سازنده را از ۳ جهت سخت می‌کند:

  1. سخت‌تر شدن ساخت و ساز
  2. سخت‌تر شدن ارائه نقشه مناسب
  3. دیرتر فروش رفتن ملک به علت دید منفی خریدار در خصوص قناسی

اما اگر نوع قناسی زمین امکان ساخت زیربنای بیش‌تری را برای سازنده فراهم کند، ۳ مورد فوق به علت امکان سود بیش‌تر، از دید سازنده قابل چشم‌پوشی هستند. فراموش نکنیم سود بیش‌تر همیشه برای سازنده مهم‌ترین عامل تصمیم‌گیری است.

۴- جهت ملک نکته بسیار مهم در خرید ملک کلنگی

اهمیت جهت ملک (شمالی، جنوبی و…) به نظر بدیهی می‌رسد. از دید خریدار ملک جنوبی به معنای نورگیر بهتر و روشنایی بیش‌تر و مطلوب‌تر است. اما از دید سازنده ملک جنوبی مزایای دیگری هم دارد.

مسلما وقتی ملک نورگیر بهتری داشته باشد، امکان فروش سریع‌تر و با قیمت بهتر فراهم است. اما این تنها مزیت ملک جنوبی نیست.

در ملک‌های شمالی، سازنده به دلیل اینکه حیاط و کوچه در یک سمت قرار دارند، فقط می‌تواند از یک سمت خلاف (پیشروی) کند.

اما در ملک‌های جنوبی، به دلیل اینکه حیاط یک سمت و کوچه در سمت دیگر است، امکان خلاف کردن از دو جهت فراهم است و این به معنای زیربنای مفید بیش‌تر و سود بیش‌تر است.

بنابراین ملک‌های جنوبی نه تنها با قیمت بیش‌تر و سریع‌تر فروش می‌روند، بلکه به دلیل امکان خلاف از دو طرف، سود بیش‌تری را برای سازنده به همراه دارند.

۵- طول بَر (عرض زمین) و تعداد بَر ملک

طول بَر (عرض زمین) و تعداد بَر ملکوقتی عرض زمین بیش‌تر باشد، دست سازنده برای ساخت و ساز از جهات مختلف باز است.

هر چه عرض زمین یا همان طول بَر که به اشتباه بحر ملک هم گفته می‌شود بیش‌تر باشد، خرید خانه کلنگی را برای سازنده جذاب‌تر می‌کند.

وقتی عرض زمین یک خانه کلنگی بیش‌تر است، دست سازنده برای اجرای نقشه‌های متنوع بازتر است. در نتیجه می‌توان نقشه‌های بهتری در آن کار کرد. همین موضوع باعث می‌شود ملک ساخته شده در این زمین زودتر به فروش برسد.

از طرفی عرض زمین بیش‌تر امکان تامین پارکینگ را برای سازنده راحت‌تر می‌کند. همینطور وقتی عرض زمین بیش‌تر باشد، شرایط کار کردن پنجره‌های بیش‌تر را فراهم کرده و این به معنای نورگیر بهتر برای خانه است. تمام این موارد روی فروش بهتر و سریع‌تر ملک اثر گذار هستند.

باید به یک نکته ظریف هم توجه داشته باشید، هر چه عرض زمین بیش‌تر باشد، سازنده با خلاف کردن (پیشروی) می‌توان متراژ بیش‌تری بسازد.

می‌دانیم میزان خلاف می‌تواند در حدود ۱ متر تا ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر باشد. ۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر پیشروی در ۶ متر عرض زمین معادل ۷ متر و ۲۰ سانتی‌متر زیربنای بیش‌تر و در ۱۵ متر عرض زمین معادل ۱۸ متر زیربنای بیش‌تر است.

۶- عقب‌نشینی

عقب‌نشینی ملک برای مالک همراه با ضرر است ولی برای سازنده می‌تواند معادل سود باشد. حتما پیش از اقدام به خرید خانه کلنگی، از شهرداری استعلام کنید تا موضوع عقب‌نشینی و میزان آن مشخص شود.

در صورتی که ملک عقب نشینی داشته باشد، خریدار باید معادل ارزش ملک پس از عقب‌نشینی پول پرداخت کند. مسلما این موضوع به ضرر مالک است. اما چرا عقب‌نشینی می‌تواند به نفع سازنده تمام شود؟

بدیهی است که هر چه هزینه‌ها کم‌تر و سود بیش‌تر باشد، خرید ملک منطقی‌تر است. از یک سو وقتی ملک عقب‌نشینی دارد، سازنده پول کمتری بابت زمین پرداخت می‌کند. از سوی دیگر عقب‌نشینی روی زیربنای مفیدی که سازنده می‌تواند بسازد اثر گذار نیست.

در نتیجه عقب‌نشینی برای سازنده به معنای هزینه‌ی کمتر، بدون کاهش سود است. این یعنی یک خرید مطلوب. هر چند عقب‌نشینی باعث می‌شود قدرالسهم زمین هر آپارتمانی که ساخته می‌شود کمتر باشد. اما این مسئله تاثیر چندان زیادی روی فروش نداشته و برای سازنده چندان اهمیتی ندارد.

۷- ابعاد زمین یکی از نکات مهم در خرید ملک کلنگی

ابعاد زمین هم یکی از نکات بسیار مهم در خرید ملک کلنگی است که از جهات مختلف می‌تواند برای سازنده مهم باشد.

ابعاد زمین به طور مستقیم روی نقشه ملک اثر گذار است. مثلا اگر زمین عرض کم و طول زیاد داشته باشد (اصطلاحا اتوبوسی باشد)، جدا از مشکلات مربوط به عرض زمین که توضیح داده شد، پس از ساخت و ساز به ملک خوش نقشه‌ای نمی‌رسیم.

نمونه‌ای از زمین مربعیهمانطور که در عکس می‌بینید، بخش قابل ساخت در عمل مستطیلی شده است.

اگر زمین مربعی باشد، مثلا با فرض اینکه ۶۰ درصد اجازه ساخت داشته باشید، زمینِ قابل ساخت و ساز عملا مستطیلی می‌شود که باز هم از نظر نقشه جالب نیست.

علاوه بر این موارد ابعاد زمین از این نظر که واحد‌های چند متری می‌توان در آن ساخت نیز دارای اهمیت است. مثلا اگر زمین ما ۲۰۰ متری باشد، با فرض ۶۰ درصد اجازه ساخت، می‌توان واحد ۱۲۰ متری در آن ساخت که از نظر متراژ مطلوب بوده و متقاضی خود را دارد.

حال فرض کنید زمین ما ۵۰۰ متری و درصد ساخت آن ۶۰٪ باشد. یعنی ما می‌توانیم در ۳۰۰ متر مربع آن زمین ساخت و ساز کنیم. طبیعتاً واحد ۳۰۰ متری کم متقاضی است. می‌توانیم ۲ واحد ۱۵۰ متری در یک طبقه داشته باشیم. اما داشتن ۲ واحد با متراژ ۱۵۰ متر در یک طبقه هم مطلوب نیست.

البته این موضوع به اینکه زمین مورد نظر کجاست و چه متراژی در آن منطقه متقاضی دارد نیز وابسته است. مثلا در بسیاری از مناطق تهران، می‌توان به جای ساخت یک واحد ۱۲۰ متری در هر طبقه، دو واحد ۶۰ متری داشت. یا در بعضی مناطق، واحد ۳۰۰ متری هم بسیار مطلوب است.

۸- نکات حقوقی مهم در خرید خانه کلنگی

یکی از نکات حقوقی خیلی مهم در خرید خانه کلنگی این است که حتما احراز مالکیت انجام شود. با توجه به اینکه خانه‌های کلنگی قدیمی هستند، باید حتما از این مطمئن شوید که فروشنده، قطعا مالک خانه است.

حتما پیش از خرید ملک کلنگی از مالک بخواهید از شهرداری استعلام گرفته و آن را رویت کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که ملک مورد نظر در طرح شهرداری نیست، باید یقین حاصل کنید که کاربری ملک را درست به شما اطلاع داده‌اند.

گاهی اوقات گفته می‌شود فلان ملک تجاری است؛ مثلا متراژ ملکی ۳۰۰ متر مربع است و گفته می‌شود ۱۵۰ متر مربع تجاری دارد. استعلام شهرداری این موضوع را شفاف می‌کند. چرا که گاهی متراژ تجاری که به ملک تعلق می‌گیرد از شهرداری خریداری نشده است.

در این حالت شما به خیال تجاری بودن ملک، پول بیش‌تری بابت زمین می‌پردازید، اما موقع ساخت متوجه می‌شوید خودتان باید متراژ تجاری یاد شده را از شهرداری خریداری کنید.

خیلی اوقات ملک‌های کلنگی چندین سال مالیات و عوارض پرداخت نکرده‌اند. با توجه به اینکه پرداخت این موارد بر عهده مالک است، ایشان باید این مالیات و عوارض را پیش از تنظیم سند پرداخت نماید.

فروش خانه های کلنگی در بخش آگهی رایگان شهر24



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

گزارشی که توجیه‌ پذیری یک طرح را در ابعاد مختلف از قبیل بازار، فنی و مالی را بررسی و مطالعه کند، گزارش طرح توجیهی (معادل واژه انگلیسی Feasibility Study Report) نام دارد. طرح توجیهی ابعاد مختلف یک پروژه از قبیل بازار، فنی و مالی را بررسی میکند و به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش‌های طرح توجیهی را می‌توان به صورت زیر تقسیم کرد:

 تجزیه و تحلیل مالی یا Financial Analysis: به منظور بررسی و آنالیز ابعاد مختلف مالی و سودآوری طرح توجیهی صورت می‌گیرد. 

 مطالعه بازار یا Market Study: که در آن ابعاد مختلف بازار محصولِ طرح توجیهی بررسی می‌شود. این ابعاد عبارتند از کمبود، بازار هدف، عرضه، تقاضا و 

توجیه‌پذیری فنی یا Technical Feasibility : به منظور بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی همچون فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزاتِ تولید و ساختار اجرائی طرح انجام میشود. 

طرح توجیهی چیست؟

 گزارش طرح توجیهی 

گزارشی که توجیه‌ پذیری یک طرح را در ابعاد مختلف از قبیل بازار، فنی و مالی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد، گزارش طرح توجیهی یا Feasibility Study Report نام دارد.

 


:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

آنچه مسلم است این است که هر خانه ای در هر دوره و زمانه ای که ساخته شده باشد پس از مدتی عمر خود را کرده و فرسوده می شود و یا در صورت حفظ استحکام نیز ساختار و طرح آن قدیمی شده و با مدل های زیبا و جدید متناسب با مد روز همخوانی نخواهد داشت هر چند که شاید در زمان ساخت خود یکی از شیکترین و به روز ترین خانه های بنا شده بوده است.بازسازی منزل علاوه بر ارضای حس زیبایی پسندی فرد می تواند از بسیاری از خطرات جانی و مالی احتمالی نیز پیشگیری نماید. پروسه بازسازی با توجه به نوع کاربری آن، هدف مالک از بازسازی، قدمت خانه و بسیاری از عوامل دیگر می تواند متفاوت باشد. به طور کلی آنچه در تمامی بازسازی ها مشترک است طی مراحلی به شرح زیر است:

ایده برای بازسازی خانه 

  • قبل از انجام عملیات بازسازی، در صورت عدم تعویض شیرآلات، لوله کشی ها و برق کشی خانه از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.
  • اگر کار بازسازی را به شرکت ها و پیمانکاران متخصص در این زمینه واگذار می کنید حتما قبل از انجام عملیات به طور کاملا رسمی قرارداد بازسازی را تهیه و به امضای طرفین برسانید تا ملزم به اجرای آنچه توافق شده است باشند.
  • بهتر است در صورت بازسازی های ریشه ای اعضای خانواده را در محل دیگری ساکن نمایید و در صورت نیاز خانه را تخلیه یا لوازم منزل را به صورت بسته بندی شده در یکی از اتاق ها بگذارید.
  • در تهیه متریال و مصالح مورد نیاز قبل از انجام پروسه بازسازی دقت داشته باشید که تا جایی که بودجه اجازه می دهد مواد با کیفیت تر و به روزتری خریداری نمایید.
  • در صورت انجام پروسه بازسازی به دست خودتان، قبل از شروع عملیات، مطالعات و آگاهی های خود را در این زمینه افزایش دهید. به کارگیری یک کارگر با تجربه نیز می تواند کمک بزرگی در انجام عملیات بازسازی است.
  • بازسازی: این مرحله شامل اجرا و پیاده سازی آنچه که در سه مرحله قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید است.

شرایط بازسازی خانه 

  • داشتن یک نقشه کلی و تعیین نیازها: این مرحله می تواند به صورت نقشه ای بر روی کاغذ پیاده شود. داشتن دقت و رعایت نکات لازم در این مرحله می تواند منجر به تسریع در باقی مراحل بازسازی و یا برعکس موجب سردرگمی و اشتباه در مراحل بعد گردد. بهتر است در صورت نداشتن تجربه و مهارت کافی در این زمینه با کارشناسان و پیمانکاران خبره بازسازی منزل مشورت کنید.
  • محاسبه میزان هزینه های مورد نیاز: مرحله بعد از تعیین نقشه نهایی، برآورد قیمت بازسازی خانه و بودجه بندی می باشد. این کار هم می تواند توسط یک متخصص شرکت بازسازی و هم می تواند توسط خود مالک انجام شود. در این مرحله هزینه های لازم برای تهیه متریال و مصالح مورد نیاز و دستمزد نیروی انسانی لازم برآورد می شود. آنچه که در این مرحله بسیار اهمیت دارد مدیریت درست هزینه هاست که خرید یک خانه کنلگی و بازسازی آن را بسیار به صرفه تر از خرید یک خانه نوساز میباشد.

بازسازی خانه قدیمی

خرید خانه های کلنگی با بهرین قیمت در سایت شیپور

بازسازی خانه کلنگی با توجه به قدمت بالا و عدم امکان استفاده از آن به دلیل داشتن خطرات جانی و مالی برای ساکنین و در حقیقت ریشه ای بودن پروسه بازسازی در این مورد، دارای اصول و فنون خاص خود بوده و انجام آن توسط خود مالک نمی تواند امکان پذیر است.

استفاده از خدمات یک شرکت بازسازی معتبر و پرسنل متخصص و با تجربه آن هم می تواند از میزان اشتباهات و خسارات احتمالی در فرایند بازسازی های کلنگی بکاهد و هم روند بازسازی را تسریع میکند. بدین ترتیب پروسه بازسازی منزل کلنگی می تواند شامل مواردی به شرح زیر است:

  1. یافتن یک شرکت بازسازی خانه معتبر و با تجربه
  2. بازدید متخصصین و کارشناسان شرکت از پروژه و بررسی موارد فنی و تخصصی
  3. برگزاری جلسه ای میان مالک و متخصصین شرکت جهت مشخص نمودن خواسته های مالک
  4. انجام طراحی و ارائه نقشه خانه بازسازی شده نهایی
  5. تایید نقشه طراحی شده توسط مالک
  6. تعیین زمانبندی و برآورد هزینه های لازم
  7. تعیین فازهای مختلف اجرای عملیات بازسازی و اولویت بندی آنها
  8. نظارت صحیح بر اجرای طرح بازسازی

 

اگر خانه ویلایی خریداری شده قدیمی باشد نیاز به نوسازی و بازسازی دارد. در بازسازی منزل ویلایی دقت داشته باشید که:

  1. اگر تاسیسات و لوله کشی آن قدیمی هستند نوسازی و تعویض آنها قبل از اسباب کشی را مدنظر بگیرید.
  2. در نوسازی خانه های ویلایی بازسازی نمای بیرونی خانه نیز بایستی مورد توجه قرارگیرد.
  3. توجه به دکوراسیون داخلی خانه های بازسازی شده با توجه به متراژ بالای اکثر این خانه ها بسیار حائز اهمیت می باشد.
  4. استفاده از گیاهان طبیعی در طراحی و بازسازی فضای خانه های ویلایی می تواند بر زیبایی و جلوه این خانه ها بیافزاید. با توجه به نورگیر بودن عالی اکثر خانه های ویلایی پرورش گل و گیاه در این خانه ها با توجه به ذوق و سلیقه افراد خانه می تواند بسیار لذت بخش باشد.
  5. در بازسازی خانه های ویلایی در نظر داشتن پنجره ای بزرگ در بخش سالن پذیرایی یا نشیمن خانه ایده ای عالی است.


:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را دارند، خرید خانه‌ های ویلایی و زمین را پیشنهاد میشود. زیرا زمین همیشه بیشترین سود را دارد. خرید آپارتمان به منظور سرمایه‌گذاری اصلاً کار عقلانی نمیباشد، زیرا واحد های آپارتمانی هر چه از سن‌شان بگذرد از ارزش‌شان کاسته می‌شود، غرب تهران به دلیل اینکه بافت جدیدتری دارد برای سرمایه‌گذاری بهتر میباشد. خانه نوساز به دلیل افت قیمت برای سرمایه‌گذاری اصلاً مناسب نیست، اما همیشه ماده مصرفی که همان ملک کلنگی است برای سرمایه‌گذاری بهترین به حساب می‌آید، اما کسی که ملک کلنگی خریداری می‌کند نباید الان بسازد و باید فعلاً به این ملک را تخریب نکند.

کسی که ملکی کلنگی خریداری می‌کند اگر بعد از دو سال ۶۰ درصد سود نکند، در واقع ضرر کرده است، زیرا ارزش پول او تا دو سال دیگر کم شده و از طرفی گرفتن جواز و… آنقدر سخت و خسته‌کننده است که اگر ۶۰ درصد سود نکند فایده‌ای ندارد؛ اما با شرایط اکنون فقط دوسال طول می‌کشد کسی ملکی که ساخته است را بفروشد و یکی دو سال هم طول می‌کشد که آن را بسازد و نهایتاً ۵۰ درصد سود می‌کند، بنابراین اکنون زمانی مناسبی برای ساخت و ساز نمیباشد.

خرید خانه

خرید خانه یکی از مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک و بالاترین سود است. سرمایه‌گذاری روی املاک و مستغلات به دلیل منعطف بودن بازار آن، کنترل صد درصد سرمایه، گردش مالی مثبت و رشد سرمایه در بلند مدت بی‌شک از بهترین انواع سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. در هر دوره‌ای از شرایط اقتصادی می‌توان با سرمایه‌گذاری صحیح در زمان مناسب و موقعیت مناسب، سود سرشاری را به دست آورد. همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات جزء سرمایه‌‌گذاری‌های بلند مدت محسوب می‌شود که می تواند با حفظ ارزش واقعی سرمایه و پیش رفتن با فراز و نشیب بازار، ارزش افزوده چشمگیری برای صاحبان سرمایه به همراه دارد.

خانه‌های نوساز

این مسئله که شما بتوانید با توجه به بودجه‌ی خود یا استفاده از تسهیلات مالی در نظر گرفته شده برای یک ملک٬ نسبت به خرید آن اقدام کنید٬ طی کردن مراحل بعدی را آسان‌تر می‌کند. ممکن است فکر کنید سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمند دانش خاصی نیست اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسد٬ بدون شناخت اصول سرمایه‌گذاری در بازار ملک سودی نصیب‌تان نمی شود. بهترین روش شناخت این بازار مطالعه و انجام تحقیقات گسترده درباره‌ی انواع ملک کلنگی یا نوساز و ارزش سرمایه‌گذاری در موارد مختلف میباشد. 

 ملک کلنگی یا نوساز جهت ساخت

هم‌اکنون بسیاری از مردم دستی در ساخت و ساز دارند اما این شغل هم همانند بسیاری از مشاغل دیگر نیاز به دانش اولیه و مهارت و تخصص دارد. برخی از افراد به دلیل سرمایه نه‌چندان زیاد با خرید ملک کلنگی و اجاره آن مدتی به خود فرصت می‌دهند تا سرمایه لازم را جمع کرده و سپس با بازسازی و ساخت آپارتمان جدید بر روی عرصه و اعیان قدیمی، به ساخت و ساز مشغول شوند.

 

خرید  خانه های کلنگی  کارعاقلانه ای است؟

در پاسخ به این سوال باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. مهم‌ترین نکته این است که هدف خود را از خرید و سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند فاکتورهای بعدی را با دید بازتری مورد بررسی قرار دهید. برای خرید خانه‌های کلنگی بطور معمول چند هدف وجود دارد؛

۱- خرید خانه‌های کلنگی با هدف فروش در زمان افزایش قیمت
۲- خرید خانه‌های کلنگی برای سکونت تا زمان مناسب برای مشارکت در ساخت
۳- خرید خانه‌های کلنگی با هدف بازسازی و فروش این خانه‌ها با قیمتی بالاتر
۴- خرید خانه‌های کلنگی با هدف تخریب و ایجاد واحدهای نوساز

خانه های کلنگی

بررسی موقعیت مکانی ملک کلنگی

موقعیت ملک یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

موقعیت خانه کلنگی

توجه به هزینه ساخت و ساز خانه های کلنگی یا نوساز

توجه به هزینه ساخت و ساز در ملک کلنگی یا نوساز، یکی از مهم ترین نکات خرید ملک کلنگی جهت ساخت و ساز است. هزینه هایی مانند تهیه مصالح و تجهیزات، ماشین‌آلات، تهیه‌ی نقشه های اجرایی، هزینه نظارت، هزینه ثبت سند و صدور مجوزهای لازم و… از هزینه‌های ساخت و ساز املاک می‌باشند. حتما قبل از اقدام به خرید ملک کلنگی، بودجه خود و هزینه ساخت و ساز در منطقه را مدنظر قراردهید تا معامله شما سرآغاز یک سود است.

موقعیت ملک کلنگی یا نوساز از نظر اجتماعی

مناطقی که وقوع جرم و جنایت در آن‌ها کمتر است و امنیت منطقه برای اهالی آن اثبات شده است، آینده‌ی بهتری دارند. همچنین فروش و واگذاری ملک در این مناطق با سرعت و سود بهتری انجام می‌پذیرد.

موقعیت ملک کلنگی از نظر منطقه ای

به این نکته توجه داشته باشید برخی مناطق از نظر رشد قیمت و منطقه، پتانسیل بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند. شما با شناسایی این مناطق و بررسی قیمت و منطقه می‌توانید سود بیشتری را برای خود رقم بزنید.

 تاثیر جنوبی یا شمالی بودن  ملک موثر است در میزان سود شما

جنوبی یا شمالی بودن ملک به چه معناست؟ ملکی که در جنوب یک خیابان یا گذر واقع شده است را جنوبی و ملکی که در شمال یک خیابان یا گذر قرار گرفته است را شمالی می‌نامند. املاک جنوبی نورگیری بیشتری نسبت به املاک شمالی دارند. اما این ویژگی چه تاثیری بر روی سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی دارد؟
بنابر تصمیمات شهرداری و اصول ساختمان‌سازی، برای ایجاد واحد‌های نوساز در یک ملک شمالی که نورگیری کمتری دارد، سازنده موظف است ۶٪ مساحت موجود زمین را به عنوان نورگیر (به صورت نورگیر مرکزی) در نظر بگیرد که سبب کاهش فضای مفید هر واحد خواهد بود. حال اگر ملک جنوبی باشد، دیگر نیازی به صرف چنین فضایی برای نورگیر و کاهش مساحت مفید هر واحد نیست.

در نظر گرفتن سن ملک کلنگی یا نوساز

در نظر گرفتن سن خانه برای مواردی با قصد تخریب و ایجاد واحدهای نوساز یا با قصد حفظ و فروش ملک در زمان افزایش قیمت، اهمیت چندانی ندارد. اما برای کسانی که قصد بازسازی خانه‌های کلنگی و فروش با قیمت بالاتر را دارند و همچنین برای آن دسته از افرادی که برای سکونت هرچند به مدت کوتاه، قصد خرید یک خانه‌ی کلنگی دارند، نکته‌ای مهم محسوب می‌شود. سن یک بنا با شدت فرسودگی آن ارتباط مستقیم دارد. اگر ملک مورد نظر شما در هیچ دوره‌ای از زمان ساخت تاکنون بازسازی نشده باشد، این فرسودگی بیشتر نمایان است. بنابراین هزینه‌ای که صرف بازسازی آن خواهید کرد، ممکن است بسیار بیشتر از تصورتان باشد. لازم به ذکر است که هنگام بازدید از این خانه‌ها باید موارد زیر را مورد بررسی کنید:

سیستم لوله کشی و فاضلاب ملک، سیم کشی ساختمان، سیستم سرمایشی و گرمایشی، نورگیر بودن ملک، آشپزخانه و کابینتها، سرویسهای بهداشتی، سقف و ایزوگام، بررسی دربها، بررسی ملک از نظر وجود حشرات موذی.

توجه به متراژ ملک و ابعاد آن

انتخاب یک خانه‌ی کلنگی با متراژ مناسب، از دیگر مواردی است که به فرد سرمایه‌گذار و اهداف او بستگی دارد. با در نظر گرفتن بودجه‌ی خود و تعیین هدف از خرید یک ملک کلنگی، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید. البته فراموش نکنید بازسازی املاک با متراژ بالا هزینه‌ای بیشتر برای شما به دنبال خواهد داشت. متراژ یک ملک در زمان ایجاد واحدهای نوساز و فروش آن‌ها نیز بسیار سرنوشت ساز می باشد. چرا که در حقیقت واحدهای نوساز با متراژ کمتر از ۷۰ متر و بیشتر از ۱۲۰ متر، متقاضیان کمتری دارا هستند.

از دیگر نکاتی که در این بخش باید به آن اشاره کرد، ابعاد یک ملک کلنگی است. فرض کنید شما خواهان خرید یک خانه‌ کلنگی با متراژ ۲۰۰ مترمربع هستید. به نظر شما کدام یک از این ابعاد برای ساخت و ساز مناسب‌تر است؟ ۲۰متر×۱۰متر یا ۲۵متر×۸متر؟ مسلما ابعاد ۲۰متر×۱۰متر به دلیل بیشتر بودن عرض ملک مناسب‌تر خواهد بود. زیرا برای ایجاد واحدهای نوساز آزادی عمل بیشتری را برای سرمایه‌گذار به ارمغان می آورد.

برای بررسی قیمت های مختلف به سایت ایستگاه مراجعه کنید

بررسی لحظه ای قیمت خرید ملک کلنگی یا نوساز

اگر خواهان پیشرفت در بازار ملک هستید، باید با تغییر لحظه‌ای قیمت‌های ملک کلنگی یا نوساز خودتان را سازگار نمایید. بازار ملک و مستغلات یکی از منعطف‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است که با آگاهی و اطلاع دقیق از قیمت‌های روز می‌توانید سود قابل توجهی را نصیب خود کنید. با تحقیق و بررسی جامع املاک، می‌توانید خانه‌های کلنگی با شرایط مناسب پیدا کنید که به دلایل مختلف، زیر قیمت روز بازار به فروش خواهد رسید. توصیه‌ی ما به شما  این است که در مواجهه با چنین مواردی عجله نکنید و با انجام بررسی‌های لازم بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

ملک کلنگی یا نوساز

تفاوت قیمت های  کلنگی یا نوساز در مناطق مختلف تهران

خرید خانه کلنگی برای خانوارهایی بهتر است که سرمایه خرید خیلی بالایی ندارند. این خانوارها می توانند خانه کلنگی کوچکی را در شرق تهران خریداری کنند که در هر حال سکونت در شرق تهران خیلی بهتر از جنوب تهران است. حتی قیمت های مسکن در شرق تهران خیلی بهتر از غرب و شمال تهران است. خانه کلنگی به لحاظ سرمایه گذاری اصلا خوب نیست ولی بهترین گزینه برای نوسازی است و می توان با نوسازی آن را با قیمت خوب و مناسبی به فروش میرساند.

خرید خانه کلنگی برای نوسازی ضرر محسوب می گردد در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی رو به افزایش می باشد و فروش خانه نوسازی در بازار فعلی مسکن هم به دشواری صورت می گیرد. میزان سود نوسازی خانه کلنگی هم خیلی کم میباشد و اگر هم سودی داشته باشد فقط ۵۰ درصد خواهد بود، پس متوجه می شویم که خرید خانه کلنگی به صرفه نیست. با توجه به سودهای بانکی خریداران بهتر است که هرگز به سراغ این خانه ها نروند چرا که به طور یقین متضرر خواهند گشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

مراحل بازسازی خانه کلنگی

برای بازسازی خانه های قدیمی و همچنین بازسازی خانه های کلنگی و یا حتی بازسازی خانه‌های ویلایی باید قبل از هر چیز هزینه بازسازی منزل را مشخص کنید و میزان بودجه‌ ای که در اختیار دارید را تعیین کنید تا از همان ابتدای مسیر گام های درستی بردارید، تا علاوه بر سریع تر پیش رفتن کار از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. پس برای کسب آگاهی در رابطه با بازسازی خانه با کمترین هزینه این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

یکی از اصلی ترین و مهمترین مواردی که در زندگی خانواده ها وجود دارد، مسکن و خانه ایست که در آن سکونت دارند و مناسب بودن این فضا بر روی کیفیت زندگی و برقراری حس آرامش و انرژی مثبت تاثیر خواهد گذاشت. شما می توانید هم در خانه ای زندگی کنید که قرار گرفتن در آن شما را به یک فرد افسرده تبدیل کند و یا برعکس حس سرزنده و شادی را برایتان به ارمغان آورد.

 

در زمینه بازسازی خانه باید هم به نوع کاربرد قسمت های مختلف و نوع ساختمان دقت کرد و هم هدف مالک از بازسازی در نظر گرفته شود و البته نکته مهم دیگری که در رابطه با بازسازی خانه ها باید به آن توجه شود قدمت خانه است که ارتباط مستقیم با نحوه تخریب و بازسازی خانه دارد و از روی آن میزان فرسوده بودن ساختمان و انتخاب عملیات بازسازی تعیین می شود. در ادامه با مراحل بازسازی خانه آشنا می شوید.

 

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

بازسازی خانه های قدیمی و کلنگی

 

 

بازسازی خانه قدیمی

بازسازی خانه قدیمی

 

 

بازسازی خانه کلنگی

بازسازی خانه کلنگی

مراحل بازسازی خانه

تعیین نقشه کلی و تعیین نیازها

در این مرحله می توانید همه نیازها و اهداف خود را به صورت یک نقشه کلی روی کاغذ ترسیم کنید و برای وارد کردن اعداد و ارقام و جایگاه قسمت‌ های مختلف دقت زیادی به خرج دهید تا مراحل بازسازی خانه شما سریعتر و بدون سردرگمی یا اشتباه انجام شود.

اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید بهتر است حتما با متخصصان و کارشناسان این زمینه مانند طراحان داخلی و معماران و پیمانکاران بازسازی منزل مشورت کنید.

 

تعیین هزینه‌ های بازسازی خانه

بعد از اینکه نقشه نهایی را مشخص کردید باید قیمت بازسازی خانه و بودجه‌ بندی شما کاملا مشخص باشد تا خودتان و یا افرادی که وظیفه بازسازی را برعهده دارند بدانند که اجازه استفاده از محصولات تا چه کیفیتی و به چه میزان را دارند و این رده بندی ها توسط شما یا توسط افراد متخصص صورت می‌گیرد که هزینه لازم برای خرید مصالح و متریال مورد نیاز و همچنین دستمزد افراد مختلفی که در این پروسه شما را همراهی می‌کنند نیز باید در نظر گرفته شود. اگر به خوبی و به درستی هزینه های بازسازی منزل را بر آورد نکنید ممکن است کار شما نیمه کاره باقی بماند، ولی در صورت مدیریت درست خیلی زود خانه کلنگی و قدیمی شما بازسازی شده و به یک خانه نوساز و دل انگیز تبدیل می شود و این کار با صرفه اقتصادی انجام می شود.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

نکات مهم قبل از معامله ملک کلنگی

 

1-موقعیت ملک

ملک موردنظر را از نظر میزان رشد منطقه‌ای (سرعت رشد و سود بیشتر)، از نظر اجتماعی (میزان امنیت منطقه)، از نظر بافت (قدیم یا جدید بودن منطقه) و از نظر کاربری یعنی اداری، تجاری یا مسکونی بودن منطقه، بررسی کنید.

2-متراژ ملک

متراژ یک خانه کلنگی بسیار مهم است. با توجه به اینکه بازسازی املاک با متراژ بالا هزینه بیشتری دارد، بنابراین قبل از هر اقدامی بودجه خود را در نظر بگیرید. همچنین ابعاد یک ملک کلنگی در ساخت‌وساز آن مهم است. مثلا ابعاد یک ملک 20 در 10 متر، برای ایجاد واحدهای نوساز، مناسب‌تر از یک ملک با ابعاد 25 در 8 متر است، که عرض کمی دارد.

علاوه بر این، ابعاد زمین تعیین کننده تعداد طبقاتی است که می‌توانید در ساختن ملک جدید، از آن برخوردار شوید. مثلا زمینی که ابعاد آن 10*20 است تعداد بیشتری پارکینگ نسبت به زمینی که ابعاد آن 8*25 است تامین می‌کند، اولی حدود 4 تا 5 واحد پارکینگ و دیگری 3 تا پارکینگ تامین می‌کند.

3-شمالی یا جنوبی بودن ملک

ملکی که در جنوب یک خیابان یا گذر واقع شده است را جنوبی و ملکی که در شمال یک خیابان یا گذر قرار گرفته است را شمالی می‌نامند. بنابر تصمیمات شهرداری و اصول ساختمان‌سازی، برای ایجاد واحد‌های نوساز در یک ملک شمالی که نورگیری کمتری دارد، سازنده موظف است ۶٪ مساحت موجود زمین را به عنوان نورگیر (به صورت نورگیر مرکزی) در نظر بگیرد که سبب کاهش فضای مفید هر واحد خواهد شد. اما اگر ملک جنوبی باشد، دیگر نیازی به صرف چنین فضایی برای نورگیر و کاهش مساحت مفید هر واحد نخواهد بود.


4-سن بنا

برای کسی که قصد دارد، خانه کلنگی را بکوبد و از نو بسازد، سن خانه چندان اهمیتی ندارد. اما برای کسی که قصد دارد ملک را بازسازی کند و خودش در آن سکونت داشته باشد یا آن را به دیگری بفروشد، سن خانه و میزان فرسودگی آن بسیار مهم است. هرچه سن خانه بیشتر باشد، فرسودگی و هزینه بازسازی بیشتر خواهد بود.

5-قیمت ملک

عوامل مختلفی در تعیین قیمت یک ملک کلنگی تاثیر دارند که باید به آن‌ها توجه کنید:

– مطابقت مشخصات ثبتی ملک، ابعاد و مساحت با مشخصات محل معرفی‌شده

-گذرهای مجاور ملک و راه‌های دسترسی، چند بَر بودن ملک

-عرض ‌گذر ورودی اصلی ملک

– در مسیر بودن یا نبودنِ طرح‌های عمرانی مثلا میزان عقب‌نشینی و اصلاحی احتمالی

– امکان تغییر کاربری ملک توسط مراجع ذی‌صلاح

-کاربری ملک، بسته به نوع کاربری شهری که ملک دارد، ارزش آن متغیر است

-احراز مالکیت ملک

-مناسب بودن جانمایی، موقعیت ملک نسبت به معابر و جهات چهارگانه

-ابعاد و اندازه ملک، خصوصاا اندازه ضلع متصل به گذر یعنی بَر ملک

فراموش نکنید که با تحقیق و بررسی جامع املاک، می‌توانید خانه‌های کلنگی با شرایط مناسب پیدا کنید که به دلایل مختلف، زیر قیمت روز بازار به فروش می‌رسند. البته توجه داشته باشید که در مواجهه با چنین مواردی عجله نکنید و با انجام بررسی‌های لازم بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

6-امتیازات محل ملک

علاوه بر مواردی که در مورد منطقه ملک گفته شد، خود ملک در صورت دارا بودن امتیازات، ارزشمندتر و پرسودتر خواهد بود. مثلا:

-نزدیک بودن به وسایل نقلیه عمومی

– نزدیک بودن به امکانات و خدمات رفاهی

-دسترسی آسان به شریان‌های اصلی

-نزدیک بودن به بوستان یا فضای سبز

-دسترسی آسان به امکانات درمانی و پزشکی

-نبود ترافیک و شلوغی در معابر اطراف

مزیت املاک کلنگی

اغلب خانه‌های کلنگی به منظور سرمایه‌گذاری خرید و فروش می‌شوند. هم خریدار می‌تواند با ساخت یک آپارتمان چند طبقه در آن سود خوبی به دست آورد، هم فروشنده می‌تواند با قیمت خوبی آن را بفروشد. البته فروش این خانه‌ها کار آسانی نیست و آب کردن خانه‌های کلنگی فقط از دست بساز و بفروش‌ها برمی‌آید. در این شرایط برخی از مالکان ترجیح می‌دهند به جای پول، به روشی دیگر معامله کنند، مثلا پس از ساخت کامل آپارتمان، تعدادی واحد به عنوان سهم شراکت به اسمشان سند بخورد.

 همچنین با وجود اینکه خانه‌های کلنگی از امکانات املاک نوساز محروم هستند، اما خریداران این خانه‌ها از امتیاز “قدرالسهم” هنگام ساخت‌‌وساز بهره‌مند می‌شوند و در آینده نزدیک می‌توانند به بیشترین سود در مقایسه با مالکان واحدهای نوساز دست یابند.

مشکلات املاک کلنگی

اگر قصد سکونت در خانه‌های کلنگی را دارید، با برخی از مشکلات این خانه‌ها آشنا شوید:

  • فرسودگی سازه و تأسیسات داخلی
  • رعایت نشدن مسائل ایمنی در ساخت‌‌وساز
  • امکانات سرمایشی و گرمایشی قدیمی و ناکافی
  • عدم وجود پارکینگ
  • وجود حشرات موذی
  • عدم عایق بودن پنجره‌ها و درب‌ها
  • عقب‌نشینی خانه، در صورت نیاز

نکات حقوقی معامله ملک کلنگی

در زمان انجام معاملات املاک کلنگی لازم است که حتما طرفین معامله به ابعاد حقوقی قضیه دقت جدی داشته باشند. در اینجا به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

– هنگام معامله و سرمایه‌گذاری در زمین‌های غیرمحصور و املاک کلنگی متروکه‌ای که رها شده و تخلیه هست، حواستان را جمع کنید. زیرا در چنین املاکی احتمال بروز کلاهبرداری، جعل سند، تصرف عدوانی و… بسیار بیشتر از املاک مشابه می‌باشد.

– به وضعیت مالکیت ملک و زمین کلنگی دقت کنید. بررسی کنید که ملک کلنگی در تصرف افرادی غیر از مالک نباشد.

– از انجام معامله در زمین و املاک کلنگی که فاقد آرای کمیسیون‌های مرتبط و مؤثر در معاملات املاک هستند، اجتناب کنید. این کمیسیون‌ها شامل ماده ۵ شهرداری (تعیین نوع کاربری ملک مانند مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی، زراعی، آموزشی و …)، کمیسیون ماده ۷ شهرداری (متصدی تعیین کاربری‌های فضای سبز، باغ، باغچه و … )، کمیسیون ماده ۱۲زمین شهری ( متصدی تعیین نوع زمین مانند دایر، بایر، متروکه و …)، کمیسیون ماده 100 (برای تعیین وضعیت ابنیه، میزان تخلفات، تغییر کاربری، ساخت با پروانه و یا بدون پروانه و…) می‌شوند که باید مدنظر قرار گیرند و قبل از معامله بررسی شوند.

– قبل از معامله از مالکین، آخرین “دستور نقشه” که تعیین‌کننده آخرین و جدیدترین تغییرات کاربری یا نوعیت املاک و اراضی می‌باشد را مطالبه کنید.

– از معامله و سرمایه‌گذاری روی املاک کلنگی با قولنامه‌های بلندمدت و وکالتی، اجتناب کنید. این معاملات بسیار پرریسک هستند.

– قبل از معامله املاک کلنگی، از نهادها و سازمان‌های ذیربط مانند منابع طبیعی، شهرداری، اداره اوقاف در خصوص وقف خاص و وقف عام، سازمان مسکن و شهرسازی، سازمان ملی زمین، دادگاه انقلاب، اداره ثبت، دفتر تعاونی‌های مسکن، سازمان زمین شهری و… در مورد وضعیت ملک موردنظر تحقیق کنید و استعلام بگیرید.

– از معامله املاک کلنگی که دارای پرونده‌های متعدد قضایی اعم از ثبتی، حقوقی، کیفری و… هستند، بپرهیزید.

-قبل از معامله به فنداسیون و ساختار کلی ساختمان دقت کنید و از معامله املاک کلنگی با فنداسیون غیراستاندارد بپرهیزید. زیرا هزینه بازسازی این خانه‌ها بسیار بالاست. می‌توانید برای کشف میزان رعایت استانداردها، قوانین و مقررات، توجه به کیفیت اجرایی سقف و ستون ، فنداسیون و …، نمونه‌برداری کنید و از کارشناسان کمک بگیرید.

– اگر برای ملکی قدیمی سند جدیدی صادر شده است، حتما نسبت به آن حساس شوید و دلایل آن را کشف کنید. مواردی نظیر احتمال مصادره‌ای بودن ملک، وراثتی بودن ملک، تفکیک، افراز و یا تقسیم ملک مشاع، احتمال تعویض سند نو با سند جدید تک برگی و به عبارتی تک برگی کردن سند طبق دستور ادارات ثبت اسناد و املاک و…، ازشاخص‌ترین دلایلی است که نیاز به این راستی‌آزمایی را ضروری می‌کند.

-قبل از معامله و سرمایه‌گذاری در املاک کلنگی وراثتی، حتما با همه وراث کاملا آشنا شوید و از اهداف معامله آن‌ها آگاه شوید.

– پرهیز از تنظیم وکالت بلاعزل بدون تنظیم مبایعه‌نامه در همه نوع معاملات املاک، به خصوص در معاملات زمین و ملک کلنگی، مورد مهمی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

– قبل از انجام هر نوع معامله در خصوص زمین حتما با همراهی مالک (فروشنده)، با دقت و حوصله از ملک بازدید به عمل آورید و سعی کنید این بازدید حداقل بین نیم الی یک ساعت طول بکشد. تجربه ثابت کرده است که در این مدت اگر حقه‌ای در کار باشد و شما گرفتار فریب کلاهبرداران شده باشید، احتمال اینکه طی این مدت مالکین یا ذینفعان واقعی سروکله‌شان پیدا شود و یا موضوع به گوششان برسد، بسیار زیاد است.

 

برای خرید خانه گلنگی و  آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

 

 

 

در پاسخ به این سوال باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. مهم‌ترین نکته این است که هدف خود را از خرید و سرمایه‌گذاری در خانه کلنگی  تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند فاکتورهای بعدی را با دید بازتری مورد بررسی قرار دهید. برای خرید خانه‌های کلنگی بطور معمول چند هدف وجود دارد؛

۱- خرید خانه‌های کلنگی با هدف فروش در زمان افزایش قیمت
۲- خرید خانه‌های کلنگی برای سکونت تا زمان مناسب برای مشارکت در ساخت
۳- خرید خانه‌های کلنگی با هدف بازسازی و فروش این خانه‌ها با قیمتی بالاتر
۴- خرید خانه‌های کلنگی با هدف تخریب و ایجاد واحدهای نوساز

خانه های کلنگی

خرید خانه کلنگی  با هر هدفی بدون شک سود قابل توجهی نصیب شما می‌کند. البته توجه داشته باشید برای رسیدن به سود و موفقیت در این سرمایه‌گذاری باید صبور باشید. همانطور که گفتیم برای خرید و سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی اهدافی وجود دارد که در هرکدام از این شرایط باید به نکات خاصی توجه کنید.

مکان ملک، سن خانه، متراژ، شمالی یا جنوبی بودن ملک، امتیازات محل ملک، زمان خرید، قیمت خرید ملک، سند و کارهای حقوقی یا رهن بودن سند
مسلما با بررسی همه جوانب و انجام تحقیقات محلی درباره‌ی خانه‌ی مورد نظر و البته با در نظر داشتن شرایط اقتصادی جامعه و اطلاع از قیمت‌های روز، می‌توان از بوجود آمدن ضررهای احتمالی پیشگیری کرد. البته مواردی که ذکر شد در برگیرنده‌ی تمام مقاصد خرید و انواع خانه اعم از خانه‌های کلنگی، خانه‌های نوساز، ویلاها و… است. اما چه تفاوتی بین خرید خانه‌های کلنگی و خرید خانه‌های نوساز در موارد بالا وجود دارد؟

بررسی موقعیت مکانی ملک کلنگی

موقعیت ملک یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

موقعیت خانه کلنگی

 

مکان ملک را نیز می‌توان از چند نظر بررسی کرد:

 

توجه به هزینه ساخت و ساز خانه های کلنگی یا نوساز

توجه به هزینه ساخت و ساز در ملک کلنگی یا نوساز، یکی از مهم ترین نکات خرید ملک کلنگی جهت ساخت و ساز است. هزینه هایی مانند تهیه مصالح و تجهیزات، ماشین‌آلات، تهیه‌ی نقشه های اجرایی، هزینه نظارت، هزینه ثبت سند و صدور مجوزهای لازم و… از هزینه‌های ساخت و ساز املاک می‌باشند. حتما قبل از اقدام به خرید ملک کلنگی، بودجه خود و هزینه ساخت و ساز در منطقه را مدنظر قراردهید تا معامله شما سرآغاز یک سود باشد.

موقعیت ملک کلنگی یا نوساز از نظر اجتماعی

مناطقی که وقوع جرم و جنایت در آن‌ها کمتر است و امنیت منطقه برای اهالی آن اثبات شده است، آینده‌ی بهتری دارند. همچنین فروش و واگذاری ملک در این مناطق با سرعت و سود بهتری انجام می‌پذیرد.

موقعیت ملک کلنگی از نظر منطقه ای

به این نکته توجه داشته باشید برخی مناطق از نظر رشد قیمت و منطقه، پتانسیل بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند. شما با شناسایی این مناطق و بررسی قیمت و منطقه می‌توانید سود بیشتری را برای خود رقم بزنید.

برخی از مناطق در هر شهری به عنوان مناطق تجاری یا اداری شناخته می‌شوند. این گونه مناطق از سوی شهرداری مجوز ساخت با کاربری اداری و تجاری می‌گیرند. بنابراین دقت کنید ملکی که قصد خرید آن را دارید در چه منطقه‌ای واقع شده است؟

بررسی بافت منطقه ملک کلنگی یا نوساز

قدیم یا جدید بودن بیش از نیمی از یک منطقه، بافت آن محله را تعیین می‌کند. به عنوان مثال منطقه‌ی غرب تهران جزء بافت‌های جدید شهر تهران محسوب می‌شود. بنابراین متقاضیان بیشتری خواستار خرید ملک در این منطقه هستند.

در نظر گرفتن سن ملک کلنگی یا نوساز

در نظر گرفتن سن خانه برای مواردی با قصد تخریب و ایجاد واحدهای نوساز یا با قصد حفظ و فروش ملک در زمان افزایش قیمت، اهمیت چندانی ندارد. اما برای کسانی که قصد بازسازی خانه‌های کلنگی و فروش با قیمت بالاتر را دارند و همچنین برای آن دسته از افرادی که برای سکونت هرچند به مدت کوتاه، قصد خرید یک خانه‌ی کلنگی دارند، نکته‌ای مهم محسوب می‌شود. سن یک بنا با شدت فرسودگی آن ارتباط مستقیم دارد. اگر ملک مورد نظر شما در هیچ دوره‌ای از زمان ساخت تاکنون بازسازی نشده باشد، این فرسودگی بیشتر نمایان خواهد بود. بنابراین هزینه‌ای که صرف بازسازی آن خواهید کرد، ممکن است بسیار بیشتر از تصورتان باشد. لازم به ذکر است که هنگام بازدید از این خانه‌ها باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

سیستم لوله کشی و فاضلاب ملک، سیم کشی ساختمان، سیستم سرمایشی و گرمایشی، نورگیر بودن ملک، آشپزخانه و کابینتها، سرویسهای بهداشتی، سقف و ایزوگام، بررسی دربها، بررسی ملک از نظر وجود حشرات موذی

 تاثیر جنوبی یا شمالی بودن  ملک موثر است در میزان سود شما

جنوبی یا شمالی بودن ملک به چه معناست؟ ملکی که در جنوب یک خیابان یا گذر واقع شده است را جنوبی و ملکی که در شمال یک خیابان یا گذر قرار گرفته است را شمالی می‌نامند. املاک جنوبی نورگیری بیشتری نسبت به املاک شمالی دارند. اما این ویژگی چه تاثیری بر روی سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی دارد؟
بنابر تصمیمات شهرداری و اصول ساختمان‌سازی، برای ایجاد واحد‌های نوساز در یک ملک شمالی که نورگیری کمتری دارد، سازنده موظف است ۶٪ مساحت موجود زمین را به عنوان نورگیر (به صورت نورگیر مرکزی) در نظر بگیرد که سبب کاهش فضای مفید هر واحد خواهد شد. حال اگر ملک جنوبی باشد، دیگر نیازی به صرف چنین فضایی برای نورگیر و کاهش مساحت مفید هر واحد نخواهد بود.

توجه به متراژ ملک و ابعاد آن

انتخاب یک خانه‌ی کلنگی با متراژ مناسب، از دیگر مواردی است که به فرد سرمایه‌گذار و اهداف او بستگی دارد. با در نظر گرفتن بودجه‌ی خود و تعیین هدف از خرید یک ملک کلنگی، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید. البته فراموش نکنید بازسازی املاک با متراژ بالا هزینه‌ای بیشتر برای شما به دنبال دارد. متراژ یک ملک در زمان ایجاد واحدهای نوساز و فروش آن‌ها نیز بسیار سرنوشت ساز است. چرا که در حقیقت واحدهای نوساز با متراژ کمتر از ۷۰ متر و بیشتر از ۱۲۰ متر، متقاضیان کمتری دارند.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

 فوت و فن‌های تعمیرات خانه ویلایی، خانه کلنگی و خانه‌های قدیمی

تعمیرات خانه ویلایی، خانه قدیمی و خانه کلنگی در هر صورت، برنامه‌هایی هستند که جزء بازسازی و نوسازی ساختمان دسته‌‌بندی می‌شوند. قسمت‌های مختلف خانه‌های قدیمی نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند. برای افرادی که می‌خواهند محیط زندگی خود را زیباتر کنند یا از تخریب بیشتر جلوگیری نمایند، تعمیرات خانه جزء کارهای ضروری دسته‌بندی می‌شود. اگر تعمیرات به موقع و به درستی انجام گیرد، از هزینه‌های اضافی که به صاحب خانه تحمیل می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

 

 شاید تعجب کنید اما کوچکترین قسمت‌های خانه که شاید در نگاه اول به چشم شما نیایند، در طولانی مدت نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند. مثلاً ورودی مسیر آب در شیر آشپزخانه یا شیر سرویس بهداشتی ممکن است دچار گرفتگی شود؛ واشرها نیاز به آب‌بندی داشته باشند یا اینکه ممکن است این قسمت دچار شکستگی شده باشد و شما اطلاعی نداشته باشید. در هر صورت تعمیرات ضروری خواهند بود.

 

 

 

با توجه به موارد فوق، دور از انتظار نیست که برنامه‌ریزی برای تعمیرات خانه، بازسازی و نوسازی یکی از مواردی است که در سبک زندگی در تمام خانه‌ها، از خانه ویلایی گرفته تا خانه کلنگی، ویلا در شمال یا آپارتمان ضرورت دارند.

 

بر همین اساس تصمیم داریم در این مطلب، فوت و فن‌هایی را اشاره کنیم که در تعمیرات خانه باید مورد توجه قرار دهید. در این بحث با قسمت‌هایی آشنا می‌شوید که یا اصلاً به چشم شما نیامده است یا به ندرت به آن‌ها توجه کرده‌اید. پس از پایان این مطلب متوجه خواهید شد که پرداختن به قسمت‌های مختلف خانه و برنامه‌ریزی برای تعمیرات خانه تا چه اندازه مهم است.

 

 

 

چگونه برای تعمیرات خانه برنامه‌ریزی کنیم؟

 

برنامه‌ریزی برای تعمیرات ویلا

 

اولین قدم برای تعمیرات خانه، داشتن یک برنامه مناسب است. اینکه شما چگونه می‌توانید تمام امور تعمیراتی را انجام دهید و به چه وسایل و ابزارهایی نیاز دارید، همان چیزی است که یک برنامه منظم به شما نشان می‌دهد و از همه مهم‌تر، هنگام تعمیرات و بازسازی خانه نیاز دارید که از افراد متخصص و ماهر کمک بگیرید. به طور قطع، شما نمی‌توانید شخصاً تمام قسمت‌ها را در یک روز بازسازی کنید، یا تعمیر کنید؛ برخی از قسمت‌ها نیاز به دانش فنی دارد که شما به آن‌ها مسلط نیستید.

 

نوشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای تعمیرات خانه به شما خواهد گفت که کدام قسمت‌ها را خودتان می‌توانید انجام دهید و کدام قسمت‌ها را باید به تعمیرکاران و تکنسین‌ها بسپارید.

 

به طور مثال، تعمیر مسیر کابل‌کشی برق، چک کردن پنل کنترل گاز یا برق یا تعویض درب خانه نیاز به تخصص فنی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای این کارها از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. در مقابل، کارهایی مانند رنگ‌آمیزی درب و پنجره، تعویض پریز برق، تمیز کردن کف پوش‌ها، پوشاندن ترک‌ها و آسیب‌های روی دیوار در قسمت‌های مختلف، کارهایی هستند که شما با ابزارهای ساده می‌توانید در تعمیرات خانه به تنهایی هم انجام دهید.

 

برای برنامه‌ریزی تعمیرات خانه، یک فهرست تهیه کنید و آن را به دو قسمت فهرست شخصی و فهرست حرفه‌ای تقسیم‌بندی نمایید. قسمت‌هایی که به طور شخصی انجام می‌دهید را بررسی کنید و ابزارهای مورد نیاز خود را تهیه نمایید. برای قسمت‌های فنی و تخصصی با تعمیرکاران مربوطه یا شرکت‌های ارائه خدمات بازسازی و نوسازی ساختمان تماس بگیرید. اگر محدوده زمانی خاصی در نظر دارید آن را هم یادداشت کنید. به این ترتیب در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید و کارها به سرعت پایان می‌گیرد.

 

چرا تعمیرات خانه اهمیت دارد؟

 

اهمیت تعمیرات ویلا

 

اکنون که با مقدمه‌ای بر تعمیرات خانه، بازسازی و نوسازی آشنا شدید، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که چرا ساختمان ما به تعمیرات نیاز دارد؟

 

پاسخ سوال فوق، کاملاً واضح است!

 

اگر خوب فکر کنید متوجه می‌شوید که خراب شدن یک قسمت از ساختمان، به تدریج به سایر قسمت‌های ساختمان سرایت می‌کند. قطعاً شما تمایل ندارید که یک ترک کوچک در کاشی‌های حمام منجر شود کل دکوراسیون حمام را تغییر دهید! یا مجبور شوید تمام سیستم لوله‌کشی را عوض کنید! برای این کار هزینه‌های زیادی را باید پرداخت کنید. این در حالی است که اگر با یک تعمیرات ساده از نشتی آب جلوگیری می‌کردید، این اتفاق نمی‌افتاد!

 

طبق توضیح فوق می‌توان نتیجه گرفت که هرچه زودتر برای تعمیرات خانه اقدام کنیم، از هزینه‌های بیشتر در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر شیشه‌های پنجره‌های شما شکسته است، فقط کافیست یک شیشه جدید بخرید و آن را نصب کنید. قبل از آنکه گرد و غبار به داخل خانه نفوذ کند و موجب فرسایش اسباب و وسایل شود یا به دیوارها و چهارچوب پنجره آسیب برساند، این کار را انجام می‌دهید.

 

به عنوان یک مثال دیگر، اگر شیرهای آب در آشپزخانه نشتی دارند، قبل از آنکه به طور کامل، لوله‌ها دچار خوردگی و پوسیدگی شوند و آب تمام آشپزخانه شما را فرا بگیرد، با تعویض یک قسمت از لوله یا تعویض سیستم آب‌بندی می‌توانید از این حادثه پرهزینه و خسارت بار جلوگیری کنید.

 

این مسئله برای سایر قسمت‌های خانه هم وجود دارد. به طور مثال، اگر درب‌های چوبی در داخل خانه دارید و پوسته شده‌اند، با یک رنگ‌آمیزی ساده و صیقل دادن سطح چوب می‌توانید نمای زیباتری را ایجاد کنید. در غیر اینصورت، اگر ترجیح می‌دهید به طور کامل درب را عوض کنید باید هزینه‌های خرید درب نو را در تعمیرات خانه قبول کنید.

 

به عبارت کلی باید گفت چیزی که اهمیت تعمیرات خانه را نشان می‌دهد، جلوگیری از خسارت‌های بیشتر در آینده و کاهش هزینه‌ها است. در مقابل، اگر از دیدگاه زیباتر کردن نمای خانه چه در معماری بیرون و چه در دکوراسیون داخلی به قضیه تعمیرات خانه، بازسازی و نوسازی نگاه کنیم، این عامل موجب بهتر شدن شرایط زندگی می‌شود. از طرف دیگر اگر صاحبخانه قصد فروش ملک را داشته باشد می‌‌تواند خانه را با قیمت مناسب به فروش برساند.

 

برخی از راهکارهای کاربردی و نکات مهم در تعمیرات خانه

 

نکات مهم در تعمیرات خانه

 

برای اینکه بتوانید برنامه‌ریزی تعمیرات خانه را به درستی تنظیم کنید و بدانید که کدام یک از قسمت‌های خانه بیشتر نیاز به تعمیرات، بازسازی و نوسازی دارند، به صورت فهرست گونه مواردی را در این قسمت معرفی می‌کنیم:

 

· تمام قسمت‌های بیرون و داخل خانه را بازرسی کنید و عیب‌ها و نقص‌های آن را یادداشت نمایید.

 

· تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را کنترل کنید و لوله‌های آب گرم و آب سرد را حتماً بررسی کنید.

 

· لوله‌های انتقال‌دهنده آب سرد و گرم در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام را بازرسی نمایید.

 

· وضعیت کابینت‌های آشپزخانه را کنترل کنید.

 

· کفپوش‌های خانه را بازرسی کنید و آن‌ها را از نظر آب‌بندی یا ترک خوردگی ارزیابی نمایید.

 

· ترک خوردگی روی دیوارها اهمیت دارند. آن‌ها را کنترل کنید.

 

· نمای بیرونی ساختمان از جمله سنگ‌ها و آجرها را کنترل کنید و هرگونه ترک خوردگی یا فرسودگی را یادداشت نمایید تا در صورت لزوم از افراد متخصص برای تعمیرات خانه کمک بگیرید.

 

· درب اتاق‌ها و درب ورودی خانه نیاز به مراقبت دارند. در صورت لزوم رنگ‌آمیزی کنید و در غیر این صورت برنامه‌ریزی داشته باشید و نسبت به تعویض درب‌ها با یک شرکت معتبر برای خرید بهترین محصولات مشورت داشته باشید.

 

· وسایل خانه را ارزیابی کنید. لوازم شکسته را تعمیر کنید و در صورت لزوم آن‌ها را رنگ‌آمیزی نمایید.

 

· از گل‌ها و گیاهان برای زیباتر کردن خانه بهره ببرید.

 

· اگر خانه شما حیاط دارد، کف حیاط، محوطه فضای سبز، مسیر لوله‌کشی آب و ... را در این قسمت کنترل کنید.

 

· در هر قسمت از نمای داخلی خانه که لازم است می‌توانید از کاغذ دیواری یا روکش‌های سه بعدی استفاده کنید تا زیباتر باشد.

 

· فهرستی از لوازم و وسایلی که نیاز دارید تهیه کنید.

 

· فهرستی از شرکت‌های خدمات تعمیرات خانه، بازسازی و نوسازی ساختمان فراهم کنید.

 

· هزینه‌ها را یادداشت کنید تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تعمیرات خانه داشته باشید.

 

* یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در شمال، خرید ویلا نوساز است. این ویلاها مزایای زیادی دارند که در یک مقاله ویژه به بیان آن‌ها پرداخته‌ایم. قبل از خرید ویلا، این موارد را مطالعه کنید.

 

تعمیرات خانه ویلایی

 

سخن پایانی

 

تعمیرات خانه ویلایی، خانه قدیمی، تعمیرات خانه کلنگی، نوسازی و بازسازی ساختمان بسیار اهمیت دارند. اگر به موقع و به درستی نسبت به تعمیرات قسمت‌های مختلف خانه اقدام شود، هزینه‌های زیاد را برای نوسازی کل ساختمان کاهش خواهد داد.

 

در برخی از قسمت‌های خانه، تعمیرات را شخصاً می‌توانید انجام دهید اما برخی دیگر از تعمیرات باید به افراد حرفه‌ای و تکنسین‌های همان حوزه سپرده شود. یک برنامه‌ریزی دقیق به شما کمک می‌کند تا بهترین نما را در خانه ویلا یا باغ خود ایجاد کنید.

 

کارشناسان املاک اول خونه، تجربه کافی در زمینه محوطه سازی و زیباسازی ویلا، خانه و باغ داشته و شما را در تنظیم برنامه بازسازی و نوسازی ساختمان یاری می‌کنند. اگر به دنبال کارشناسان با تجربه و متخصص برای تعمیرات خانه یا ویلا هستید، کافیست با این مجموعه تماس بگیرید.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , تعمیرات ختنه , نگهداری از خانه , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

قیمت بازسازی خانه کلنگی چقدر است؟

عوامل موثر بر هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی ساختمان یکی از اولین دغدغه های افرادی است که قصد بازسازی دارند. بهترین روش برای ایجاد کمی تغییر در ظاهر محل زندگی یا محل کار، بازسازی است. ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ در ساختمان می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد و فضای مورد استفاده را به یک فضای کاربردی تر تبدیل کند. در این میان عاملی که نقش مهمی در بازسازی ساختمان دارد، هزینه بازسازی خانه است.

اگر قصد بازسازی دارید، قدم اول شما باید برآورد هزینه بازسازی ساختمان باشد. بازسازی ساختمان شامل بخش های داخلی منزل مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پذیرایی و اتاق ها یا بخش های عمومی مانند آسانسور و پارکینگ است. برای بازسازی قسمت های مشترک ساختمان باید تمام واحدهای مسکونی با بازسازی موافقت نمایند.

متوسط هزینه بازسازی آپارتمان به عوامل گوناگونی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم: 

تاثیر قیمت هر متر مربع بازسازی بر هزینه بازسازی خانه

قیمت هر متر مربع بازسازی

برای محاسبه هزینه بازسازی ساختمان باید به قیمت هر متر مربع بازسازی توجه کنید. قیمت بازسازی هر متر مربع به عوامل و فاکتورهای کوناگونی بستگی دارد. بدیهی است که هزینه بازسازی خانه های بزرگ و متراژ بالا بیشتر از هزینه بازسازی آپارتمان کوچک است. بازسازی ساختمان بر اساس سلیقه شما انجام می شود. ممکن است سبک بازسازی کلاسیک، سنتی و یا مدرن باشد. برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید باید ویژگی های مثبت و منفی هر کدام از طراحی های داخلی مدرن، سنتی و کلاسیک را بدانید. به طور مثال در خانه های مدرن و امروزی بخشی به عنوان اتاق کار خانگی در نظر گرفته می شود. به این شکل می توانید در خانه اتاق کاری با محیط آرام و دلنشین داشته باشید و به راحتی به کارهایتان در خانه رسیدگی کنید. طراحی این اتاق کار هم برای کسانی که بیرون از خانه کار می کنند و هم افرادی که به صورت دور کاری در خانه کار می کنند بسیار مناسب است. اگر به اختصاص دادن بخشی از ساختمان به چنین فضایی فکر می کنید باید در برآورد هزینه بازسازی ساختمان هزینه های ساخت و تجهیز این اتاق را نیز در نظر بگیرید.

تاثیر هزینه بازسازی آشپزخانه بر قیمت بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی آشپزخانه

از مهم ترین قسمت های هر خانه، آشپزخانه آن است. اگر قصد دارید که در پروژه ی بازسازی آپارتمان، بازسازی آشپزخانه را نیز انجام دهید باید به این نکته توجه کنید که هزینه های تغییراتی که در آشپزخانه ایجاد می کنید بر متوسط هزینه بازسازی آپارتمان تاثیر می گذارد. ممکن است قسمت های مختلف آشپزخانه اعم از کابینت، کاشی، سرامیک کف، شیرآلات، سینک، گچ کاری سقف و نقاشی آشپزخانه نیاز به تعمیر و بازسازی داشته باشند. هرکدام از بخش هایی که نام بردیم با توجه به نوع موادی که انتخاب می کنید هزینه های گوناگونی برای شما خواهد داشت. اگر می خواهید آشپزخانه را به طور کامل بازسازی کنید و همه ی قسمت ها را تغییر دهید این را در نظر داشته باشید که هزینه بازسازی آشپزخانه بر هزینه بازسازی خانه تاثیر می گذارد.

تاثیر هزینه بازسازی سرویس بهداشتی بر هزینه بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

هزینه بازسازی بخش های دیگر خانه، مانند هزینه بازسازی سرویس بهداشتی، بر هزینه بازسازی منزل می افزاید. هزینه بازسازی توالت شامل هزینه نصب توالت فرنگی، تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی، هزینه تعویض روشویی، هزینه تعویض شیرآلات و تعمیر بخش هایی که بر اثر نم و رطوبت آسیب دیده اند و عوض کردن کاسه توالت است. تغییر هر کدام از این بخش ها و رفع خرابی های موجود هر کدام به طور جداگانه هزینه ای دارد که بر مبلغ نهایی هزینه بازسازی توالت تاثیر دارد.

تاثیر بازسازی داخلی خانه بر هزینه بازسازی منزل

هزینه بازسازی منزل

همان طور که گفتیم بازسازی داخلی ساختمان شامل موارد گوناگونی می شود. گاهی اوقات با برداشتن یک یا چند دیوار حائل می توانید فضای اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی را بهتر کنید. در بازسازی بخش های داخلی هزینه های گچ کاری و تقاشی دیوارها، پارکت کف خانه، نصب کاغذ دیواری و طراحی شومینه بر هزینه بازسازی ساختمان تاثیرگذار هستند. حدود قیمت موادی که برای گچ کاری، نقاشی دیوارها و پارکت کردن کف خانه انتخاب می کنید بر متوسط هزینه بازسازی آپارتمان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. به طور مثال کاغذ دیواری دارای رده های قیمتی بسیار متفاوتی است؛ از کاغذ دیواری های معمولی با سطح قیمت متوسط تا کاغذ دیواری های لوکس با سطح قیمت بسیار بالا. شما با توجه به بودجه ای که برای بازسازی خانه در نظر دارید می توانید متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تاثیر قیمت پیمانکاری ساختمان بر هزینه بازسازی خانه کلنگی

هزینه بازسازی خانه کلنگی

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه بازسازی خانه کلنگی، مبلغ دستمزد کارگر ساختمان و پیمانکار ساختمان است. برای انجام پروژه های بزرگ مانند بازسازی خانه کلنگی که خدمات متنوع تری احتیاج دارد و مدت زمان بیشتری به طول می انجامد، قیمت پیمانکاری ساختمان در برآورد هزینه بازسازی ساختمان موثر است.

برای محاسبه هزینه بازسازی خانه کلنگی باید هزینه های گوناگونی را لحاظ کرد، مانند:

  • هزینه بازسازی توالت
  • هزینه بازسازی آشپزخانه
  • هزینه بازسازی نمای ساختمان

انجام بازسازی و به طور کلی کارهای ساختمانی در بعضی فصول سال مانند زمستان به دلیل شرایط آب و هوایی سخت تر است و شامل دستمزد بیشتری می شود.

مکرومه بافی

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


:: برچسب‌ها: کلنگی , خانه کلنگی , خرید خانه کلنگی , وبلاگ خانه , خرید منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

کیف دوشی مکرومه - کیف مکرومه

کیف دوشی مکرومه - کیف مکرومه - در اندازه، طرح ها و رنگ های مختلف - بسیار شیک - مناسب برای کادو و هدیه
برای اطلاع بیشتر و قیمت و سفارش کیف دوشی مکرومه به صفحه اینستاگرام mehrbaaft@ مراجعه کنید و یا واتس آپ به شماره 09021102723 پیام ارسال کنید.

https://static.shahr24.com/Files/GalleryImage/2020/8/65_20200531_161444_done-600_Fixd.jpg

قابل ارسال به سراسر کشور
مکرومه بافی مهربافت


 
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


:: برچسب‌ها: کیف , کیف دوشی دخترانه , کیف دوشی زنانه , کیف هنرید , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد
وبلاگ خانه کلنگی:براي خريد يا انتخاب يك واحد مسكوني يا آپارتمان خوب، چه ويژگي هايي را درنظر مي گيريد؟
حداقل پنج گام براي اين انتخاب، اساسي است:
  • اهميت سبک زندگی،
  • مساحت فضاهاي موردنياز،
  • نسبت مشاعات ساختمان به مساحت كل آپارتمان،
  • كيفيت ساختمان و
  • كيفيت اجزاي آن.
به گزارش ملک رادار به نقل از  ConsBank، وبسايت ساختمان هاي مارك دار، در مطلبي با عنوان «نكاتي كه از خريد ملك نمي دانيم» گام هاي مهم براي خريد يا انتخاب يك آپارتمان را به زبان ساده تشريح كرده است.
بر اساس اين گزارش، این مطلبی صرفا برای خریداران آپارتمان نوساز نیست، وقتی عمیق تر به موضوع بیاندیشیم که ساختمان یک سرمایه ملی است، حاصل تفکر ، خلاقیت ، زمان و سرمایه است معتقد می شویم که همگی با هم به موضوع فکر کنیم که چگونه می توانیم با تغییر رفتار انتخاب آپارتمان خوب به حفظ بهتر این سرمایه ملی کمک کنیم.

گام اول: اهمیت سبک زندگی در انتخاب آپارتمان

اولین موضوع مهم در انتخاب یک آپارتمان این است که قسمت شب و روز یا به عبارت دیگر قسمت خصوصی و قسمت عمومی یک آپارتمان از هم جدا باشند به عبارت ساده تر اینکه بخشهایی از آپارتمان که در زمان خواب از آنها استفاده می کنید “مثل اتاق خوابها و سرویسهای بهداشتی” با فضاهایی که در طول روز از آنها استفاده می شود تداخل نداشته باشد . عامیانه تر اینست که برای اینکه از اتاق خواب به حمام بروم نیازی نباشد که از سالن پذیرائی یا آشپزخانه و یا حتی نشیمن عبور کنم. بدیهی است که اتاق خوابها در طول شب استفاده میشوند و نیازی نیست که نور زیادی داشته باشند ولیکن نشیمن و آشپزخانه که بیشتر طول روز از آنها استفاده میشود بهتر است که در محل پر نورتر ساختمان واقع شده باشند بصورت خلاصه اینکه قسمت شب آپارتمان در ضلع شمالی و قسمت روز آپارتمان در ضلع جنوبی آپارتمان واقع شده باشد و ضمنا اینکه اتاق خوابها بهم نزدیک باشند و سرویس بهداشتی میهمان در قسمت خصوصی آپارتمان واقع نشده باشد و آشپزخانه ضمن ارتباط با قسمت خصوصی آپارتمان در قسمت روز آپارتمان واقع شده باشد.

ورودی آپارتمان حائز اهمیت است و اصولا اولین برخورد هر کسی در یک واحد مسکونی در ورودی آپارتمان است و این مکان باید بتواند آرامش اولیه و رفع تنش محیط بیرون از آپارتمان را ایجاد نماید لذا یک کمد یا رختکن و یک آینه شفاف و بزرگ و محلی برای گذاشتن کیف و کفش وچتراز ضروریات زندگی امروزی بنظر میرسد.

اصولا خانواده های ایرانی در طبخ غذاهای خوش رنگ و بو مهارت دارند ولی همین بوی خوش در زمانیکه میهمانان در سالن منتظر میزبانشان هستند خوشایند نیست بهتر است در زمان خرید آپارتمان به بسته یا باز بودن آشپزخانه توجه ویژه ای مبذول داشت و حتی اگر به هر صورت آشپزخانه اوپن را ترجیح میدهیم به تهویه هوای آشپزخانه و بسته بودن قسمت ریخت و پاش آن (قسمت کثیف آشپزخانه) و جلوه ویژه قسمت زیبای آشپزخانه (قسمت تمیز آشپزخانه) توجه داشته باشیم. داشتن یک انباری حتی خیلی کوچک در کنار آشپزخانه امتیاز بزرگی محسوب میگردد.

گام دوم: مساحت فضاهای مورد نیاز در یک آپارتمان ایده آل

هر خانواده برای مساحت آپارتمان مورد نیاز خود دلایل خاصی دارد و اصولا برای این منظور که بیشتر یک امر احساسی و سلیقه ای است ، هیچگاه نمیتوانیم الگوی مصرفی تعیین کنیم ولیکن ابعاد قسمتهای مختلف آپارتمان مورد نیاز یا بهتر بگویم حداقل ابعاد مورد نیاز را میتوانیم بررسی کنیم و البته جمع مساحت این بخشها میتواند به انتخاب بهتر متراژ آپارتمان مورد تقاضای خانواده کمک شایانی نماید .

 اول از “ورودی آپارتمان” شروع میکنیم که پس از باز شدن درب آپارتمان اولین برخورد با فضاهای جدید را ایجاد می نماید این فضا برای آپارتمانهای کوچک حدودا (۱۲۰تا ۱۴۰) × (۱۴۰ تا ۱۸۰) سانتیمتر است یعنی تقریبا مساحتی بین ۷/۱ متر مربع تا ۵/۲ متر مربع و برای آپارتمانهای متوسط حدودا (۱۲۰تا ۱۴۰) × (۲۱۰ تا ۲۷۰) سانتیمتر است یعنی تقریبا مساحتی بین ۵/۲ متر مربع تا ۷/۳ متر مربع و برای آپارتمانهای بزرگ حدودا (۱۷۰تا ۲۱۰) × (۲۱۰ تا ۲۷۰) سانتیمتر است یعنی تقریبا مساحتی بین ۵/۳ متر مربع تا ۷/۵ متر مربع مطابق بررسی شماتیک زیر ولیکن توجه داشته باشید که ملاک ارزش ، ابعاد است و نه مساحت .

دوم”آشپزخانه” که باید امکان پذیرش و نصب لوازم مورد نیاز خانواده از قبیل اجاق خوراک پزی ، سینک ظرفشوئی ، هود ، فر ، یخچال ، ماشین لباسشوئی ، ماشین ظرفشوئی و … را داشته باشد. اگر در دو طرف آشپزخانه کابینت وجود دارد فاصله بین دو کابینت باید حداقل ۱۲۰ سانتیمتر باشد و ضمنا گنجایش لوازم مصرفی و روزمره منزل را نیز داشته باشد وجود یک انباری مواد مصرفی و میز آشپزخانه امتیاز بزرگی بشمار می آید.

سوم”سالن پذیرائی و غذاخوری و نشیمن” است. برای “سالن پذیرایی” بر اساس سلیقه و مهارت در چیدمان آن و تعداد میهمانان معمول باید فضا را محاسبه نمود. برای بدست آوردن ابعاد مورد نیاز این بخش از آپارتمان ، برای محاسبه فضای مورد نیاز ، هر مبل تک نفره را ۷۰ تا ۸۰ سانتیمتر مربع و مبل چند نفره را به تعداد نفرات آن در همین ابعاد ضرب نمائیم مثلا برای کاناپه سه نفره طول ۲۱۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر را در نظر میگیریم و در نهایت فضای یک میز را هم در وسط مبلمان به مجموع فضای بدست آمده اضافه می نماییم.

برای “سالن غذاخوری” عرض میز را ۱۱۰ سانتیمتر و طول آنرا بر اساس هر نفر ۶۰ سانتیمتر محاسبه مینمائیم مثلا برای یک میز ۸ نفره ابعاد ۱۱۰×۱۸۰ سانتیمتر را در نظر میگیریم و به طول و عرض آن یک متر جهت قرار دادن صندلیها اضافه میکنیم یعنی یک فضای ۲۱۰×۲۸۰ سانتیمتری برای این منظور فضایی مناسب به شمار می آید.

و برای “نشیمن” نیز مطابق همین ابعاد عمل میکنیم فقط یک فاصله حداقل سه متری از محل قرار گرفتن تلویزیون تا محل نشستن را مد نظر قرار دهید.

چهارم”اتاق خوابها” که به واسطه قرار گرفتن تخت خواب دونفره یا تک نفره و بقیه ملحقات چیدمان مشکل تری دارند. توجه بفرمائید که بهتراست امکان قرار گرفتن تخت خواب را هم در عرض و هم در طول اتاق خواب بررسی فرمائید و برای عبور کردن از بین لوازم سرویس خواب حداقل یک مسیر عبور ۶۰ ساتنتیمتری را در نظر بگیرید مطابق بررسی شماتیک زیر

یعنی اینکه برای یک اتاق با تخت دو نفره حداقل ابعاد ۳۴۰×۳۵۰ سانتیمتر کافی است . باز هم توجه داشته باشید که ابعاد مهم هستند و مساحت اتاق در درجه دوم قرار دارد .

پنجم”سرویـسهای بهداشتی” هم همـانطور که باید ابعاد مناسب و راحتی داشته باشند باید زیبا و قابل استفـاده نیز باشـند و بهترین و سـاده ترین آزمایش در مورد مناسب بودن ابعاد آن اینست که وقتی درب را باز میکنیم به هیچیک از سرویسهای بهداشتی برخورد نکند و وقتیکه در داخل حمام و یا توالت هستیم بدون هیچ مشکلی درب را باز کنیم و خارج شویم.

گام سوم: نسبت مشاعات ساختمان به مساحت کل آپارتمانها

به طور کلی هرچه نسبت مساحت مشاعات ساختمان به مساحت مفید کل آپارتمانها بیشتر باشد قطعا در آن ساختمان امکانات بیشتری پیشبینی شده است و آسایش بیشتری را برای ساکنین به ارمغان خواهد داشت. فضاهایی مانند لابی ورودی و استخر و سونا و سالن ورزشی و سالن اجتماعات و سالن انتظار و پارکینگ اضافی و انباری که با هزینه سازنده ساخته میشوند مستقیما در قیمت نهایی آپارتمان تاثیر بسزائی دارند.

در یک ساختمان خوب نسبت مساحت مشاعات حدودا معادل ۴۰% مساحت کل مساحت مفید آپارتمانها است ولی هر چه این نسبت بیشتر باشد نشانه مرغوبیت ساختمان و آسایش بیشتر برای ساکنین است و طبیعتا خریداران باید مبلغ بیشتری برای هر مترمربع مساحت آپارتمان خود پرداخت نمایند.

مثلا ساختمانی را در نظر بگیرید با ۱۵ واحد مسکونی و ۲۰۰۰ مترمربع مساحت بنای مفید و ۸۰۰ مترمربع مساحت مشاعات از قبیل لابی و پارکینگ ، این ساختمان از لحاظ نسبت مسکونی مفید و مشاعات میتواند ساختمان خوبی باشد ولیکن با مشاعات کمتر از ۸۰۰ متر مربع یا همان ۴۰% دیگر در این گروه جای ندارد و بدیهی است ساختمانی با ۱۵ واحد مسکونی و ۲۰۰۰ مترمربع مساحت بنای مفید و ۱۶۰۰ مترمربع مساحت مشاعات (نسبت مشاعات به مفید ۸۰%) مرغوبتر و طبیعتا گرانتر است و بعلاوه اینکه هرچه شما سهم بیشتری از مشاعات داشته باشید ، سهم بیشتری ازکل زمین ملک مورد نظر را هم دارید .

گام چهارم: کیفیت ساختمان

کیفیت ساختمان را به هشت دسته تقسیم میکنیم:

■کارهای زیر بنایی مثل فونداسیون و اسکلت ساختمان
■نازک کاری ساختمان
■تاسیسات مکانیکی زیر بنایی ساختمان مثل لوله کشی و سیم کشی الکتریکی
■سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان
■سیستم های الکتریکی هوشمند
■درب و پنجره
■دکوراسیون داخلی
■تجهیزات ساختمان
■کارهای زیر بنایی مثل فونداسیون و اسکلت ساختمان
فونداسیون و اسکلت ساختمان از مواردی هستند که پس از نازک کاری پوشیده میشوند و خریداران در این مورد میتوانند از متخصصین ساختمان نظر بخواهند ولیکن گزارشات نتایج آزمایشگاهی تست بتن برای ساختمانهای اسکلت بتنی و تست جوشکاری برای ساختمانهای اسکلت فلزی از اهمیت بسزایی برخوردار است .

■نازک کاری ساختمان و دکوراسیون ساختمان
نازک کاری در کلام حرفه ای همان دیوارچینی و کارهای بعد از آن مثل کاشیکاری و گچکاری و سنگکاری است . دیوارچینی از دید خریدار بی اهمیت جلوه میکند و بیشتر به مواردی همچون کاشیکاری، مدل و رنگ آن و سنگکاری و نوع و رنگ آن میپردازند ولیکن توجه داشته باشید که اهمیت دیوار چینی بیشتر از سایر موارد مذکور است. حتما تا بحال در آپارتمانی زندگی کرده اید که بوی ناخوشایند حمام و توالت را حتی با دربهای بسته از چند متری احساس میکرده اید و صدای گفتگوی بچه ها و آپارتمان مجاور حتی با دربهای بسته در سالن نشیمن هم قابل شنوائی است علت این امر نبستن بالای درب در قسمت بالای سقف کاذب است که غیر قابل روئیت است و دوم اینکه از بلوکهای نا مرغوب که عایق صدا نیستند استفاده شده است و یا اینکه دیوار از ضخامت کافی برخوردار نیست. پس بطور خلاصه این نکات کلیدی را بخاطر بسپارید ۱- استفاده از بلوکهای عایق حرارت و صدا ( بلوکهای سبک اصطلاحا سیپورکس و مشابه آن) ۲- ضخامت ۲۰ سانتیمتر برای دیوارهای خارجی و دیوار همسایه مجاور و ۱۰ سانتیمتر برای حد فاصل اتاقها ۳- استفاده از عایق رطوبتی مرغوب در سرویسهای بهداشتی ۴- استفاده از عایق صوتی در کف آپارتمان خصوصا سالن پذیرائی ۵- بسته بودن کامل دیوارچینی در بالای سقف کاذب ۶- عایق کاری کامل بام با عایق رطوبتی و حرارتی و در صورتیکه تردد روی بام متصور است عایق صوتی هم در نظر گرفته شود.

■تاسیسات مکانیکی و الکتریکی زیر بنایی ساختمان مثل لوله کشی و سیم کشی برق
کیفیت لوله های آبرسانی برای آب مصرفی سرد و گرم و سیستم های سرمایشی و گرمایشی خیلی متفاوتند و بر اساس نسبت کیفیت و قیمت به لوله های فلزی گالوانیزه که رایج ترین و ارزانترین است تا لوله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن و لوله های پنج لایه و لوله های مسی که گرانترین و بهترین است طبقه بندی میشوند و از لحاظ لوله های فاضلاب توجه داشته باشید لوله های چدنی کیفیت خوبی دارند ولی لوله های پلیکا از نوع چسبی یا پوش فیت در زمان عبور فاضلاب سروصدای زیادی دارند و این مشکل در لوله های PVC از نوع چند لایه برطرف گردیده است ولی تولید داخلی ندارد.

برای سیم کشی تاسیسات الکتریکی باید از سیمهای استاندارد استفاده شود و سیم کشی برق اضطراری یک امتیاز بزرگ محسوب میگردد.ضمنا میتوانید تابلوی فیوزها را با دقت نگاه کنید هر چه تعداد فیوزها بیشتر باشد نشاندهنده اینست که سیستم برق کشی در قسمتهای مختلف آپارتمان بیشتر تفکیک گردیده است و از کیفیت بهتری برخوردار است.

■سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان
در ساختمانهایی که تعداد واحدهای آپارتمانی کم است یا اینکه متراژکل بنا کم باشد(حدود ده واحد یا کمتر از ۱۰۰۰ مترمربع) مقرون بصرفه تر است که از سیستمهای خنک کننده مجزا و برای گرمایش از پکیج دیواری یا زمینی مجزا و رادیاتور استفاده شود و در ساختمانهای بزرگتر و با تعداد بیشتر منطقی تر است از سیستمهای سرمایشی مرکزی (چیلر) و برای گرمایش از دیگ چدنی یا فولادی و فن کویل سقفی یا زمینی که آبگرم مصرفی کل ساختمان را نیز تامین مینماید استفاده گردد .

■سیستم های الکتریکی هوشمند
امروزه در ساختمانهایی که از کیفیت ساخت مطلوبتری برخوردارند از سیستم های برقی هوشمند استفاده میگردد و این سیستم ها بسیار متنوع هستند و دو نمونه بسیار رایج آنها عبارتند از IEBوX۱۰ که در آینده نزدیک مقاله جداگانه تشرحی جهت استفاده کارشناسان و علاقه مندان محترم ارائه خواهد شد. بطور کلی این امر باعث صرفه جوئی در مصرف برق و آسودگی و آرامش بیشتر نیز میشود و حتی شما میتوانید از خارج از منزل روشنائی و لوازم برقی آپارتمانتان را روشن و یا خاموش کنید.

■درب و پنجره
بهترین نوع دربها آنهایی هستند که بر اساس ابعاد درخواستی ساخته میشوند و در ساخت آنها و چهارچوب متعلقه کاملا از چوب استفاده شده است و قیمت آنها نیز بر اساس نوع چوب استفاده شده بسیار متفاوت است مثلا چوب بلوط بسیار مقاوم و گران قیمت است و رگه های بسیار متفاوت از بزرگ تا کوچک با رنگهای روشن و تیره جلوه خیره کننده ای دارد و چوب راش رگه های ریز و نقطه های مشکی رنگ دارد و از لحاظ قیمتی در ردیف متوسط قراردارد و چوب کاج که اصطلاحا چوب روسی نامیده میشود و بستگی به برش چوب دارای رگه های درشت یا نا معلوم میباشد و از لحاظ قیمت هم در ردیف سوم قراردارد و ضمنا موریانه این چوب را دوست ندارد لذا برای استفاده در مناطق پر مخاطره از لحاظ موریانه مثل شمال کشور بسیار مناسب است.

توجه فرمائید برای تشخیص نوع چوب به کارشناس مربوطه مراجعه فرمائید چون خیلی دیده شده است که چوبهای نا مرغوب را با نقاشی پلیستر شبیه چوبهای دیگر تزئین کرده اند.

پنجره ها خیلی متنوع هستند و از لحاظ کیفیت نیز خیلی متفاوت و توضیح کامل آن مقاله مجزائی را نیازمند است که در آینده نزدیک ارائه خواهد گردید فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که بهترین آنها از لحاظ کیفیت ، پروفیل آلومینیوم ترمال بریک با شیشه دوجدارهکه حداقل یکی از جدارهای آن شیشه شش میلیمتری باشد و در مرحله دوم پنجره های UPVC با شیشه دوجداره قراردارند ولیکن توجه داشته باشید که از لحاظ کیفیت گونه های متفاوتی وجود دارد و امکان تغییر رنگ آنها با توجه به تابش آفتاب احتمال دارد ولی به هر حال درزبندی آنها در درجه نخست اهمیت قراردارد و برای تست آن میتوان یک اسکناس را از طول لای پنجره قراردهید و پنجره را ببندید مشاهده میفرمائید که به سختی میتوانید اسکناس را بیرون بکشید و امکان پاره شدن اسکناس زیاد است.

■دکوراسیون داخلی
در مورد دکوراسیون داخلی آپارتمان و لوازم مورد استفاده شده سخن بسیار است ولیکن در زمان خرید آپارتمان به ذکر این نکته بسنده مینمایم که در طراحی دکوراسیون داخلی که امری سلیقه ای است حتما اول از همه به کاربرد و بعد به شکل موضوع مورد نظر و همخوانی از لحاظ شکل و جنس و رنگ با سایر لوازم منزل توجه بفرمائید. ضمنا به این موضوع هم گوشه نظری داشته باشید که همیشه تغییر همه یا بخشی از کارهای تزئینی و دکوراتیو به سادگی و بدون تغییرات وسیعتر امکان پذیر نیستند.

■تجهیزات ساختمان
منظور از تجهیزات آپارتمان آنهایی هستند که براحتی بشود آنها را عوض کرد و تغییر آنها براحتی مقدور باشد مثل فرش کف اععم از سنگ و سرامیک وپارکت و موکت و یا کابینت آشپزخانه با هود و سینک واجاق و یخچال و سرویسهای بهداشتی و دستگیره دربها و چراغهای روشنائی و … درست است که این اقلام در ظاهر خیلی مهم هستند ولی از لحاظ مادی رقم بسیار کوچکی را (حدود۱۰%) در مجموع یک آپارتمان تشکیل میدهند و حتی اگر قابل تحمل باشند چند سال پس از استفاده از آپارتمان شاید ترجیح بدهید آنها را عوض کنید لذا در انتخاب آپارتمان تجهیزات استفاده شده را نباید ملاک انتخاب قرار داد هر چند که این بخش بسیار خوش منظر و گول زننده است.

گام پنجم: کیفیت اجزای ساختمان

درست است که کیفیت اجزای ساختمان خیلی مهم است که از چه مصالحی استفاده میکنیم ولیکن این نکته هم خیلی مهم است که از این مصالح چگونه استفاده میکنیم ، درست مانند آشپزی که از ابزار و لوازم خوب و موادغذایی مرغوب استفاده کند ولیکن محصول آن میتواند یک غذای خوشمزه و زیبا باشد یا یک غذای بدمزه و بد ریخت.

اولین برخورد ما با ساختمان نمای آنست ، خوب نمای ساختمان باید زیبا و شکیل باشد ولی نباید اجازه بدهیم که ما را مسخ کند چون فقط آنرا یک یا دو بار در روز و آنهم برای چند لحظه آنرا میبینیم ولی در عوض حداقل برای چند ساعت در آپارتمانمان اقامت داریم. شکلهای خیلی مدرن همانطور که خیلی جذاب هستند خیلی زود هم خسته کننده میشوند.

دومین برخورد ما با کف سازی است . جدا از جنس کف سازی که بستگی زیادی به وسعت ،نور و فضا دارد کیفیت کف سازی باید بگونه ای باشد که قناسی های فضاها را بپوشاند و نقش جذابی هم داشته باشد ضمنا قرنیزهای با کیفیت و زیبا هم تاثیر زیادی در نمایش بهتر کف سازی دارد.

سومین برخورد ما با سقف است که دو نقش دارد یکی ایجاد حجم و دیگری پردازش نورو صوت . توجه بفرمایید بجز در مورد ایجاد حجم (بلند یا کوتاه بودن ارتفاع کف تا سقف از لحاظ روانشناسی )، ایجاد حجم اضافی باید دو نقش مفید داشته باشد ،اول از جهت نورپردازی اععم از موضعی و گسترده و دوم از جهت شکستن صدای همهمه محیط و یا اکوستیک ، در غیر اینصورت در اوایل خرید آپارتمان ویا برای میهمانان خیلی زیبا و جذاب و برای صاحبخانه خیلی خسته کننده خواهد بود . در این مورد باید به چیدمان مبلمان بصورت مورد نظرمان با در نظر گرفتن محل قرار گرفتن لوستر و کلید و پریزها خیلی توجه نماییم ،البته موارد اشاره شده فقط در سقفهای با ارتفاع برابر یا بیش از سه متر قابل بررسی است لذا در زمان خرید آپارتمان به ارتفاع سقف توجه ویژه بفرمایید.

چهارمین برخورد ما با فضاهای ارتباطی است مثل آسانسورها و راه پله هاست.آسانسور از لحاظ فنی و تکنیکی بسیار تخصصی است .ضمن اینکه زیبایی اتاق آسانسور باید مد نظر قرار گیرد ولیکن ابعاد بیش از یک متر در طول و عرض برای آسانسور شش نفره یک اصل است و ضمنا توقف آسانسور در تراز بام و سرعت حرکت ۶/۱ متر در ثانیه نیز حائز اهمیت است. برای پله ها ، زیبایی ظاهری و آسایش و راحتی بالا رفتن و پایین آمدن از نکات اصلی هستند و ضمنا ارتفاع هر پله بین ۱۷ تا ۲۱ سانتیمتر و عرض بیش از یک متر برای هر سنگ پله قابل قبول است ولی نکته مهمتر اینست که اولین تا آخرین پله دارای یک ارتفاع باشند.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 

 



:: برچسب‌ها: خانه کلنگی , خانه , خانه فرسوده , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

سود بیشتر در خرید خانه های کلنگی

در چند ماه گذشته با نوسان افزایشی قیمت مسکن تحت‌تاثیر خروج کامل معاملات مسکن از رکود، رفته‌رفته میزان تقاضای واحدهای نوساز و تازه‌ساز در بازار کم و بر میزان تقاضای آپارتمان‌های با عمر بیش از ۱۵ سال اضافه شد.

این وضعیت در فروردین ماه امسال به اوج خود رسید طوری که معاملات آپارتمان‌های ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت نسبت به اوایل دوره پیش‌رونق دوبرابر شد. قطعا آپارتمان نوساز برای سکونت مطلوبیت بیشتری نسبت به واحدهای قدیمی‌ساز و کلنگی دارد، اما انگیزه خریداران مسکن از این تغییر مسیر در انتخاب، دور زدن افزایش قیمت‌قابل توجه در گروه آپارتمان‌های نوساز و به‌ویژه کلیدنخورده بوده است. طبیعی است خریداران واحدهای نوساز از مزایای زیادی برخوردار می‌شوند. آنها در بنایی سکونت می‌کنند که نمای خوب و مشاعات تمیز و مناسبی دارد و شکل بیرونی ساختمان از وضعیت خوبی برخوردار است. به لحاظ امکانات داخلی نیز اغلب ساختمان‌های نوساز و تازه‌ساز به کابینت با طرح‌های به‌روز مجهز هستند و امکاناتی از قبیل پنجره‌های دو جداره، سقف کاذب،‌ نورمخفی و کمد دیواری‌های ریلی که برای استفاده بهینه از فضا کارکرد زیادی دارد، برخوردار هستند. همه این موارد موجب می‌شود خرید یک آپارتمان نوساز تا سال‌ها خریدار را از جابه‌جایی بی‌نیاز کند.

اما در مقابل خریداران املاک قدیمی‌ساز که این روزها در بازار تعدادشان کم نیست هم از امتیازی برخوردارند که فقدان امکانات واحدهای نوساز را برایشان جبران می‌کند. این افراد از قدر‌السهم ملک در زمان ساخت‌وساز برخوردار شده و در نتیجه می‌توانند خیلی زود و بعضا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، از طریق شراکت با یک سازنده صاحب واحد نوساز شوند. هرچند بسیاری از این آپارتمان‌ها با بازسازی قابل سکونت شده و سپس به فروش می‌رسند اما خریداران آنها قطعا چشم‌انداز نوساز ملک در میان‌مدت را در نظر دارند و به همین خاطر در وقت خرید به میزان قدرالسهم توجه می‌کنند. آنها آپارتمان با عمر بنای بیش از ۱۵ سال را به بهای بسیار ارزان‌تر از میانگین قیمت منطقه خریداری می‌کنند و چند سال بعد در توافق با دیگر ساکنان ساختمان، نسبت به نوسازی اقدام می‌کنند و با کمترین هزینه صاحب یک واحد نوساز در منطقه می‌شوند. این موضوع سبب شده حتی در مورد آپارتمان‌های ۱۷-۱۶ ساله نیز، میزان قدرالسهم در آگهی‌های ملکی اعلام شود تا متقاضیان خرید با دید روشن درباره آینده ملک خود، تصمیم بگیرند. از این‌رو خریداران املاک کلنگی نیز در بازار کنونی مسکن می‌توانند به سود قابل‌قبولی در سال‌های آینده دست پیدا کرده و ملک خود را به این ترتیب تبدیل به‌احسن کنند. /اقتصادنیوز

 

سود بیشتردر خرید خانه های کلنگی

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: کلنگی , خانه کلنگی , خرید خانه کلنگی , وبلاگ خانه , خرید منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ خانه کلنگی:آینده کدام مسکن ها بهتر است؟

در طی چند سال اخیر با توجه به رکود در بازار مسکن، کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن می‌شود، زیرا هیچ کسی از آینده این بازار خبری ندارد، اما با این حال به تازگی امیدهایی برای سروسامان گرفتن این بازار پیش‌بینی شده است، از این رو کسانی که میل به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن دارند دوست دارند بدانند چه مسکن‌هایی بخرند برنده هستند؟ مسکن‌های کوچک یا بزرگ؟ کلنگی یا آپارتمانی؟ شرق، غرب، شمال یا جنوب تهران؟ پاسخ برخی از مشاوران املاک به این پرسش ها را در زیر بخوانید.

یکی از مشاوران املاک در این مورد گفت: برای کسانی که سرمایه داشته‌ باشند، خانه کلنگی بهتر است، زیرا خریداران این خانه‌ها سود بیشتری می‌کنند، اما کسانی که پول زیادی نداشته‌ باشند از نظر من می‌توانند آپارتمانی کوچک و چند سال ساخت در شرق تهران خریداری کنند، زیرا شرق تهران از لحاظ فرهنگی و موقعیتی بسیار بهتر از جنوب تهران است، همچنین در مقایسه با شمال و برخی از نقاط غرب تهران نیز قیمت مناسب‌تری دارد.

مشاور املاک دیگری بیان کرد: خرید آپارتمان به منظور سرمایه‌گذاری اصلاً کار عقلانی نیست، زیرا واحدهای آپارتمانی هر چه از سن‌شان بگذرد از ارزش‌شان کاسته می‌شود، برای مثال اگر کسی خانه‌ای نوساز خریداری کند، چند روز بعد اگر قصد فروش ملکش را داشته باشد، از قیمت آن کم می‌شود. او در ادامه گفت: من به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را دارند، خرید خانه‌های ویلایی و زمین را پیشنهاد می‌کنم زیرا زمین همیشه بیشترین سود را دارد. او در پاسخ به اینکه کدام نقطه از تهران برای سرمایه‌گذاری بهتر است? گفت: غرب تهران به دلیل اینکه بافت جدیدتری دارد برای سرمایه‌گذاری بهتر است.

یکی دیگر از مشاوران املاک اظهار کرد: خانه نوساز به دلیل افت قیمت برای سرمایه‌گذاری اصلاً مناسب نیست، اما همیشه ماده مصرفی که همان ملک کلنگی است برای سرمایه‌گذاری بهترین به حساب می‌آید، اما کسی که ملک کلنگی خریداری می‌کند نباید الان بسازد و باید فعلاً به این ملک دست نزند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، او در ادامه گفت: کسی که ملکی کلنگی خریداری می‌کند اگر بعد از دو سال 60 درصد سود نکند، در واقع ضرر کرده است، زیرا ارزش پول او تا دو سال دیگر کم شده و از طرفی گرفتن جواز و... آنقدر سخت و خسته‌کننده است که اگر 60 درصد سود نکند فایده‌ای ندارد؛ اما با شرایط اکنون فقط دوسال طول می‌کشد که کسی ملکی که ساخته است را بفروشد و یکی دو سال هم طول می‌کشد که آن را بسازد و نهایتاً 50 درصد سود می‌کند، بنابراین اکنون زمانی مناسبی برای ساخت و ساز نیست. او گفت: با توجه به سودهای بانکی مملکت ما مردم را به تن‌پروری کردن عادت داده و نظام بانکی خود کاری می‌کند که مردم سراغ تولید نروند.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: کلنگی , خانه کلنگی , خرید خانه کلنگی , وبلاگ خانه , خرید منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

به چه خانه هایی کلنگی میگویند؟ آیا از نکات مهم در زمان خرید یک ملک کلنگی آگاهی دارید؟ این روزها عده زیادی از مردم به خرید و ساخت املاک کلنگی روی آورده‌اند. اگر شما هم از افرادی هستید که به این کار علاقه دارید باید قبل از هر فعالیتی نکات مهم معاملاتی و ساخت و ساز این نوع از املاک را بدانید. پس با زومیلا همراه باشید تا نکات مهم در خرید خانه کلنگی را برای شما به زبان ساده شرح دهیم.

 

خانه کلنگی چیست؟

 

هرچه از زمان ساخت یک ملک می گذرد، سطح کیفیت آن پایین می آید تا جایی که کم کم فرسوده می شود. هنگامی که از سال ساخت بنا زمان زیادی بگذرد سکونت در آن خانه دشوار می شود و به تعمیرات اساسی نیاز پیدا می کند، این مسئله روی قیمت ملک تاثیر خواهد داشت. در اصطلاح به خانه هایی با این شرایط کلنگی گفته می شود.

 

در هنگام خرید و ساخت املاک کلنگی توجه به نکات زیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است:

 

ابعاد زمین ملک کلنگی

 

اولین چیزی که قبل از خرید یک ملک کلنگی باید بدانید این است که ابعاد زمین ملک مورد نظر چقدر است. علاوه بر آن باید بدانید که با توجه به ابعاد و متراژ زمین، اجازه ساخت و ساز چند طبقه و چند پارکینگ به آن داده می شود.

 

موقعیت ملک کلنگی

 

مورد بعدی که باید در هنگام خرید ملک گلنگی به آن توجه کنید این است که موقعیت آن چگونه است؟

 

موقعیت ساختمان ها و املاک به موارد زیر تقسیم بندی می شود:

 

  • ساختمان شمالی
  • ساختمان جنوبی

 

ساختمان های شمالی: از مهم ترین ویژگی های این ساختمان ها این است که حیاط دارند و هنگام ورود به این خانه ها، ابتدا وارد حیاط شده و پس از گذشتن از حیاط به داخل ساختمان می رسید. علاوه بر این، خانه های شمالی در سمت شمال گذرگاه واقع شده اند.

 

ساختمان های جنوبی: خانه های جنوبی امکان دارد حیاط داشته باشند یا نداشته باشند. در  هنگام ورود به این خانه ها از همان ابتدا وارد ساختمان خواهید شد و حیاطی جلوی راه شما نیست. خانه های جنوبی اگر مجهز به حیاط باشند، حیاط پشت ساختمان قرار خواهد گرفت. این خانه ها در سمت جنوبی گذرگاه واقع هستند.

 

موقعیت جغرافیایی یک ملک کلنگی، در متراژ زیر بنای خانه نقش مهمی را ایفا می کند. برای مثال اگر ملک مورد نظر شما شمالی باشد مساحتی بیش از ۵ درصد زمین برای نورگیر باید در نظر گرفته شود. پس این مسئله بسیار مهم است.

 

برای آن که بهتر این موضوع را متوجه شوید یک زمین ۲۰۰ متری شمالی را در نظر بگیرید. در هنگام ساخت این زمین بیش از ۱۱ متر آن باید به نورگیر اختصاص داده شود. این مسئله سبب می شود شما در هر طبقه حدود ۱۱ متر مربع کمتر از زمین جنوبی با همین متراژ داشته باشد.

 

پس نکته جالب و مهم این است که متراژ مفید یک زمین جنوبی بیشتر از زمین شمالی می باشد.

 

خرید و ساخت املاک کلنگی

 

منطقه شهری ملک کلنگی

 

ساختمان سازی یک اقدام پر هزینه تلقی می شود و لازم است پول زیادی در این زمینه خرج شود، پس قبل از آن که مبلغی برای ساخت و ساز خرج کنید مطمئن شوید محلی که قصد دارید در آن خانه بسازید منطقه مناسبی است.

 

تراکم های ساخت در این زمینه موضوع بسیار مهمی است. توجه به این مسئله می تواند سود زیادی برای شما داشته باشد. 

 

مثلا بعضی از نقاط شهر تهران مانند صادقیه دارای مجوز تراکم بالا هستند و سرمایه گذاری در این محله سود زیادی برای سازنده ملک خواهد داشت.

 

چه عواملی بر خرید و ساخت املاک کلنگی موثرند؟

 

از عواملی که بر معاملات املاک کلنگی تاثیر گذار است می توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

 

۱- قیمت ملک کلنگی

 

از عواملی که شما ترغیب می کند خانه کلنگی خریداری کنید یا نه، قیمت آن ملک است. در معاملات مربوط به خانه های کلنگی معیار سنجش قیمت ملک، ارزش زمین است. موقعیت قرارگیری زمین نقش مهمی در قیمت آن دارد. از مواردی که روی قیمت ملک کلنگی تاثیر گذار است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

متراژ ملک کلنگی: این مورد بر قیمت ملک تاثیر دارد به ویژه متراژ بعدی از ساختمان که به معبر وصل است.

 

بر ملک کلنگی: خیابان‌های اطراف ملک و راه های دسترسی ملک به محله های اطراف مسئله مهمی می باشد.

 

ورودی ملک: عرض ورودی اصلی ملک برای سنجش میزان تردد اهمیت زیادی دارد.

 

کاربری ملک کلنگی: نوع کاربری ملک در هر شهر بر قیمت ملک تاثیر دارد.

 

محل قرارگیری ملک کلنگی: موقعیت ملک از نظر شمالی،جنوبی، شرقی و غربی مهم می باشد.

 

مجوز تغییر کاربری کلنگی: مجوز داشتن برای تغییر کاربری ملک روی قیمت آن تاثیر دارد.

 

سند مالکیت کلنگی: وجود یک سند برای اثبات مالکیت مهم می باشد.

 

بررسی پیشینه و موقعیت ملک کلنگی در آینده: مطئن شدن از این که ملک در لیست طرح های توسعه و عمرانی قرار دارد یا ندارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

موقعیت زمین کلنگی: محل قرار گرفتن زمین در محدوده شهر روی قیمت زمین موثر است.

 

۲- هزینه ساخت و ساز خانه کلنگی

 

پیش از آن که شروع به ساخت و ساز ملک کلنگی کنید حتما از افراد متخصص و فنی راهنمایی بخواهید تا به شما در برآورد هزینه ها کمک کنند. همچنین باید بدانید که انتخاب نوع سازه برای ساختمان، از اهمیت ویژه ای در برآورد هزینه ها برخوردار می باشد.

 

از جمله هزینه ها برای ساخت املاک کلنگی می توان موارد زیر را نام برد:

 

  1. فراهم کردن تجهیزات
  2. بررسی مشخصه های زمین محل احداث ساختمان
  3. اجرای پروژه
  4. سرپرستی و نظارت
  5. صادر کردن اسناد جداگانه
  6. فراهم کردن اسباب و لوازم مورد نیاز
  7. تامین نقشه‌های اجرایی
  8. مدلسازی
  9. اجرت و …

 

۳- خانه نوساز بخریم یا ملک کلنگی؟

 

برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است بدانید که خرید خانه نوساز یا ملک کلنگی هر کدام ریسک خاص خود را دارد.

 

چیزی که در این مسئله مهم است بررسی موقعیت ملک یا زمینی که می خواهید بخرید می باشد، زیرا هزینه کردن در مناطق نامناسب برای سرمایه گذاری اصلا مناسب نبوده و با ضرر و زیان مالی بسیاری همراه خواهد بود.

 

برای نمونه مردم به زندگی در مناطقی که به مراکز تجاری نزدیک است، یا دسترسی راحتی به مترو دارد، علاقه نشان می دهند. پس سرمایه گذاری برای خرید خانه در آن محل سود زیادی دارد. زیرا هم قیمت آپارتمان بالا می رود و هم ارزش زمین آن منطقه بالا خواهد رفت.

 

اما این نکته را باید به خاطر داشته باشید که خرید یک آپارتمان نوساز با گذشت زمان باعث کاهش سرمایه شما می شود چون سن بنا به مرور زیاد می شود و از قیمت آن کم می شود. پس در مناطقی که دسترسی مناسبی به امکانات شهری ندارند یا بافت بسیار قدیمی دارند، قطعا خرید یک خانه نوساز برای سرمایه گذاری فکر اقتصادی نخواهد بود.

 

از راهکار های ساخت و ساز بی دردسر و ساده برای املاک و خانه های کلنگی ، مشارکت در ساخت و پیمان مدیریت هستند. که لازم است در این مشارکت با شرکای قابل اعتماد، متخصص و دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی و ملکی اقدام به عقد قراردادهای مشارکت و پیمان مدیریت نمود.

 

جمع بندی

 

۱- ابعاد زمین در ساخت ملک کلنگی اهمیت ویژه ای دارد.

 

۲- درساخت و ساز خانه های کلنگی ، متراژ مفید یک زمین در موقعیت جنوبی بیشتر از زمین در موقعیت شمالی است.

 

۳- پیش از ساخت و ساز ملک کلنگی از متخصصین فنی و حقوقی راهنمایی بگیرید.

 

۴- از راه های خوب برای افزایش ارزش ملک کلنگی مشارکت درساخت و پیمان مدیریت می باشد.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: کلنگی , خانه کلنگی , خرید خانه کلنگی , وبلاگ خانه , خرید منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

۸ نکته برای سرمایه گذاری بر روی خانه‌ های کلنگی

یکی از مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک و بالاترین سود است. سرمایه‌گذاری روی ملک و مستغلات به دلیل منعطف بودن بازار آن، کنترل صد درصد سرمایه، گردش مالی مثبت و رشد سرمایه در بلند مدت بی‌شک از بهترین انواع سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.
در هر دوره‌ای از شرایط اقتصادی می‌توان با سرمایه‌گذاری صحیح در زمان مناسب و موقعیت مناسب، سود سرشاری را به دست آورد. همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات جزء سرمایه‌‌گذاری‌های بلند مدت محسوب می‌شود که می تواند با حفظ ارزش واقعی سرمایه و پیش رفتن با فراز و نشیب بازار، ارزش افزوده چشمگیری برای صاحبان سرمایه به همراه داشته باشد.
بنابراین اگر خواهان بیشترین سود در این حوزه هستید باید صبر داشته باشید و با تامل و حوصله‌ی بیشتری، گام‌های بعدی را بردارید. در حقیقت سرمایه‌‌گذاری در بازار ملک و مستغلات گرچه در مقایسه با سرمایه‌گذاری در بورس یا سرمایه‌گذاری در بازار کالا، از امنیت بیشتری برخوردار است، اما می تواند انتخاب پیچیده‌ای باشد. درک صحیح از شرایط، اصلی‌ترین نکته برای انتخاب صحیح نوع ملک و موقعیت مکانی آن خواهد بود. این مسئله که شما بتوانید با توجه به بودجه‌ی خود یا استفاده از تسهیلات مالی در نظر گرفته شده برای یک ملک٬ نسبت به خرید آن اقدام کنید٬ طی کردن مراحل بعدی را آسان‌تر می‌کند. ممکن است فکر کنید سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمند دانش خاصی نیست اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسد٬ بدون شناخت اصول سرمایه‌گذاری در بازار ملک سودی نصیب‌تان نخواهد شد. بهترین روش شناخت این بازار مطالعه و انجام تحقیقات گسترده درباره‌ی انواع ملک و ارزش سرمایه‌گذاری در موارد مختلف است. در این مقاله قصد داریم به بررسی سرمایه‌گذاری در خانه‌های قدیمی یا به اصطلاح خانه‌های کلنگی بپردازیم.

 

آیا سرمایه‌گذاری روی خانه‌های کلنگی عاقلانه است؟

برای پاسخ به این سوال باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. مهم‌ترین نکته این است که هدف خود را از خرید و سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند فاکتورهای بعدی را با دید بازتری مورد بررسی قرار دهید. برای خرید خانه‌های کلنگی بطور معمول چند هدف وجود دارد:

  •  خرید خانه‌های کلنگی با هدف بازسازی و فروش این خانه‌ها با قیمتی بالاتر
  • خرید خانه‌های کلنگی برای سکونت تا زمان مناسب برای مشارکت در ساخت
  •  خرید خانه‌های کلنگی با هدف تخریب و ایجاد واحدهای نوساز
  •  خرید خانه‌های کلنگی با هدف فروش در زمان افزایش قیمت

خرید خانه‌‌ی کلنگی با هر هدفی بی‌شک سود کلانی عاید شما می‌کند. البته توجه داشته باشید برای دستیابی به سود و موفقیت در این سرمایه‌گذاری باید صبور باشید. همانطور که گفتیم برای خرید و سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی به طور معمول ۴ هدف وجود دارد که در هرکدام از این شرایط باید به نکات خاصی توجه کنید.

• مکان ملک
• سن خانه
• متراژ
• شمالی یا جنوبی بودن ملک
• امتیازات محل ملک
• زمان خرید
• قیمت خرید ملک
• سند و کارهای حقوقی موقوفی یا رهن بودن سند

مسلما با بررسی همه جوانب و انجام تحقیقات محلی درباره‌ی خانه‌ی مورد نظر و البته با در نظر داشتن شرایط اقتصادی جامعه و اطلاع از قیمت‌های روز، می‌توان از بوجود آمدن ضررهای احتمالی پیشگیری کرد. البته مواردی که ذکر شد در برگیرنده‌ی تمام مقاصد خرید و انواع خانه اعم از خانه‌های کلنگی، خانه‌های نوساز، ویلاها و… است. اما چه تفاوتی بین خرید خانه‌های کلنگی و خرید خانه‌های نوساز در موارد بالا وجود دارد؟

موقعیت مکانی ملک را بررسی کنید

سرمایه گذاری روی خانه‌ های کلنگی

سرمایه گذاری روی خانه‌ های کلنگی

موقعیت ملک یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی است که باید به آن توجه کنید. مکان ملک را نیز می‌توان از چند نظر بررسی کرد:

موقعیت ملک از نظر منطقه‌ای

دقت داشته باشید برخی مناطق از نظر رشد قیمت و منطقه، پتانسیل بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند. با شناسایی این مناطق و بررسی قیمت و منطقه می‌توانید سود بیشتری را برای خود رقم بزنید.

موقعیت ملک از نظر اجتماعی

مناطقی که وقوع جرم و جنایت در آن‌ها کمتر است و امنیت منطقه برای اهالی آن اثبات شده است، آینده‌ی بهتری دارند. فروش و واگذاری ملک در این مناطق با سرعت و سود بهتری انجام می‌پذیرد.

بافت منطقه

قدیم یا جدید بودن بیش از نیمی از یک منطقه، بافت آن محله را تعیین می‌کند. به عنوان مثال منطقه‌ی غرب تهران جزء بافت‌های جدید شهر تهران محسوب می‌شود. بنابراین متقاضیان بیشتری خواستار خرید ملک در این منطقه هستند.

اداری، تجاری یا مسکونی بودن موقعیت ملک

برخی از مناطق در هر شهری به عنوان مناطق تجاری یا اداری شناخته می‌شوند. این گونه مناطق از سوی شهرداری مجوز ساخت با کاربری اداری و تجاری می‌گیرند. بنابراین دقت کنید ملکی که قصد خرید آن را دارید در چه منطقه‌ای واقع شده است؟

سن خانه را درنظر بگیرید

در نظر گرفتن سن خانه برای مواردی با قصد تخریب و ایجاد واحدهای نوساز یا با قصد حفظ و فروش ملک در زمان افزایش قیمت، اهمیت چندانی ندارد. اما برای کسانی که قصد بازسازی خانه‌های کلنگی و فروش با قیمت بالاتر را دارند و همچنین برای آن دسته از افرادی که برای سکونت هرچند به مدت کوتاه، قصد خرید یک خانه‌ی کلنگی دارند، نکته‌ای مهم محسوب می‌شود.
سن یک بنا با شدت فرسودگی آن ارتباط مستقیم دارد. اگر ملک مورد نظر شما در هیچ دوره‌ای از زمان ساخت تاکنون بازسازی نشده باشد، این فرسودگی بیشتر نمایان خواهد بود بنابراین هزینه‌ای که صرف بازسازی آن خواهید کرد، ممکن است بسیار بیشتر از تصورتان باشد. لازم به ذکر است که هنگام بازدید از این خانه‌ها باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:
• سیستم لوله کشی و فاضلاب ملک
• سیم کشی ساختمان
• سیستم سرمایشی و گرمایشی
• نورگیر بودن ملک
• آشپزخانه و کابینت‌ها
• سقف و ایزوگام
• سرویس‌های بهداشتی
• بررسی درب‌ها
• بررسی ملک از نظر وجود حشرات موذی

به متراژ ملک و ابعاد آن توجه کنید

انتخاب یک خانه‌ی کلنگی با متراژ مناسب، از دیگر مواردی است که به فرد سرمایه‌گذار و مقاصد او بستگی دارد. با در نظر گرفتن بودجه‌ی خود و تعیین هدف از خرید یک ملک کلنگی، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید. البته فراموش نکنید بازسازی املاک با متراژ بالا هزینه‌ای بیشتر برای شما به دنبال دارد. متراژ یک ملک در زمان ایجاد واحدهای نوساز و فروش آن‌ها نیز بسیار سرنوشت ساز است. چرا که در حقیقت واحدهای نوساز با متراژ کمتر از ۷۰ متر و بیشتر از ۱۲۰ متر، متقاضیان کمتری دارند.
از دیگر نکاتی که در این بخش باید به آن اشاره کرد، ابعاد یک ملک کلنگی است. فرض کنید شما خواهان خرید یک خانه‌ی کلنگی با متراژ ۲۰۰ مترمربع هستید. به نظر شما کدام یک از این ابعاد برای ساخت و ساز مناسب‌تر است؟ ۲۰متر×۱۰متر یا ۲۵متر×۸متر؟
مسلما ابعاد ۲۰متر×۱۰متر به دلیل بیشتر بودن عرض ملک مناسب‌تر خواهد بود. زیرا برای ایجاد واحدهای نوساز آزادی عمل بیشتری را برای سرمایه‌گذار به ارمغان خواهد آورد.

سرمایه گذاری روی خانه‌ های کلنگی

سرمایه گذاری روی خانه‌ های کلنگی

شمالی یا جنوبی بودن ملک در میزان سود شما موثر است

شمالی یا جنوبی بودن ملک به چه معناست؟ ملکی که در جنوب یک خیابان یا گذر واقع شده است را جنوبی و ملکی که در شمال یک خیابان یا گذر قرار گرفته است را شمالی می‌نامند. املاک جنوبی نورگیری بیشتری نسبت به املاک شمالی دارند. اما این ویژگی چه تاثیری بر روی سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی دارد؟
بنابر تصمیمات شهرداری و اصول ساختمان‌سازی، برای ایجاد واحد‌های نوساز در یک ملک شمالی که نورگیری کمتری دارد، سازنده موظف است ۶٪ مساحت موجود زمین را به عنوان نورگیر (به صورت نورگیر مرکزی) در نظر بگیرد که سبب کاهش فضای مفید هر واحد خواهد شد. حال اگر ملک جنوبی باشد، دیگر نیازی به صرف چنین فضایی برای نورگیر و کاهش مساحت مفید هر واحد نخواهد بود.

امتیازات محل ملک را بشناسید

فارغ از محل و منطقه‌ی قرارگیری ملک٬ هر خانه‌ای امتیازات محله‌ای خاصی دارد. هراندازه خانه‌ی مورد نظر شما امتیازات بیشتری داشته باشد در زمان فروش ملک، سودی بیشتری در انتظارتان خواهد بود. امتیازاتی از قبیل:
• دسترسی آسان به سایر نقاط شهر
• نزدیک بودن به بوستان یا فضای سبز
• نزدیک بودن به وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو
• دور بودن تقریبی از اماکنی با آلودگی صوتی بالا مانند مدارس
• نزدیک بودن به امکانات تفریحی-ورزشی
• دسترسی آسان به امکانات درمانی و پزشکی
• قرار نگرفتن در خیابان‌های پر تردد با حجم ترافیک بالا
• و…

زمان مناسب خرید، فروش یا آغاز ساخت و ساز را تشخیص دهید

برای خرید یا شروع ساخت و ساز یک ملک و حتی برای بازسازی آن باید زمان مناسبی پیدا کنید. مطمئنا توجه به قیمت روز ملک و قیمت مصالح بسیار مهم و حیاتی است. اگر در زمان خرید یا حین بازسازی و ساخت و ساز از قیمت‌های روز مطمئن نیستید، عجله نکنید و با بررسی دوباره‌ی همه جوانب با اطمینان بیشتری ادامه دهید. فراموش نکنید بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار ملک زمانی است که بازار در آرامش به سر می‌برد.

قیمت خرید ملک را در لحظه بررسی کنید

اگر خواهان پیشرفت در بازار ملک هستید، باید با تغییر لحظه‌ای قیمت‌ها خودتان را سازگار کنید. بازار ملک و مستغلات یکی از منعطف‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است که با آگاهی و اطلاع دقیق از قیمت‌های روز می‌توانید سود کلانی را نصیب خود کنید. با تحقیق و بررسی جامع املاک، می‌توانید خانه‌های کلنگی با شرایط مناسب پیدا کنید که به دلایل مختلف، زیر قیمت روز بازار به فروش می‌رسند. توصیه‌ی ما این است که در مواجهه با چنین مواردی عجله نکنید و با انجام بررسی‌های لازم بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

برای بررسی سند و کارهای حقوقی از یک کارشناس یاری بگیرید

بسیار ناراحت کننده خواهد بود که پس از پشت سر گذاشتن همه مراحل ذکر شده، خانه‌ای با سند مشکل‌دار خریداری کنید. سندهایی که در رهن بانک هستند یا خانه‌هایی که وکالتی به فروش می‌رسند باید از نظر حقوقی بررسی شوند. همچنین سندهای موقوفی و دارای اصلاحیه از جمله مواردی هستند که احتمال دارد با آن‌ها مواجه شوید. برای پیشگیری از مشکلات احتمالی در آینده بهتر است با یک کارشناس حقوقی مشورت کنید.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: خانه کلنگی , خانه , خانه فرسوده , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

۱۰ اشتباه رایج در بازسازی خانه کلنگی

  1. دلایل نامعلوم برای بازسازی

چرا بازسازی می کنید؟ چه چیزی باعث تصمیم گیری شما برای بازسازی شده است؟ آیا مطمئن هستید که می خواهید برخی قسمت های خانه خود را تغییر داده و تمایل دارید برای آن هزینه کنید؟ ارزیابی دلایل بازسازی کاری بسیار اساسی است زیرا تصمیم عجوله و نامعقول خسارات زیادی را در بردارد.

  1. برآورد اشتباه هزینه پروژه

قبل از شروع مراحل کار، بودجه و فهرستی از متریال ها و مصالح و هزینه های لازم را فهرست کنید و اگر مطمئن نیستید، درمورد چگونگی هزینه ها با مشاور یا طراح  مشورت کنید و بعد از اطمینان از بودجه کافی برای کل کار، آن را آغاز نمایید. فراموش نکنید همیشه به بودجه خود پایبند بوده و با طراح و مجری که قادر است با کیفیت مناسب و بودجه شما کار کند بازسازی فضا را انجام دهید و درباره آن به قطعیت برسید.

  1. عدم هماهنگی بودجه و برنامه پروژه

آنچه را که برای نوسازی در ذهن شما شکل گرفته به همراه متریال های مناسب و دلخواه خود را با معمار و همینطور مجری در میان گذاشته  و درباره آنها به توافق برسید زیرا عدم هماهنگی برنامه ریزی برای طراحی دلخواه و بودجه کافی تعادل را بر هم زده و چون طراحی خلاف ذهنیات شما از آب در آمده قطعا نارضایتی ایجاد کرده و سبب آشفتگی و عدم برنامه ریزی مناسب در کار خواهد شد.

  1. بستن قرارداد بدون ارزیابی

انتخاب عاقلانه معمار و مجری پروژه و مشورت با افراد مطلع برای یافتن فرد مناسب و دیدن نمونه کارهای قبلی با نحوه سازماندهی کار و هزینه ها در زمان معین بسیار ضروری است زیرا با انتخاب نامناسب وقت و هزینه زیادی بدون رسیدن به نتیجه دلخواه صرف خواهید کرد.

  1. بازسازی با سلیقه بسیار شخصی و خاص

اگر برای بازسازی از ایده های مختص به خود با سلیقه شخصی تبعیت نمایید ممکن است بعدها برای فروش ملک خود با مشکل مواجه شوید زیرا با سلیقه عموم در تعارض بوده و به همین سبب بهتر است از به کارگیری رنگ های بسیار شاخص یا تم های بسیار شخصی پرهیز  نموده و تغییرات را متناسب  با عوامل زیباشناسی و مبانی دکوراسیون داخلی, و تناسبات فضا تغییر دهید در غیر این صورت برای فروش منزل می بایست دوباره برای بازسازی هزینه زیادی بپردازید.

  1. بازسازی طبق مد و جریانات روز

تبعیت از مد رایج در سبک های دکوراسیون و نوع طراحی برای منزل ایده و همینطور دلیل مناسبی برای بازسازی نیست زیرا ممکن است مد و جریانات روز بسیار کوتاه مدت بر جامعه حاکم باشد و به صورت مداوم تغییر کند به همین دلیل مبنای انتخاب متریال ها یا سبک طراحی روز برای بازسازی نمی تواند گزینه مناسبی باشد زیرا با تغییر مد، نیاز به تغییر آن و تبعیت از مد جدید حاکم بر جامعه احساس می شود.

۷٫تفکر غلط: بازسازی همه چیز را تغییر می دهد

این موضوع را فراموش کنید که با بازسازی منزل می توانید یک فضا را به فضایی دیگر تبدیل کنید و یا سبک خیلی متفاوتی را در خانه بگنجانید درباره طراحی همه جانبه و سبک دلخواه خود از قبل با معمار مشاوره کنید بعد درباره بازسازی تصمیم گیری نمایید.

  1. کاهش هزینه برای متریال هایی که روکار و قابل مشاهده نیستند

حذف و یا کاهش هزینه برای کیفیت متریال های استفاده شده در قسمت هایی از خانه که قابل مشاهده نیستند و مانند پارکت یا سطوحی مانند دیوار نما ندارند کار بسیار غلطی است زیرا کیفیت متریالها در همه قسمت ها به خصوص در قسمت های درونی و توکار سبب استحکام و مقاومت کافی شده و در صورت عدم توجه و به کارگیری متریال مناسب دوباره کاری و هزینه بیشتری را در بر دارد.

  1. بی توجهی به ایمنی در کار

قبل از شروع کار نقشه منزل را مورد توجه قرار داده و از متخصصین درخواست کنید برای جلوگیری از خطرات احتمالی و بروز خسارت خطرات برق و تاسیسات، محل دیوارهای حامل بار و جای ستون ها را در نظر بگیرند.

  1. عدم توجه به حریم ها و مجوز کار

برای انجام بازسازی و انجام کار در مدت زمان معین و در حیطه حریم های اعلام شده حتما نیاز به اخذ مجوز کار است زیرا در صورت عدم رعایت قوانین ممکن است مجبور به متوقف کردن کار یا دست کشیدن از آن و یا تخریب آن شوید که همه موارد گفته شده هزینه و زمان زیادی را اتلاف خواهد کرد.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , بازسازی خانه کلنگی , شهر24 , راهکار تعمیر خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

اولین قدم برای بازسازی خانه های کلنگی

ولین قدم برای بازسازی خانه های کلنگی ،امروزه نیاز و تغییر به دور از هرگونه تکراری بودن

و باب میل افراد در انواع فضاها به دور از هرگونه عناصر بی روح و کسل کننده  ،

گاه با اضافه و تخریب نمودن اجزایی از ساختمان ممکن است با ساده ترین متد و راهکارها ،

محیطی آکنده از جذابیت و آرامبخشی را با تکنیک هایی از طراحی داخلی و گاه با فرایند بازسازی و نوسازی

بافت های قدیمی در ارائه تکنیک های مدرن و گاه تلفیقی از اجزا و عناصر سنتی و مدرن در کنار یکدیگر فضایی ایده آلی را مهیا نماید.

 

بازسازی خانه های کلنگی

اولین قدم برای بازسازی  خانه های کلنگی

گروه بازسازان اصفهان با مشارکت تیم خبره و شناخته شده ی طراحی داخلی در اصفهان

برترین خدمات و ایده های کاربردی مطابق با سلیقه و نیاز شما را با ارائه از   متد های جدید

و انواع خلاقیت های طراحی و بازسازی با به کارگیری نیرو های جوان و کارآمد در عرصه های مختلف ،

استفاده از مرغوب ترین متریال و نظارت مداوم و مستمر مهندس مجتبی محقق چهره نام آشنای عرصه کناف در اصفهان ،فضای شما را با کمترین هزینه مطابق با سلیقه ی مد نظر شما فراهم می نماید.

اولین قدم برای بازسازی داخلی خانه های کلنگی

بازسازی خانه های کلنگی با به کارگیری اصول و متد خاص در آنالیز هر قسمت از نگاه کارشناسی

شده ای تبعیت و اصولی حرفه ای و استاندارد شده ای را در هر قسمت بسته به کاربری و سلیقه ی افراد در اجرای انواع متریال مختلف و … در دسترس قرار داده است.

برآورد مصالح و هزینه های هر بخش و قسمت های مورد نیاز به سیم کشی ،خدمات پساب،آب و فاضلاب ،

سیستم های تهویه ، سرمایشی و گرمایشی مورد توجه کارشناس در عرصه بازسازی خانه های کلنگی از قیمت های متفاوت و اصول فنی و استاندارد شده ای در هر بخش تبعیت می نماید.

 

بازسازی داخلی خانه های کلنگی

 

توجه کارشناس به تراز کردن دیوارها،عایق کردن صدا ، ایجاد  انواع سقف های کاذب با متریال کناف ،

بررسی و تعویض پنجره ها و درب ها نیز با متریال پر کاربرد و مرغوب نیز از اصول خاص و استاندارد شده ای را در تناسب با دیگر بخش ها می طلبد.

استفاده از یک متد رنگ آمیزی اصولی در بخش های مختلف ساختمان ،اجرای طراحی مناسب و هماهنگ

کاغذ دیواری در اتاق پذیرایی ،اتاق خواب ها ،و … با همگونی سایر بخش ها با سنخیت اصولی و دیگر المان های تاثیر گذار در ارتباط می باشد.

اولین قدم برای بازسازی خانه های کلنگی

شرکت بازسازان اصفهان و گروه طراحی خانه مدرن در اصفهان با تیم های مجرب و کاردان در کلیه ی امور بازسازی ،

تعمیرات ، نوسازی و بهسازی انواع فضا ها به صورت کلی

و جزئی با بازدید و مشاوره رایگان از پروژه ها توام با ارائه ی

ضمانت نامه اجرایی و عقد قرارداد و درج تمام وظایف،در سریع ترین زمان

ممکن ایده آل ترین ها را در دسترس شما عزیزان در سریع ترین زمان قرار داده است.

ارائه تغییر و تحول اساسی با ارائه ی اقداماتی اصولی در حیطه های متنوع منجر به فضایی ایده آل

و به دور از هرگونه تکرار و آشفتگی عناصر موجود در فضا و

سنخیت المان های موجود با دکوراسیون داخلی را فراهم نموده است.

اولین قسمت مورد توجه در بازسازی خانه های کلنگی قسمت آشپرخانه ها می باشد که با تعمیر و تعویض

کابینت ها وکف پوش ها و سرامیک ها و کاشی ها و توجه به

نورپردازی اصولی و استاندارد در هر بخش ، تغییری گیرا را در خود جای داده است.

همچنین تغییر در نوع کاشی ها و نمای کلی سرویس بهداشتی و حمام ها می باشد

که با نصب جدید کاشی های جدید برای کف و دیوارها نمای متفاوتی را در هر دو محل فراهم می نماید.

"<yoastmark

اولین قدم برای بازسازی خانه های کلنگی

فضا های داخلی با نصب پنجره ها ،

کنترل برق کشی ها و تعمیرات و نوسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی ،

اجرای انواع گچبری ها ،سیمان کاری،تجهیزات برقی و آشپرخانه ها را

با کلیه امور دکوراسیون داخلی از قبیل دیوار کناف ،کناف سقف ،

انواع نقاشی دیوارها و درب ها و پنجره ها ،کاغذ دیواری ،

کاشی ها و سرامیک و سنگ کاری ، تاسیسات مربوط به شیر آلات ،

پریز ها ، نصب انواع کمد دیواری و انواع کابینت ها را با

مرغوب ترین متریال در کوتاه ترین زمان از خدمات گروه خانه مدرن می باشد.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.


:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , بازسازی خانه کلنگی , شهر24 , راهکار تعمیر خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

6 نکته مهم در خرید و ساخت املاک کلنگی

به چه ملکی کلنگی میگویند؟خرید خانه و ملک کلنگی چه نکاتی دارد؟املاک کلنگی چگونه قیمت گذاری میشوند؟به تازگی خرید و ساخت خانه و املاک کلنگی به شغل دوم بسیاری از مردم تبدیل شده است.بطوریکه برخی افراد درکنار شغل اصلی خود،به خرید و فروش و ساخت خانه واملاک کلنگی با قراردادهای مشارکت در ساخت و پیمان مدیریت مشغولند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید باید قبل از شروع این کار علاوه بر داشتن مهارت های فنی ، با نکات مهم معاملاتی و ساخت و ساز این املاک آشنا باشید. برای مثال شما باید بدانید که "چه نوع ملکی برای ساخت و ساز مناسب است" که البته این موضوع به میزان سرمایه شما و اینکه تا چه اندازه قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارید وابسته است. لذا اولین و مهم ترین مرحله، انتخاب وخرید ملک کلنگی مناسب است. انتخاب نوع سازه و منطقه موردنظر هم به میزان سرمایه شما بستگی دارد.خانه لند این نکات مهم را برای کسب سود بیشتر در سرمایه گذاری خانه و املاک کلنگی شرح میدهد:

به چه املاکی کلنگی میگویند؟

با افزایش سن ساختمان ، کیفیت و سطح بهره برداری از ملک به مرور کم و فرسودگی بنا بیشتر میشود.تا زمانیکه سن بنا از محدوده مشخصی تجاوز میکند که هم بر قیمت ملک تاثیر میگذارد و هم سکونت و کار در ساختمان را دشوار میکند.در اصطلاح  به اینگونه املاک ، کلنگی میگویند.

1- ابعاد زمین ملک کلنگی

لازم است قبل از معامله ملک کلنگی از ابعاد زمین مورد نظر مطلع باشید و بدانید که اجازه ساخت و ساز چند طبقه و چند پارکینگ را در آن ملک دارید.

برای مثال اگر ملک کلنگی یا زمینی با متراژ 200 متر دارید می توانید 4 طبقه مسکونی بر روی آن بسازید، به شرطی که بتوانید برای تمامی واحد ها، تعداد پارکینگ مورد نیاز را تامین کنید. این قوانین براساس منطقه موقعیت زمین وضع شده است، به طوری که اگر بخواهید در منطقه پاسداران خانه بسازید برای هر واحد یک پارکینگ باید وجود داشته باشد و مجاز به ساخت پارکینگ مزاحم و خرید پارکینگ از شهرداری نیز نمی باشید. (برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پارکینگ  این مقاله را مطالعه کنید)

ابعاد زمین در ساخت ملک کلنگی حائز اهمیت میباشد. برای مثال اگر ابعاد زمین کلنگی 10*20 باشد، به نسبت زمینی که عرض آن دو متر کمتر از این مقدار است، می توان تعداد بیشتری پارکینگ (نزدیک به 4 یا 5) در آن زمین ساخت. درحالی که در ابعاد کمتر، نهایتا تا 3 پارکینگ می توان تعبیه کرد.

2- موقعیت ملک کلنگی 

ملک-کلنگی-مشارکت-نکات-معاملات

 متراژ زیاد ملک کلنگی ،امکان ایجاد پارکینگهای بیشتری را بوجود می آورد

ساختمان ها در دوجهت شمالی و جنوبی ساخته می شوند: 

خانه شمالی:  خانه های شمالی دارای حیاط هستند. به طوری که شما هنگام ورود به ساختمان، ابتدا وارد حیاط شده و بعد داخل ساختمان می شوید. همچنین این خانه ها در شمال گذرگاه قرار گرفته اند.

خانه جنوبی:  خانه های جنوبی ممکن است حیاط داشته باشند، اما شما هنگام ورود از همان ابتدا وارد ساختمان و راهرو می شوید و اگر حیاطی هم وجود داشته باشند، پشت ساختمان قرار گرفته است. همچنین این خانه ها در جنوب گذرگاه قرار گرفته اند.

موقعیت ملک کلنگی، تاثیر به سزایی در متراژ زیر بنای ساختمان دارد. به این صورت که اگر ملک مورد نظر شمالی ساخته شده باشد مساحتی در حدودبیش از 5 درصد زمین برای نورگیر در نظر گرفته می شود. یعنی در یک زمین 200 متریِ شمالی، بیش از 11 متر آن به ساخت نورگیر اختصاص داده می شود که این باعث می شود این زمین در هر طبقه 12 متر مربع کمتر از زمین جنوبی داشته باشد. با توجه به این مسئله، در ساخت و ساز، متراژ مفید یک زمین جنوبی بیشتر از زمین شمالی است.

 درساخت و ساز  ملک کلنگی ، متراژ مفید یک زمین جنوبی بیشتر از زمین شمالی است.

 3-منطقه شهری ملک کلنگی 

ساختمان سازی بسیار پرخرج است، پس باید دقت داشته باشید که قبل از هر هزینه ای، مناسب بودن محلی که قصد دارید در آن خانه سازی کنید را بررسی نمایید. در رابطه با این مورد، باید نگاهی کامل به تراکم های ساخت داشته باشید، زیرا توجه به این مسئله می تواند سود زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. برای مثال برخی مناطق تهران مثل آریا شهر(صادقیه) دارای مجوز تراکم بالا هستند. 

>> جهت ساخت زمین و ملک کلنگی خود فرم مشارکت در ساخت  خانه لند را تکمیل فرمایید.

ملک-کلنگی-مشارکت-تهران

محل قرارگیری ملک کلنگی در منطقه شهری و نوسانات قیمت بازار از نکات قابل توجه در قراردادهای پیمان مدیریت هستند

عوامل موثر بر معاملات املاک کلنگی

1-قیمت ملک کلنگی

از عوامل تاثیر گذار در تعیین قیمت ملک کلنگی ، میزان بهای زمین آن است. باید از خود بپرسید که میزان مرغوبیت زمین چقدر است، یا از نظر موقعیت جایگیری چه میزان ارزش افزوده برای ساختمان احداثی خواهد داشت که مشخصا اگر برای بنا کردن ساختمان مناسب باشد، میزان ارزش افزوده برای زمین نیز افزایش پیدا می کند. موارد ذکر شده تعداد محدودی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت معاملاتی ملک کلنگی است، در ادامه موارد بیشتری را که بر روی قیمت معاملاتی ملک کلنگی تاثیر گذار هستنند را مشاهده می کنید.

  • متراژ املاک کلنگی : مخصوصا اندازه بَری که به معبر وصل شده است
  • موقعیت و کاربری ملک کلنگی : ارزش زمین به نوع کاربری ملک در هر شهر بستگی است
  • بر ملک کلنگی: گذرگاه های اطراف ملک و راه های دسترسی ملک به اطراف (چند جانبه بودن ملک)
  • ورودی ملک: عرض تردد ورودی اصلی ملک
  • محل قرارگیری کلنگی: مناسب بودن محل قرارگیری ملک و موقعیت ملک نسبت به گذرها و جهت های شمال،جنوب، شرق و غرب
  • مجوز تغییر کاربری کلنگی: داشتن اجازه برای تغییر کاربری ملک
  • موقعیت زمین کلنگی: وضعیت قرارگیری زمین نسبت به محدوده شهر
  • سند مالکیت کلنگی: وجود سند برای اثبات مالکیت
  • درست بودن مشخصات ملک کلنگی: تطابق داشتن مشخصه های ثبت شده مثل اندازه ملک با محلی که به شما نشان داده شده
  • بررسی پیشینه و موقعیت کلنگی : بررسی کردن زمین به منظور قرار داشتن یا نداشتن در لیست طرح های توسعه و عمران مثل قرار داشتن در مسیر

از دیگر عوامل مهم موثر بر قیمت یک ملک کلنگی ، ارزش بنای آن است که شامل:

  • مخارج در نظر گرفته شده از طرف شهرداری : مبلغ عوارض اضافه بر انباشتگی یا تراکم، عوارض مربوط به پارکینگ حذفی (در صورت فراهم نشدن تعداد لازم)، عوارض آتش‌نشانی، مبلغ صدور پروانه ساختمان ، مبلغ عوارض مربوط به تراس یا بالکن، مبلغ عوارض کارمزدهای مختلف، شامل فضای سبز و غیره

2- هزینه ساخت و ساز خانه کلنگی

هزینه های فراهم سازی تجهیزات، مبلغی جهت بررسی مشخصه های زمین محل احداث ساختمان، مبلغ سرپرستی(نظارت)، مبالغ برای صادر کردن اسناد جداگانه، مبلغی برای اجرای پروژه، مبلغ فراهم سازی اسباب و لوازم مورد نیاز، تامین نقشه‌های اجرایی، مبالغ مدلسازی، مبلغ اجرت و غیره

  • برای ارزیابی بهتر مخارج ساختمان سازی ، علاوه بر موارد ذکر شده، ساختمان را از نظر نوع سازه بررسی کنید تا بتوانید برآورد هزینه ی درستی داشته باشید.

خرید-ملک-کلنگی-مشارکت-تهران

پیش از ساخت و ساز ملک کلنگی از افراد متخصص و فنی و حقوقی راهنمایی بخواهید

3-خرید خانه نوساز یا ساخت ملک کلنگی؟

برای یافتن پاسخ این سوال، ابتدا باید حتما به موقعیت ملک یا زمینی که قصد خرید آن را توجه کنید، زیرا هزینه کردن در مناطقی که برای سرمایه گذاری اصلا مناسب نیستند به غیر از ضرر و زیان مالی چیز دیگری نخواهد داشت، پس این موضوع را حتما جدی بگیرید. برای مثال برخی نقاط تهران مثل غرب تهران، چون در بافت نسبتا جدیدی قرار گرفته اند، قیمت های بالاتر و به موازات آن سود خوبی نیز دارند اما برای خرید آپارتمان یا خانه ای با قیمت مناسب تر مناطق شرقی تهران نیز مکان بسیار مناسبی است.

از بحث مناطق شهری که بگذریم، اگر سرمایه ای دارید و هنوز در خرید خانه نوساز یا ملک کلنگی شک دارید، باید بدانید که انتخاب هرکدام ازاین راه ها ریسک خاص خود را دارد.

برای مثال تمایل مردم به زندگی در مناطقی که به یک مرکز تجاری نزدیک است، یا به مترو دسترسی خوبی دارد، باعث می شود سرمایه گذاری در آپارتمان های آن منطقه یا خرید خانه در آن محل کار پر سودی باشد. زیرا علاوه بر سودی که از افزایش قیمت آپارتمان می برید، زمین آن منطقه نیز ارزش بالایی خواهد داشت. اما علاوه بر اینکه تمام آپارتمان ها یا خانه ها به مقدار برابر به رشد قیمت دست نخواهند یافت، و خرید یک آپارتمان نوساز به خودیه خود با گذشت زمان از سرمایه شما می کاهد زیرا سن بنا را افزایش می یابد، در مناطقی با عدم دسترسی مناسب یا بافت بسیار قدیمی، قطعا خرید یک خانه نوساز برای سرمایه گذاری فکر اقتصادی نخواهد بود.

>> برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نکات سرمایه گذاری در املاک را مطالعه کنید

همچنین  از جمله راهکار های ساخت و ساز بی دردسر املاک کلنگی ، مشارکت در ساخت و پیمان مدیریت هستند که باید حتما با شرکای قابل اعتماد، متخصص و دریافت مشاوره از کارشناسان حقوقی و ملکی اقدام به عقد قرارداد های مشارکت و پیمان مدیریت نمود! بنابراین اگر به مناطق مناسب برای خرید خانه نوساز فکر نمی کنید،

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خانه کلنگی , خانه فرسوده , خانه کلنگی تهران , شهر24 , اگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

شرط صاحبان خانه کلنگی در تهران برای فروش

آنطور كه مشاوران املاك مي‌گويند خانه‌هاي كلنگي اكنون افزايش قيمت چشم‌گيري پيدا كرده‌اند و فروشندگان حاضر نيستند اين خانه‌ها را با قيمت‌هاي فعلي آنها بفروشند. به بيان بهتر صاحبان خانه‌هاي ويلايي كلنگي اكنون به شرطي خانه خود را مي‌فروشند كه خريدار با قيمت مسكن سال آينده آن را خريداري كند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ،بازار خانه‌هاي ويلايي سن و سال‌دار اين روزها وضعيت خاصي را سپري مي‌كنند. اين نوع خانه‌ها عموما قيمتي ارزان‌تر از ديگر خانه‌هاي نوساز در محله‌هاي مختلف داشتند. دليل نازل بودن قيمت اين خانه‌ها كلنگي بودن و بالا بودن سن بنا بود. اين روزها اما آنچنان خبري از خانه‌هاي ويلايي كهن‌سال ارزان قيمت نيست. بلكه قيمت اين املاك هم رشد چشم‌گيري به خود ديده‌اند.
آنطور كه مشاوران املاك مي‌گويند اين خانه‌ها اكنون افزايش قيمت چشم‌گيري پيدا كرده‌اند و فروشندگان حاضر نيستند اين خانه‌ها را با قيمت‌هاي فعلي آنها بفروشند. به بيان بهتر صاحبان خانه‌هاي ويلايي كلنگي اكنون به شرطي خانه خود را مي‌فروشند كه خريدار با قيمت مسكن سال آينده آن را خريداري كند. براي مثال اكنون در خيابان خارك قيمت ملكي كلنگي از سوي فروشنده هر متر ۴.۲۰۰ اعلام شده‌است. اين در حالي‌است كه ميانگين قيمت ملك ويلايي قديمي‌ساز در اين منطقه چيزي در حدود ۳.۵۰۰ تا ۳.۸۰۰ است.

فروشنده اين ملك اما حاضر نيست كه خانه خود را با نرخ فعلي منطقه به فروش برساند. زيرا فروشنده معتقد است كه اين ملك در فروردين ماه سال آينده به قيمت هر متر ۴.۲۰۰ تا ۴.۵۰۰ مي‌رسد و فروش ملك با قيمت فعلي مي‌تواند ضرر و زياني براي او در پي داشته باشد.
اين اتفاق براي خانه‌هاي كلنگي ديگر مناطق تهران هم افتاده‌است.
يكي از مشاورين املاك مناطق مركزي تهران در اين خصوص به خبرنگار «اقتصاد ايران آنلاين» گفت: نوسانات ارزي كه چند ماه پيش به وجود آمد همگي متوجه شدند كه تا چند ماه ديگر اين نوسانات خود را به بازار مسكن مي‌رساند و شاهد افزايش قيمت در اين حوزه هستيم.
او افزود: ماه‌هاي ابتدايي سال آينده زماني‌است كه بايد منتظر تاثير نوسانات ارزي بر بازار مسكن باشيم و اين موضوع را مي‌توان در رفتار فروشنده‌هاي املاك ويلايي قديمي‌ساز به خوبي مشاهده كرد. البته اين مشاور املاك تاثير نوسانات ارزي را امري كلي عنوان كرد كه بر تمام بازار مسكن تاثير خواهد گذاشت و اين تاثير فقط محدود به خانه‌هاي ويلايي قديمي‌ساز نخواهد بود.

اين مشاور املاك در ادامه صحبت‌هاي خود گفت: افزايش قيمت خانه‌هاي ويلايي قديمي‌ساز البته فارغ از نوسانات قيمتي بازارهاي مختلف يك دليل ديگر دارد و آن هم اين است كه اكنون خانه‌هاي كلنگي فرصت خوبي براي ساخت‌وساز در اختيار بساز و بفروش‌ها قرار داده‌است و سازنده مي‌تواند از كوبيدن و ساختن اين خانه‌ها سود خوبي نصيب خود كند. بنابراين فروشنده‌ها هم متوجه اين موضوع شده‌اند و سعي مي‌كنند خانه‌هاي خود را با نرخي بفروشند كه بتوانند در اينده خانه‌اي بهتر يا نوسازتر خريداري كنند.
به هر روي مشاهدات از بازار مسكن نشان مي‌دهد كه قيمت خانه‌هاي ويلايي قديمي‌ساز روندي صعودي در پيش گرفته‌اند. در جدول زير مي‌توانيد قيمت برخي از املاك ويلايي مناطق مختلف را مشاهده كنيد.

منطقه سن‌بنا قيمت هر متر
آيت‌الله كاشاني 5 5.625
اشرفي‌اصفهاني 17 6.500
سراج 25 2.500
ستارخان 25 4.000
پونك 25 3.250
سهروردي شمالي 25 4.000
شهرزيبا 14 2.200
هنگام 10 2.500

*قيمت‌ها به ميليون تومان است

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خانه کلنگی , خانه فرسوده , خانه کلنگی تهران , شهر24 , اگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

بهترین روش قیمت‌گذاری خانه چیست؟

برای بسیاری از صاحبان ملک، خصوصاً مالکان ملک‌های مسکونی، پیش می‌آید که در مورد قیمت‌گذاری خانه خود دچار سردرگمی و تردید شوند و چه بسا قیمتی نادرست را برای فروش یا اجارۀ ملک خود انتخاب نموده و در نتیجه به هدف مورد نظر، که همان فروش یا اجارۀ خانه با قیمت مناسب و طی زمان مورد نظر است، دست نیابند.

یکی از روش‌هایی که اغلب مالکان خانه برای قیمت‌گذاری خانۀ خود از آن استفاده می‌کنند، مراجعه به بنگاه‌های مشاورۀ املاک در محدودۀ ملک و پرسش در مورد قیمت مناسب برای فروش یا اجارۀ آن است. این راهکار اگرچه یکی از روش‌های کارآمد و مناسب برای قیمت‌گذاری خانه است، با این حال نباید آن را تنها گزینۀ موجود نگاه دید و فقط به قیمت پیشنهادی از سوی مشاور املاک بسنده کرد.

قیمت گذاری ملک

آگاهی از قیمت ملک هرچه دقیقتر باشد نه تنها برای مالک، بلکه برای خریدار ملک یا اجاره‌کننده نیز بسیار مفید و کارآمد خواهد بود، چرا که در صورت نداشتن اطلاعات کافی در مورد قیمت‌گذاری ملک ممکن است خریدار یا مستأجر در دام برخی از افراد سودجو، که قصد دارند مبلغی بیش از ارزش واقعی ملک خود را از طرف معامله دریافت کنند افتاده و متحمل ضرر و زیان مالی شوند. این امر در حال حاضر که نه تنها قیمت املاک بلکه قیمت تمامی کالاها و خدمات در حال نوسان است، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بهتر آن است که صاحب ملک از قیمت‌ مناسب ملک خود، در شرایط اقتصادی در زمان فروش یا اجاره، آگاهی کامل داشته باشد. سپس می‌تواند با توجه به فاکتورهای مهم در قیمت‌گذاری خانه ، ملک خود را برای فروش یا اجاره در فایل‌های بنگاه‌های مشاوره املاک، سایت‌های طراحی ‌شده برای فروش و خرید آپارتمان و اجارۀ خانه ثبت کند.

در این نوشته قصد داریم به برخی از مهمترین نکاتی که یک مالک باید به هنگام قیمت‌گذاری خانه نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشد، بپردازیم. توجه به این نکات سبب خواهد شد مالک بتواند ملک خود را به بهترین قیمت ممکن و در کوتاهترین زمان به فروش برساند یا اجاره دهد.

قیمت گذاری ملک

با دانستن روش‌های قیمت‌گذاری خانه، در صورت تصمیم به خرید یا فروش ملک، با آگاهی بیشتری وارد معامله می‌شوید و احتمال ضرر و زیان کمتر می‌شود.

 

برای قیمت‌گذاری خانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

چند عامل در قیمت‌گذاری ملک مهم هستند که در ادامه آن‌ها را به صورت موردی برخواهیم شمرد و توضیحی مختصر در باب هر یک ارائه خواهیم کرد.

شرایط ملک از نظر نوع سند

این فاکتور یکی از مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت کارشناسی ملک است. در درجۀ اول باید به این نکته توجه داشت که آیا اصولاً ملک دارای سند هست یا خیر. در برخی از شهرهای کشور خانه‌های زیادی به شکل قولنامه‌ای معامله می‌شوند.

  • صرف نظر از اینکه آیا اصولاً خرید و فروش یا اجارۀ ملک قولنامه‌ای صحیح و قانونی هست، باید توجه داشت که قیمت املاک قولنامه‌ای به مراتب کمتر از املاک سنددار است.

اما در میان املاک دارای سند نیز، انواع مختلف سند در قیمت‌گذاری خانه مؤثر هستند. فروشنده و خریدار هر دو باید به نوع سند، مانند سند شخصی، سند اوقافی، سند تعاونی و دیگر انواع اسناد ملک توجه داشته و با توجه به آن ملک را قیمت‌گذاری کنند.

شرایط ملک از نظر نوع سند

 

 

مساحت ملک و متراژ آن

تصور عموم بر این است که مساحت ملک با قیمت آن ارتباط مستقیمی دارد. البته چنین قاعده‌ای منطقی به نظر می‌رسد، با این حال باید توجه داشت که برخی عوامل روان‌شناختی در این حیطه دخیل هستند.

  • برخی از ساکنان مناطق فقیرنشین شهرها، مالکان خانه‌های بزرگ را سرمایه‌دارهایی می‌پندارند که با تضییع حقوق آن‌ها به مال و منالی رسیده‌اند.
  • این افراد بیشتر خانه‌های کوچکتری را ترجیح می‌دهند که مالک آن را از طبقۀ اجتماعی خود بدانند.
  • به همین دلیل مالک خانه‌ای بزرگ در منطقه‌ای فقیرنشین مجبور خواهد شد تا برای فروش یا اجارۀ ملک خود قیمت آن را کاهش دهد.
  • این مسئله به طور غیر مستقیم بر قیمت‌گذاری خانه تأثیرگذار خواهد بود.

مساحت و قیمت ملک

یکی از بارزترین خصوصیات قابل توجه برای قیمت‌گذاری خانه، مساحت آن است که برحسب متر مربع اندازه‌گیری می‌شود و معمولاً اولین سوالی که خریدار مطرح می‌کند در مورد این کمیت است.

 

منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده است

این فاکتور شامل چند زیرمجموعه است که همگی را می‌توان تحت عنوان منطقۀ ساخت ملک در نظر گرفت. برخی از این زیرمجموعه‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم.

۱- حسن شهرت منطقه‌ای که ملک در آن ساخته شده است

به نظر می‌رسد این فاکتور نیازی به توضیح زیاد نداشته باشد. هر فروشنده یا خریداری که قصد دارد در شهر خود اقدام به معاملۀ ملک کند، نسبت به حسن شهرت یا بدنامی برخی از مناطق شهر، که در زبان عامیانه به آن «بالای شهر و پایین شهر» گفته می‌شود، واقف است و این فاکتور را در قیمت‌گذاری خانه در نظر می‌گیرد.

واضح است در صورت تصمیم به معامله در شهری دیگر، بایستی پیش از انجام معامله و تعیین قیمت نسبت به حسن شهرت منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده تحقیقات کافی صورت گیرد.

۲- محل قرارگرفتن ملک از نظر وجود گسل‌های زلزله

در شهرهای بزرگی مثل تهران وجود گسل‌های زلزله در محدودۀ احداث بنا، در قیمت ملک مؤثر است.

۳- خاک زمینی که ملک روی آن بنا شده است

هر چه درجۀ استحکام خاک در زمینی که ملک روی آن بنا شده بیشتر باشد، قیمت ملک نیز افزایش خواهد یافت. البته افراد بسیار کمی هستند که بتوانند درجۀ استحکام خاک یک منطقه را اندازه‌گیری کرده و یا به یک متخصص خاک‌شناسی دسترسی داشته باشند تا از او در این زمینه کمک بخواهند.

  • به‌ طور کلی قیمت ملک در زمین‌هایی که به سست بودن خاک معروف هستند، کمتر از سایر املاک خواهد بود.

۴- موقعیت ملک نسبت به مسیرهای شهری

واکنش قیمت ملک با توجه به موقعیت آن نسبت به مسیرهای عبور و مرور شهری تابع عوامل مختلفی است. به عنوان نمونه ملکی که نزدیک به یک ایستگاه مترو احداث شده باشد، می‌تواند نسبت به ملکی که از ایستگاه‌های مترو دورتر است قیمت بالاتری داشته باشد.

البته باید توجه داشت که مجموع عوامل در قیمت‌گذاری خانه در نظر گرفته می‌شوند. به عنوان مثالی دیگر، ملکی که در محلی واقع شده که احتمال گذر یک مسیر شهری از محل وقوع آن و در نتیجه تخریب بنا توسط دولت زیاد است، قیمت پایینتری خواهد داشت.

 

منطقه ملک

 

منظره‌ و چشم‌انداز ملک

بدیهی است که چشم‌انداز و منظرۀ بهتر یک امتیاز مثبت در قیمت‌گذاری خانه به حساب می‌آید. باز هم باید تأکید کنیم که مجموع فاکتورهای دخیل در تعیین قیمت کارشناسی ملک بایستی به‌صورت همزمان در نظر گرفته شوند. به عنوان نمونه واحدی در طبقۀ پنجم یک ساختمان بدون آسانسور با منظره‌ای بسیار خوب ممکن است از واحدی در طبقه‌ی اول همان آپارتمان با دیدی معمولی ارزانتر باشد.

منظره‌ و چشم‌انداز ملک

 

مصالح مورد استفاده در ساخت بنا

این‌ نکته که در ساخت بنا از چه مصالحی و با چه کیفیتی استفاده شده، تأثیر قابل توجهی در قیمت‌گذاری خانه دارد. ساختمان‌های بتنی، ساختمان‌های فلزی و ساختمان‌هایی که با ترکیبی از این دو ساخته شده‌اند، قیمت‌های مختلفی دارند.

گذشته از این، نحوۀ به کار گرفتن مصالح نیز حائز اهمیت است. به عنوان مثال اگر در ساخت یک بنا از مصالح درجۀ یک استفاده شود، اما از این مصالح استفادۀ درستی نشده باشد و کار توسط کارگران و سرکارگران غیرحرفه‌ای انجام شده باشد، قیمت ملک افت خواهد کرد. روشن است که چنین نقص‌هایی خود را در قالب مشکلاتی که به مرور زمان در ملک پیش می‌آیند نشان خواهند داد.

 

مصالح ساختمان

شناخت مصالح از لحاظ کیفیت ساخت برای همه مقدور نیست. بنابراین برای این منظور باید با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کرد. خارجی یا ایرانی بودن مصالح بر قیمت‌گذاری خانه و امنیت خانه تأثیرگذار خواهد بود.

 

معماری بنا

عموم افراد به معماری بنا، چه معماری خارجی و چه معماری داخلی، اهمیت می‌دهند. در دنیای امروزی بیشتر افراد دوست دارند تا خانه‌ای با ظاهری شیک و مدرن داشته باشند و متأسفانه سکونت در خانه‌هایی با معماری معمولی نوعی ناتوانی مالی به حساب می‌آید.

در مورد معماری داخلی نیز به غیر از زیبایی، طراحی خانه به‌گونه‌ای که حداکثر رفاه را برای ساکنین به دنبال داشته باشد از اهمیت خاصی برخوردار است.

  • طرح دیوارها، کف، کابینت‌ها، سینک، شیرآلات، سرویس‌های بهداشتی و مواردی از این دست، در قیمت‌گذاری ملک دخیل هستند.

معماری بنا

 

میزان نورگیر بودن خانه

اغلب افراد خانه‌هایی را می‌پسندند که نورگیر باشند و خانه‌های تاریک و به اصطلاح نمور خریداران کمتری دارند. البته این سخن قاعده‌ای کلی نیست و هستند افرادی که خانه‌های بدون نور را ترجیح می‌دهند.

اما به هر صورت تجربه نشان داده که اقبال عمومی به سمت خانه‌های نورگیر است و مالکان این نوع املاک می‌توانند این فاکتور را به عنوان فاکتوری مثبت در  قیمت‌گذاری خانۀ خود تلقی کنند.

 

تعداد واحدهای موجود در آپارتمان و افراد ساکن در آن

عموم افراد ترجیح می‌دهند در آپارتمان‌هایی زندگی کنند که تعداد واحدهای آن خیلی زیاد نباشد. جمعیت بیشتر ساکن در یک آپارتمان، خصوصاً در صورت مشترک بودن آب، گاز یا حتی برق، دردسرهای زیادی به دنبال خواهد داشت. به همین سبب اصولاً قیمت خانه‌های واقع در آپارتمان‌های شلوغتر کمتر است.

  • بیشتر افراد آپارتمان‌هایی را می‌پسندند که در هر طبقه تنها یک واحد داشته باشد و لذا این امر در قیمت‌گذاری ملک حائز اهمیت است.

تعداد واحد آپارتمان

 

فرم زمین خانه

خانه‌هایی که به اصطلاح قناسی ندارند، ارزش بیشتری نسبت به خانه‌هایی دارند که فرم زمین آن‌ها دارای قناسی است.

چند بر بودن خانه

منظور از «بر» این است که خانه از هر سو دارای دید به بیرون باشد.

  • خانه‌ای که چهار بر باشد، از قیمت کارشناسی بالاتری برخوردار خواهد بود.
  • هر چه تعداد برهای خانه کمتر شود قیمت آن نیز نزول پیدا می‌کند.

 

آگاهی نسبت به شرایط اقتصادی کلی کشور

آگاهی از شرایط اقتصادی کلی کشور، در نظر داشتن میزان تورم، میزان درآمد عمومی افراد و مواردی از این دست، از جمله دیگر فاکتورهایی هستند که بایستی در قیمت‌گذاری خانه لحاظ شوند.

 

رونق خرید و فروش در منطقه‌ای که خانه در آن واقع شده است

اگر خانۀ مورد معامله در منطقه‌ای واقع شده باشد که معاملۀ ملک در آن رونق دارد، صاحب خانه می‌تواند تا حدی قیمت ملک خود را افزایش دهد. عکس این قضیه نیز صادق است.

  • برای قیمت‌گذاری ملک در مناطقی که بازار فروش و خرید خانه راکد است به نظر مقداری تخفیف، در فروش یا اجارۀ سریعتر خانه مؤثر واقع خواهد شد.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خرید خانه کلنگی , نکات قانونی خرید خانه , خانه کلنگی , شهر234 ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

 

نکات قانونی که در هنگام معاملات املاک کلنگی باید بدانیم

دکترمحمود حقیقت طلب کارشناس مسائل حقوقی املاک با بیان اینکه درزمان انجام معاملات املاک کلنگی لازم است که حتما طرفین معامله حتما به ابعاد حقوقی قضیه دقت جدی داشته باشند درعین حال می گوید: تجربه ثابت کرده است که اگرهریک از متعاملین با دید باز وبا درنظرگرفتن مسایل مختلف وارد گود شوند از بروز بسیاری از مشکلات حقوقی پیشگیری خواهد شد.

 

به گزارش ملک رادار و به نقل از وبسایت خبری صما، این کارشناس حقوقی مسکن درهمین حال با برشمردن بیست فاکتور اصلی که سبب امنیت بخشی به معاملات املاک کلنگی می شود تاکید می کند: نمی توان ادعا کرد که رعایت همه این موارد به صورت مطلق سبب پیشگیری ازتخلفات حقوقی معاملات می شود اما بدون شک می توان نقش بازدارنده ای داشته باشد.وی در تشریح جزئیات این مولفه ها تاکید می کند : به عنوان مثال اجتناب از انجام معامله و سرمایه گذاری در زمین های غیرمحصور واملاک کلنگی متروکه ای که رها شده و تخلیه هست؛ به دلیل اینکه در چنین املاکی احتمال بروز کلاهبرداری ، جعل سند ، تصرف عدوانی و… بسیار بیشتر از املاک مشابه می باشد ازجمله مواردی است که حتما باید مد نظرقراربگیرد.

 

وی می افزاید : درهمین حال توجه به وضعیت تصرفی زمین و ملک کلنگی ؛ اینکه ملک در تصرف افرادی غیر از مالک نباشد نیز ازجمله مواردی است که نباید ازآن غفلت کرد چرا که در این صورت ( یعنی درصورت تصرف افراد غیر) یک دردسر بزرگ برای زندگی تان خریداری کرده اید و سرمایه خود را دور ریخته اید .

 

این کارشناس مسایل حقوقی مسکن ازدیگر سو می افزاید : همچنین اجتناب از انجام معامله در زمین واملاک کلنگی فاقد آراء کمیسیون های مرتبط و مؤثر در معاملات املاک شامل ماده ۵ ( برای تعیین نوع کاربری ملک مانند مسکونی ، اداری ، تجاری ، صنعتی ، زراعی ، آموزشی و …) ، کمیسیون ماده ۷ شهرداری (متصدی تعیین کاربری های فضای سبز ، باغ ، باغچه و … ) کمیسیون ماده ۱۲زمین شهری ( متصدی تعیین نوعیت زمین مانند دایر ، بایر ، متروکه و موات بودن ملک) ، کمیسیون ماده۱۰۰ ( برای تعیین وضعیت ابنیه مستحدثه ، میزان تخلفات ، تغییر کاربری ، ساخت با پروانه ویا بدون پروانه و… ) نیز از فاکتورهای مهمی است که متعاملین باید مدنظر قرارد دهند.

 

به گفته وی مطالبه و درخواست اخذ دستور نقشه ( اٍعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ) از فروشنده و یا مالک قبل از انجام معامله و سرمایه گذاری در زمین و ملک کلنگی ؛ دستور نقشه تعیین کننده آخرین یا جدیدترین تغییرات کاربری یا نوعیت املاک واراضی می باشد . بنابراین ضرورت دارد برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت برنامه های شهرداری ، طرح های عمرانی محل ، برنامه ها وطرح های دیگر سازمان های دولتی برای املاک واراضی شهری و … نیز ضروری است و افراد بدون اخذ دستور نقشه با مالکین یا فروشندگان معامله نکنند .

 

حقیقت طلب درادامه اظهارات خود به پنجمین فاکتور امنیت بخشی به معاملات مسکن اشاره می کند و می افزاید: اجتناب از سرمایه گذاری و معامله زمین و ملک های کلنگی وسایر املاک با قولنامه های بلند مدت و وکالتی نیز نباید فراموش شود چرا که این اشتباه شاید هرگز قابل جبران نباشد . انجام معامله با وکالت های بلند مدت و وکالت های کلی درواقع به معنای استقبال از خطر و ریسکی پر هزینه می باشد .

 

وی سپس تاکید می کند : همچنین لازم است که از انجام معامله قبل از تحقیق واخذ استعلام از نهادها وسازمان های ذیربط منابع طبیعی، شهرداری، اداره اوقاف در خصوص وقف خاص و وقف عام ، سازمان مسکن شهر سازی ، سازمان ملی زمین ، دادگاه انقلاب ، اداره ثبت ، دفتر تعاونی های مسکن ، سازمان زمین شهری و… نیز اجتناب شود.

 

این کارشناس حقوقی املاک توصیه می کند : ازدیگر سو به مالکین و وکلا بطور جد تاکید وتوصیه می شود که قبل از اخذ آراء کلیه کمیسیون ها ، استعلامات و مفاصاحساب های مرتبط با اراضی واملاک ، مبادرت به عرضه آن به بازار برای فروش یا مشارکت و … کنند.

 

وی در تشریح هشتمین مولفه فرمول امنیت بخشی به معاملات مسکن می گوید: لازم است که از سرمایه گذاری در زمین و ملک کلنگی تخلیه و متروکه قبل از انجام تحقیقات کافی و لازم ؛ بخصوص املاکی که دارای پرونده های متعدد قضایی اعم از ثبتی ، حقوقی ، کیفری و… هستند و نیز حتماً از انجام معامله املاکی که در مرحله دادرسی هست و یا حتی رأی بدوی و ثانویه (تجدید نظر ) اخذ شده بدلیل پیچیدگی های قضایی و ثبتی اجتناب شود .

 

حقیقت طلب درادامه به ابعاد روانی معاملات املاک اشاره و تصریح می کند: دلبستگی به زمین و ملک کلنگی به خاطر برخورداری ازچند گذر (بَر) ، برخورداری از ابعاد و حدود اربعه دلخواه ، به خاطر محلیت ملک و یا برخورداری از چند کاربری متفاوت و … نباید زمینه ای فراهم کند که سبب انجام تصمیم گیری غیر منطقی برای متعاملین شود .

 

این کارشناس مسایل حقوقی علاوه براین دهمین فاکتوررا اینگونه تشریح می کند: خودداری از انجام معامله و سرمایه گذاری در زمین های دارای فنداسیون ، پروانه ساخت سال های گذشته ، به دلیل امکان غیر استاندارد بودن خود فنداسیون ویا استراکچر ساختمان ونیز پر هزینه بودن چنین املاکی نیز حتما باید مدنظرقرار گیرد.

 

حقیقت طلب تاکید می کند: ازدیگرسو انجام نمونه برداری برای کشف میزان رعایت استانداردها ، قوانین و مقررات ، توجه به کیفیت اجرایی سقف و ستون ، فنداسیون و …. قبل از انجام معامله بخصوص در ساخت وسازهای سنتی و بسازبفروشی نیز بسیار ضروری است.

 

وی اظهارمی کند: توجه به درج نوع کاربری های مسکونی، آموزشی، خدماتی، فرهنگی ، توریستی، تجاری ، اداری و کاربری های مختلط و … در دستور نقشه املاک کلنگی و سایر اراضی شهری الزامی است و اگر در متن دستور نقشه کاربری تجاری درج شده ، موضوع حتماً از شهرداری منطقه استعلام شود.

 

این کارشناس حقوقی املاک می گوید: توجه به مفاد مندرج در رأی کمیسیون ماده ۱۲ ونیز نوع کاربری در دستور نقشه تحت عنوان آموزشی ، فرهنگی ، باغ ، دایر مشجر ؛ بایر ، باغچه ، فضای سبز ، متروکه و … نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 

به گفته وی همچنین استفاده از دوربین های ” جی آر اس” برای ارزیابی مساحی اراضی بزرگ قبل از انجام معامله و سرمایه گذاری در زمین ها وملک های کلنگی بزرگ چند هزارمتری و چند هکتاری نیز ضروری است.

 

حقیقت طلب تاکید می کند: توجه وحساسیتت نسبت به زمان صدور سند های جدید و کشف دلایل آن به خصوص برای املاک مناطق بسیار قدیمی مثل پاسداران (سلطنت آباد ، فخرالدوله ، بهجت آباد ، ونک ، توپخانه و… ضروری است چرا که ممکن است صدور سند جدید به دلایل متعددی باشد که به هرحال راستی آزمایی و کشف حقانیت برای خریدارکمک مؤثری است .

 

وی درتشریح عمده دلایلی که این راستی آزمایی را لازم الاجرا می کند می گوید :مواردی نظیر احتمال مصادره ای بودن ملک، وراثتی بودن ملک، به دلیل تفکیک ، افراز و یا تقسیم ملک مشاع، احتمال اخذ سند از طریق مواد ۱۴۷ و۱۴۸ قانون ثبت اسناد، احتمال تعویض سند نو با سند جدید تک برگی وبه عبارتی تک برگی کردن سند طبق دستور ادارات ثبت اسناد و املاک و… ازشاخص ترین دلایلی است که این نیاز به این راستی آزمایی را ضروری می کند.

 

وی سپس می گوید: درهمین حال توجه به آثار و سوابق قبلی ملک های کلنگی تخریب شده ؛ که ممکن است برخی از چنین املاکی در حوزه و مناطق آثار باستانی یا امنیتی و… وجود داشته باشد و هم چنین تلاش برای کشف علت تخریب ملک قبل از اخذ پروانه ساختمان نیز ضروری است.

 

وی مولفه هفدهم را اینگونه تشریح می کند:خودداری از انجام معامله وسرمایه گذاری در املاک کلنگی وراثتی قبل از بازدید از ملک و ودیدار و آشنایی با با همه وراث و شناخت اهداف معاملاتی آنان وانجام تحقیقات محلی مفصل از وضعیت شخصیتی ، تربیتی ، تحصیلی و شغلی وراث و… نیز ضروری است.

 

این حقوقدان املاک می افزاید: همچنین اجتناب ازانجام معامله وسرمایه گذاری در زمین واملاک کلنگی به صورت محضری و رسمی بدون تنظیم هرگونه مبایعه نامه نیز الزامی است و این توصیه به این دلیل است که درصورت بروز مشکلاتی اعم از ثبتی ، حقوقی ، کیفری و قانونی و… پس از گذشت سال ها از انجام معامله ، از اتهام تبانی و انجام صوری و …بری باشیم .

 

وی همچنین خاطرنشان می سازد: پرهیز از تنظیم وکالت بلاعزل بدون تنظیم مبایعه نامه در قالب انجام معامله و سرمایه گذاری در همه نوع معاملات املاک بخصوص در معاملات زمین و ملک کلنگی نیز مورد مهمی است که درانجام معامله باید مد نظرقراربگیرد.

 

وی درپایان به بیستمین فاکتور امنیت بخشی به معاملات اشاره می کند و می گوید: قبل از انجام هر نوع معامله در خصوص زمین حتما با همراهی مالک (فروشنده) با دقت و حوصله از ملک بازدید به عمل آورید وسعی کنید این بازدید حداقل بین نیم الی یک ساعت بطول انجامد . تجربه ثابت کرده است در این مدت در صورتی کاسه ای زیر نیم کاسه باشد و شما گرفتار فریب کلاهبرداران شده باشید ، احتمال اینکه طی این مدت مالکین واقعی یا ذینفعان واقعی سروکله شان پیدا شود ویا موضوع به گوششان برسد بسیار زیاد است . بد نیست مستحضر باشید که در معاملات زمین و املاک کلنگی تخلیه و متروکه و مخروبه ،حتی با استعلامات اداری هم نمی توان به موضوع جعل اسناد ، کلاهبرداری و … پی برد ودرنهایت توصیه مهم این است که به دلیل بروز مشکلات فراوان در بازار املاک کشور تا شخصیت فروشنده و یا خریدار را به درستی نشناخته اید از انجام معامله پرهیزکنید. بقول نیاکان ما ” هرگز زور خود را ندهید تا التماس بخرید ” !

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خرید خانه کلنگی , نکات قانونی خرید خانه , خانه کلنگی , شهر234 ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

روش های تخریب ساختمان کلنگی

  • View Larger Image

در این مقاله، مراحل تخریب ساختمان ها (Demolish buildings methods)  که به چهار روش تخریب: بالا به پایین (دستی)، بالا به پایین (مکانیکی)، روش گوی تخریب و روش انفجار می باشد را مورد بررسی قرار می دهیم. شما نیز می توانید ابتدا مطلب همه چیز در مورد تخریب سازه ها را مطالعه بفرمایید.

 

 

۱- روش تخریب بالا به پایین (دستی)

روش بالا به پایین روشی است که از سقف شروع شده و تا سطح زمین ادامه پیدا می کند. ترتیب های خاصی از فعالیت های روش مذکور وجود دارد که ممکن است بر اساس وضعیت کارگاه و اعضای سازه ای مورد تخریب متفاوت باشند.

 

مراحل تخریب بالا به پایین ساختمان

توالی مراحل تخریب باید بر اساس شرایط واقعی کارگاه، محدودیت ها، جانمایی ساختمان، جانمایی سازه ها و ساخت آن تعیین گردد . به طور کلی مراحل زیر باید اعمال گردد:

الف-  کلیه سازه های پیش آمده، سایبان ها، ایوان ها و بخش های متصل به دیوارهای خارجی باید نخست و پیش از تخریب ساختمان اصلی و سازه های داخلی آن تخریب شود.

ب – در حین تخریب سازه کف کلیه اتاق های تاسیسات آسانسور و مخازن آب در ارتفاع، باید با توالی بالا به پایین نسبت به سطح سقف اصلی تخریب گردند.

پ – تخریب دال های کف باید از دهانه میانی آغاز شده و به سمت تیرهای تکیه گاه ادامه یابد.

ت – تیرهای کف باید به ترتیب زیر تخریب شوند:

  • تیرهای جلو آمده  (یک سر گیردار یا کنسول ها)
  • سپس تیرهای ثانویه
  • بعد تیرهای اصلی

ث – ستون ها باید پس از برچیدن تیرهای بالاتر تخریب گردند.

 

سازه های پیش آمده وبالکن ها

سازه های پیش آمده، بالکن ها و ایوان ها ممکن است به سمت خارج ساختمان و روی پیاده رو یا در برخی موارد بر روی بخشی از خیابان جلو آمده باشند. سازهای تکیه گاهی موقت، سکوهای محافظ یا سکوهای موقت باید به عنوان اقدامات احتیاطی دقیقاً زیر آنها قرار داده شود.

 

۲- روش تخریب بالا به پایین (مکانیکی)

توالی مراحل تخریب توسط ماشین آلات عموماً مانند روش دستی بالا به پایین بوده به جز اینکه اکثر کارهای تخریب توسط تجهیزات مکانیکی انجام می گردد. تخریب با بالا بردن ماشین آلات مکانیکی روی بالاترین طبقه ساختمان آغاز می گردد.

 

 

بالابردن ماشین آلات

ماشین آلات مکانیکی باید به وسیله جرثقیل یا سایر ماشین آلات مورد تایید مهندس سازه دارای پروانه بر روی سقف ساختمان قرار گیرد. منطقه عملیاتی باید درحین بالا بردن ماشین آلات مسدود گردد. درصورتی که نیاز به مسدود کردن موقت مسیر باشد، مجوزهای مربوطه از پلیس و شهرداری پیش از آغاز عملیات کسب گردد.

 

تکیه گاه های ماشین آلات

باید بار وارد شده از طرف ماشین آلات به کف را مورد بررسی قرار داد. در صورت نیاز باید شمع زنی در طبقات پایین تر از طبقه مورد تخریب انجام شود تا ماشین آلات در شرایط ایمن بمانند. جابجایی ماشین آلات واحد مکانیکی باید تنها در محدوده شمع زنی شده انجام شود.

 

ساخت رمپ موقتی

ماشین آلات باید به وسیله رمپ به طبقات پایینی انتقال یابد. شیب رمپ نباید بیشتر از ۱٫۷۵ به ۱ یا مقدار توصیه شده توسط سازنده ماشین آلات باشد . به عنوان روش جایگزین می توان ماشین آلات را به وسیله جرثقیل پایین آورد.

جابجایی ماشین آلات مکانیکی در نواحی زیر ممنوع است:

– در محدوده دو متری لبه ساختمان

– در محدوده ۱متری بازشوهای کف

– هر نوع سازه پیش آمده یا کنسول دار

 

مراحل تخریب ساختمان

توالی مراحل تخریب مطابق با موارد ذیل انجام گردد:

الف – کلیه دال و تیرهای پیش آمده، سایبان ها و ایوان ها باید نخست و پیش از تخریب طبقات داخلی تخریب شود.

ب – اعضای سازه ای به طورکلی باید به ترتیب زیر تخریب گردد:

– ابتدا دال تخریب می شود

– سپس تیرهای ثانویه

– بعد تیرهای اصلی

ث – پنل دیوار شامل تیرها و ستون ها، باید به تدریج و به شکل کنترل شده تخریب گردد.

 

ایوان ها و بالکن های پیش آمده

تخریب ایوان ها و بالکن های پیش آمده، می تواند شدیدا اًمنیت عمومی را به مخاطره اندازد و لذا باید با احتیاط و دقت فراوان انجام شود. سازه های تکیه گاهی موقت، سکوهای محافظ یا سکوهای موقت باید دقیقاً زیر ایوان ها یا بالکن های پیش آمده قرار گیرند.

 

 

۳- روش گوی تخریب

گوی تخریب از یک جرثقیل مجهز به گوی فولادی تشکیل شده است. تخریب ساختمان ازطریق انرژی ضربه ای گوی فولادی آویزان از جرثقیل زنجیردار انجام می شود. گوی تخریب از خارج ساختمان عمل می کند. این روش برای ساختمان های مخروبه، سیلوها و سایر تاسیسات صنعتی مناسب می باشد . با این حال انجام عملیات، نیازمند فضای آزاد بسیار زیاد در اطراف دستگاه می باشد. همچنین اپراتور با مهارت بالا و تجهیزات مناسب مورد نیاز است.

 

ضوابط به کارگیری

الف – به جز موارد خاص، تخریب هربخش از ساختمان باید از بالا به پایین انجام شود.

ب-  تکنیک های پیشنهادی بهره برداری از گوی تخریب عبارتند از:

 

A- ضربه عمومی- سقوط آزاد گوی تخریب بر روی سازه

 

B – حرکت آونگی خطی- حرکت آونگی گوی هم راستا با بازوی دستگاه


یک کابل ثانویه معمولاً به طور افقی به گوی متصل می گردد تا حرکت گوی را کنترل کند.  گوی باید با حرکات نوسانی به سازه برخورد کند. گوی باید به بالای عضو برخورد کند تا از سقوط عضو به خارج از ساختمان جلوگیری شود.

پ –بازو یا بوم دستگاه نباید در حین انجام کار بیش از ۳ متر بالاتر از سازه در حال تخریب قرار گیرد.

ت –فضای آزاد عملیاتی بین جرثقیل و سازه درحال تخریب باید برابر با ۵۰  ارتفاع سازه باشد.

د- عملیات نباید در نزدیکی خطوط جریان برق هوایی انجام شود.

ذ- محوطه کارگاه باید به طور کامل فنس کشی شود تا از ورود عموم جلوگیری به عمل آید.

س- یک شخص راهنما باید درحین عملیات در کارگاه باشد تا اپراتور را کمک نموده و نسبت به ایمنی اطمینان یابد. شخص راهنما باید دانش و تجربه کامل در استفاده از گوی تخریب را داشته باشد.

 

 ۴ – روش انفجار

اگر قراراست که یک ساختمان را منفجرکرد، پیمانکار تخصصی دارای پروانه تخریب باید درباره تاثیرات انفجار بر همسایگان کارگاه یک گزارش ارزیابی خطر جامع و یک گزارش ارزیابی زیست محیطی تهیه کند. درصورت حصول نتایج مثبت ارزیابی خطر و ارزیابی اثرات زیست محیطی و توافق مراجع مرتبط، پیمانکار انفجار تخصصی دارای پروانه می تواند مطالعه سازه ساختمان را آغاز کرده و طرح انفجار را تهیه نماید. طرح می تواند شامل تضعیف اولیه سازه، راهبرد جایگذاری مواد منفجره و زمان تاخیر باشد تا بدین ترتیب ساختمان به شکلی ایمن فرو ریزد. تضعیف اولیه سازه می تواند شامل برش و برچیدن بخشی از دیوارهای برشی و سایر اعضای سازه ای باشد. محافظت از املک مجاور و ساکنین نیزاز ملاحظات مهم می باشد.

 

 

نگرانی های عمومی برای اجرای صحیح تخریب ازطریق انفجار به شرح زیر است:

الف –تضعیف اولیه سازه باید به نحوی طراحی گردد که نسبت به پایداری سازه پیش از انفجاراطمینان حاصل گردد.

ب- جهت کاهش پخش و انتشار نخاله های ساختمانی به زمین های مجاور پس از انفجار، یک کانال یا دیوار خاکریز باید خارج از ساختمان تعبیه گردد تا نخاله ها را در خود جای دهد؛ مگر اینکه فضای کافی در زیرزمین ساختمان جهت انجام این کار موجود باشد.

پ –همچنین در طراحی باید یک ناحیه ممانعت تعیین گردد تا کلیه ساکنین یا افراد مقیم واقع در این ناحیه درحین انفجار تخلیه شوند. شعاع ناحیه ممانعت عموما نباید کمتر از ۲٫۵ برابر ارتفاع ساختمان باشد. اثرات سروصدا و گردوخاک ناشی از انفجار باید درنظر گرفته شود.

ت-طرح اضطراری به منظور کنترل شرایط اضطراری مانند انفجار پیش از موعد و عمل نکردن مواد منفجره آماده شود.

ث –یک طراحی مناسب موجب می شود که سازه به سمت مرکز ساختمان یا در محدوده ی منطقه محافظت شده ریزش کند.

د –پس از انفجار، متخصص انفجار باید بررسی کرده و اطمینان یابد که هیچ گونه ماده منفجره عمل نکرده ای در کارگاه باقی نمانده باشد. تمام ناحیه باید تا زمانی که کلیه مواد منفجره ی عمل نکرده، منفجر گردیده یا به شکل ایمن توسط متخصص انفجار کنترل شود، خالی و تحت کنترل حراست باقی بماند.

ذ –حتی الامکان باید از سیستم های انفجار غیرالکتریکی استفاده شود تاخطر انفجار زود هنگام ناشی از جریان های الکتریکی سرگردان امواج الکترومغناطیسی خروجی یا فرکانس های رادیوایی به حداقل برسد.

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , خانه ویلایی , تخریب ساختمان , خانه فرسوده ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

 ۱۰ نکته کلیدی که هنگام خرید خانه باید بدانید

بشیر قلی‌زاده سرچشمه: خرید خانه برای اولین بار، هم می‌تواند دلهره آور بار باشد و هم وسوسه انگیز. این در حالی است که شما قدرت خرید خانه را در محدوده پولی که جمع کرده و یا قرار است وام بگیرید داشته باشید و یا نهایتا مجبور به اجاره نشینی مجدد باشید. ما در این یادداشت به بررسی نکاتی که قبل از خرید خانه باید رعایت شوند، پرداخته و راهنمایی‌های مفیدی برای زندگی آسانتر در این باره ارائه کرده‌ایم.

 
خرید خانه 
 
ملاحظات قبل از خرید
 
اولین قدمی که برای خرید خانه باید بردارید این است که اهداف بلند مدت‌تان برای خرید خانه چیست؟ و چگونه مالکیت خود را بر اساس آن برنامه، سازگار می‌کنید. این هدف ممکن است به دلیل مقدار زیادی پول باشد که به هدر می‌رود و یا می‌خواهید، اجاره بهایی که پرداخت می‌کنید را جایگزین وام مسکن کنید، در واقع این کار خیلی ملموس است. برخی هدف از صاحب‌خانه شدن را نشانه‌ای از استقلال خود می‌بینند و از این که مالک خانه شوند لذت می‌برند. کاهش اهداف برای مالک شدن، تصویر بزرگی است که شما را در مسیر درستی قرار می‌دهد. در اینجا پنج سوال کلیدی برای خودتان مطرح کنید.
 
 
 
۱. کدام نوع خانه مناسب شماست؟
 
در هنگام خرید ملک مسکونی چندین گزینه برای خرید وجود دارد. به طور مثال؛ یک خانه سنتی تک واحده، یک آپارتمان، یک خانه تک واحدی مدرن و یا یک ساختمان با ۲ الی ۴ واحد و یا یک مجتمع مسکونی بزرگ. هر گزینه‌ای برای خودش معایب و مزایایی دارد. بسته به نوع مالکیت‌تان این گزینه‌ها هم تغییر می‌کنند. بنابراین تصمیم بگیرد که کدام گزینه به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید. شما می‌توانید قیمت خرید تمام گزینه‌ها را بررسی کرده و با مقدار پولی که قرار است، صرف خرید خانه کنید، مقایسه کنید تا بتوانید برخی از گزینه‌ها را به راحتی یا به اجبار حذف کنید.
 
خرید خانه 
 
۲. کدام خانه، ایده‌آل شما خواهد شد؟
 
در هنگام خرید منزل انعطاف پذیری داشته باشید. چون احتمالا این خرید بزرگترین خرید زندگی‌تان باشد. در این باره لیستی را برای خود فراهم کنید. شما باید در این لیست تمام نیازهای خود را در نظر داشته باشید. در واقع لیست شما باید شامل خواسته‌های اولیه شما مانند محل مورد نظر، متراژ خانه، دسترسی به بازار و یا ایستگاهای حمل و نقل عمومی، به خصوص در کلان شهرها باشد. توجه به جزئیات مثل نوع مصالح ساخت، سن و نمای خانه، نوع کف پوش و حتی طرح حمام و آشپزخانه و دیگر چیزهای ریز و درشت در مرحله بعدی قرار دارد.
 
 
 
 
۳. به چه مقدار می‌توانید وام مسکن تهیه کنید؟
 
قبل از خرید مسکن، مهم است بدانید که وام دهندگان مسکن به چه میزان وام با چه شرایطی در اختیارتان قرار می‌دهند. شاید شما به فکر یک خانه ۲۰۰۰۰۰ میلیونی باشید، اما وامی که در اختیار شما قرار می‌گیرد ۱۰۰۰۰۰ میلیون تومان باشد. با این شرایط شما باید ۱۰۰۰۰۰ میلیون باقی ماند را خودتان از قبل تهیه کرده باشید. باید به‌فکر پس دادن وام مسکن به‌صورت ماهانه باشید، با توجه به بدهی‌هایی که دارید آیا می‌توانید اقساط چنین وامی را پرداخت کنید؟ بدون آنکه به زحمت بیافتید و یا از دیگران قرض کنید؟ درآمد ماهانه خود را با اقساطی که قرار است، پرداخت کنید، مقایسه کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا تونایی صاحب خانه شدن را دارید یا نه.
 
خرید خانه 
 
۴. چه میزان می‌توانید برای خرید خانه هزینه کنید؟
 
گاهی اوقات بانک‌ها با گرو نگه داشتن سند منزلی که قرار است، خریداری کنید به شما با شرایط خاص وام پرداخت می‌کنند یا برخی بانک‌ها به شما حواله خرید مسکن اعطا می‌کنند. البته این حواله‌ها سود زیادی دارند. برخی موسسات نیز با شرایط خاص وام در اختیار متقاضیان مسکن قرار می‌دهند. شما با یک پرس و جوی ساده با کسانی که از این وام‌ها استفاده کرده‌اند، می‌توانید پی ببرید که کدامشان به صرفه‌تر است و بار هزینه‌ کمتری روی دوش‌تان قرار می‌دهد. حتی با یک سرچ ساده در اینترنت نیز می‌توانید به جواب پاسخ خود برسید.  
 
۵. برای خرید خانه از چه کسانی کمک بگیرید؟ 
 
شما می‌توانید با پرسش از املاکی‌ها، خانه‌ای را که نیاز دارید را با توجه به هزینه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، پیدا کنید. البته (توجه داشته باشید که در این‌گونه موارد به سخنان یک بنگاهی بسنده نکنید، حتی می‌توانید از مردم کوچه و بازار مخصوصا مغازه داران دراین باره پرسش کنید تا رنج قیمت واقعی را به دست آورید. جستجو در اینترنت هم می‌تواند بر معلوماتتان بیفزاید) بعد از این مرحله می‌توانید خانه‌ای را که قرار است خریداری کنید را مشاهده کنید. البته متخصصینی در این امر وجود دارند که شما با کمک گرفتن از آنها می‌توانید سوالات متداولی که از بنا و یا مقدار وامی که به آن تعلق گرفته است، سوال کنید. اگر چنین افرادی را پیدا نکردید، می‌توانید از صاحب خانه و اسنادی که در اختیارتان قرار می‌دهد، به صحت و سقم بنا پی ببرید. در این گونه مواقع حتما با اشخاصی که اطلاعاتی در مورد نحوهٔ خرید و فروش مسکن دارند مشورت بگیرید.
 
خرید منزل 
 
فرایند خرید منزل
 
اکنون که برای خرید منزل مصمم شده‌اید، بیایید آنچه را که از فرایند خرید منزل می‌‌توان انتظار داشت را بررسی کنیم. این درست زمانی است که از تصمیمات هیجانی و پر تنش فاصله بگیرید. حتما نیازی نیست که برای خرید خانه دست به قلم شوید و تمامی نکات را یاداشت کنید. البته این کار روشی درست برای بررسی اهداف شماست. شما می‌توانید با کمک گرفتن از مغزتان به این مهم دست یابید. با توجه به مطالبی که عنوان شد، می‌توان از شما انتظار داشت از مراحلی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، پیروی کنید.
۱. خانه‌ای را برای خرید پیدا کنید
 
اطمینان حاصل کنید که از تمام گزینه‌های موجود برای پیدا کردن خانه در بازار استفاده کرده‌اید، از جمله استفاده از نماینده املاک و مستغلات، جستجوی آنلاین و حتی رانندگی در اطراف محله‌‎هایی که قرار است از آن مکان‌ها خانه بخرید. همچنین با دوستان و دوست دوستانتان در ارتباط باشید. شما هرگز نمی‌دانید کدام یک از این منابعی که عنوان شد، ممکن است خانه موردنظرتان را پیدا کنند. پس پیگیر باشید.
 
خرید خانه 
 
۲. گزینه‌های مختلف تامین مالی برای خرید منزلتان را در نظر بگیرید
 
خانه اولی‌ها گزینه‌های متنوعی برای خرید منزل پیش روی خود دارند. از جمله وام‌هایی که دولت با شرایط خاص توسط بانک‌های ذی ربط در اختیارشان قرار می‌دهد. البته برخی خانه‌ها برای خودشان وام نیز دارند. توجه داشته باشید دولت کشورمان وام با سود ۹ الی ۱۱ درصدی در اختیار خانه اولی‌ها قرار می‌دهد. البته ممکن است به مرور زمان میزان و شرایط وام تغییر کند. سعی کنید از آخرین طرح دولت برای خانه اولی‌ها اطلاعات جامعی کسب کنید. در غیر این‌صورت در کشورمان وام گرفتن به ضررتان تمام خواهد شد. حتی اگر باز پرداخت بلند مدت نیز داشته باشد. مهم این است که شما توانایی پرداخت اقساط ماهانه را داشته باشید.
 
 
 
 
۳. در موقع خرید پیشنهاد ارائه دهید
 
نماینده املاک به شما کمک می‌کند تا از میزان هزینه‌ای که قرار است، برای خرید منزل انجام دهید، مطلع شوید و حتی شرایط فروشنده را نیز برای شما عنوان می‌کند. در چنین مواقعی شما می‌توانید هزینه کمتری برای خرید منزل ارائه کنید یا فروشند می پذیرد و یا به شما جواب رد می‌دهد. در چنین مواردی این شما هستید که دوست دارید خانه را خریداری کنید و یا از خریدش صرفه نظر کنید. به هیچ وجه خودتان را مشتاق خرید خانه نشان ندهید. یادتان باشد فشاری که برای خرید این منزل به روی شما هست را فروشنده نیز احساس می‌کند. او هم می‌خواهد خانه‌اش را بفروشد هر چه گرانتر بهتر.
 
خرید خانه 
 
۴. خانه را قبل از خرید خوب بازرسی کنید
 
حتی اگر مشخصات خانه‌ای را که شما قصد خرید آن را دارید کاملا بی‌عیب و نقص قید شده باشد. به هیچ وجه نباید شما را از بازرسی آن منصرف کند. سعی کنید خودتان به همراه یک کارشناس خبره به بازرسی خانه بپردازید، تا از هر گونه عیب نهانی و آشکار آن باخبر شوید. توجه داشته باشید هر گونه عیبی می‌تواند مبلغ پرداختی به فروشنده را کاهش دهد. اگر خانه دارای عیب جدی باشد، می‌توانید بدون هیچ گونه ضرری این معامله را فسخ کنید. البته در این باره می‌توانید با فروشند مشورت کنید. شاید با تخفیفی که به شما می‌دهد، ارزش خرید کردن را داشته باشد. در مواردی عیبی از خانه مشاهده می‌شود که ممکن است فروشنده تصمیم بگیرد، عیب را برطرف کند و بعد خانه را دراختیارتان قرار دهد و یا سر قیمت شما را راضی کند. در هنگام خرید خانه عجله نکنید، چون ممکن است به ضررتان تمام شود. معامله که جوش داده شد، دیگر نمی‌توان کاری کرد.
 
 
 
 
۵. دقت در پرداخت پول به فروشنده
 
اگر شما قادر به انجام معامله با فروشنده هستید و یا در بازرسی مشکلی جدی وجود نداشت، باید خودتان را برای کاغذ بازی اداری آماده کنید البته این کار زیاد زمان بر نیست. این در حالی است که شما دعا می‌کنید تا لحظه آخر در این معامله هیچ مشکلی پیش نیاید. «در هنگام پرداخت پول خانه حتما مطمئن شوید که این پول به حساب شخص فروشنده که سند خانه به نام او هست، واریز شود. اسم و پسوند مالک را خوب نگاه کنید. در برخی موارد تشابه اسمی باعث سوء استفاده می‌شود. اگر فروشنده بگوید من پسر و یا پدر و یا حتی وکیل صاحب خانه هستم به هیچ وجه وارد معامله نشوید. احتمال تبانی و دودره کردن وجود دارد. به یاد داشته باشید، بنگاه مذکور حتما مجوز از صنف مربوطه برای کار را داشته باشد. تاریخ و زمان گواهینامه اشتغال به کار بنگاه را مشاهده کنید که قدیمی و یا مخدوش نباشد»
 
خرید خانه
 
 
نکاتی برای کسانی که صاحب خانه شده‌اند
 
درست است که شما اسناد رسمی را امضاء کرده و با پرداخت پول، صاحب خانه شده‌اید. اما برخی نکات نیز هستند که وقتی صاحب خانه شدید، باید رعایت کنید. در ادامه این مطلب به این نکات می‌ پرازیم.
 
۱. صرفه جویی 
 
وقتی وارد منزل جدید شدید، برای خود یک صندوق اضطراری تشکیل دهید. در برخی مواقع هزینه‌های غیر منتظره پیش می‌آید. مثلا ترکیدگی لوله‌ها، نم دادن سقف و غیره... در چنین مواردی باید از قبل پول کنار گذاشته باشید، با توجه به پرداخت قسط ماهانه وام منزل.
 
 
 
 
۲. تعمیرات منظم را انجام دهید
 
خانه‌ای را که خریداری کرده‌اید، هر چقدر تازه ساخت باشد، باز هم نیاز به مراقبت و تعمیرات دارد. با تعمیر و نگهداری منزل می‌تواند از ایجاد هزینه‌های زیاد در آینده در امان باشید. در پاره‌ای از اوقات مشکلات کوچک به مرور زمان به مشکلات خیلی بزرگ تبدیل می‌شوند. شما با مراقبت و تعمیرات، می‌توانید این مشکلات کوچک را برطرف کنید. 
 
 تعمیر منزل
 
۳. آمار از بازار مسکن
 
مهم نیست خانه‌ای که خریده‌اید در چه زمان‌هایی چقدر ارزش دارد. مهم لحظه فروش آن است. سعی کنید اگر در آینده خانه بهتر با امکانات بهتر برای خرید پیدا کردید و وضعیت فروش منزل کنونی شما خوب بود، یک لحظه غفلت نکنید. شاید در آینده مجبور به جابه جا شدن منزل خود به خاطر شرایط شغلی و نیاز به پول باشید. شما می‌توانید با این کار سرمایه خوبی را برای خود ذخیره کنید. در زندگیتان چنین فرصت‌هایی را از دست ندهید.
 
خرید خانه 
 
نتیجه
 
این مطالب مروری مختصر برای خرید خانه بود تا به شما کمک کند، مسیر و روش درستی را برای خرید خانه در پیش بگیرد. شما با خواندن این مطلب بدون آنکه خود را درگیر خرید منزل کنید، می‌توانید به نکات مهمی در این‌باره پی ببرید که در آینده دچار استرس و مشکل نشوید و با رضایت کامل از خریدتان لذت ببرید.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24مراجعه کنید.

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , تخریب خانه کلنگی , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ خانه كلنگي

تخریب توسط توپ تخریب

استفاده از توپ تخریب یکی از قدیمی ترین روش های تخریب ساختمان است. در این روش یک توپ تخریب از جنس فولاد که با کابل از جرثقیل آویزان است به سازه برخورد کرده و طی دو حرکت افقی یا عمودی باعث تخریب سازه میشود. در حرکت افقی توپ, بوم جرثقیل به صورت رفت و برگشت در خطی افقی به ستون ها و دیوارهای سازه ضربه وارد میکند و این قسمت ها را تخریب مینماید. در حرکت قائم, جرثقیل توپ تخریب را بالا برده و رها میکند. این نوع حرکت برای تخریب پل ها, تیرها و دال های ساختمان استفاده میشود. یکی از معایب تخریب با توپ تخریب ایجاد آلودگی صوتی و انتشار گرد و غبار در فضا میباشد. به دلیل ضربات وارد شده بر سازه احتمال سقوط و پرتاب مصالح وجود دارد و انجام این تخریب نیازمند یک فضای بزرگ برای قرارگیری جرثقیل است.

تخریب توسط انفجار کنترل شده

این نوع تخریب برای تخریب سازه های مرتفع, سوله ها, پل ها, سیلوها و دیگر سازه ها استفاده میشود. به منظور اطمینان از نحوه تخریب پس از انفجار, یک نرم افزار آنالیزی بر روی سازه انجام میدهد تا انهدام آن را پیش بینی کند. طبق آنالیز انجام شده مواد منفجره در مکان های پیش بینی شده قرار داده شده و تخریب صورت میگیرد. یکی از معایب این نوع تخریب خطرناک بودن مواد منفجره است که احتمال عمل نکردن و یا انهدام ناقص ساختمان در آن وجود دارد. در انجام این روش اگر فاصله ی سازه تا ساختمان های مجاور کم باشد ساختمان های اطراف موقتا باید تخلیه شوند تا عملیات تخریب صورت گیرد.

تخریب تدریجی ساختمان

در تخریب تدریجی ساختمان ابتدا ساختمان را تخلیه کرده و سقف ها را برای عبور ستون های موقت برش میدهند. بعد از اینکه سقف برش داده شد یک کلاهک فلزی به ارتفاع ۲۰ متر در بالای ساختمان قرار داده میشود. بار ناشی از وزن کلاهک توسط ستون های موقت فلزی به سقف ساختمان وارد میشود. دو تیرک در بالا و پایین ستون ها قرار دارد. تیرک بالایی ثابت بوده ولی تیرک پایینی توسط یک جک هیدرولیکی که در داخل ستون قرار داده شده در راستای ارتفاع ستون تغییر ارتفاع میدهد. تیرک های پایین بر روی دال چهار طبقه پایین تر از کلاهک قرار میگیرند. بعد از آن کارگران و ماشین آلات از بالا و در داخل ساختمان شروع به تخریب میکنند. ضایعات ناشی از مصالح تخریب شده توسط جرثقیل هایی که در زیر کلاهک نصب شده اند به پایین ساختمان منتقل میشوند. در حین تخریب جک های هیدرولیکی ارتفاع بین دو تیرک را کاهش میدهند. بعد از تخریب چهار طبقه ی بی کلاهک و تیرک پایین ستون, تیرک بالایی بر روی سقف زیر کلاهک قرار گرفته و تیرک پایینی آزاد میشود و بر روی سقف چهار طبقه پایین تر قرار میگیرد. بعد از قرار گیری تیرک پایین, تیرک بالایی آزاد شده و عملیات تخریب دوباره انجام میشود.

از بین سه روش تخریب ساختمان, تخریب تدریجی مناسب ترین روش تخریب محسوب میشود. این نوع تخریب انتشار گرد و غبار ناشی از عملیات تخریب را کاهش میدهد و مصالح تخریب شده و ضایعات را در حین تخریب جمع آوری و به بیرون ساختمان منتقل میکند. روش تخریب تدریجی سازه برای هر ساختمانی مناسب است و شرایط آب و هوایی خللی در انجام آن ایجاد نمیکند. سر و صدای ناشی از تخریب سازه در این روش نسبت به سایر روش ها کمتر است و علاوه بر آن نیازی به تخلیه ساختمان های مجاور نمیباشد. تخریب تدریجی سازه نوین ترین روش تخریب ساختمان است و امروزه از این روش برای بازسازی ساختمان های فرسوده استفاده میشود.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , انواع تخریب خانه , تخریب تدریجی خانه , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ خانه كلنگي

بازسازی خانه زوج جوان؛ یک کلنگیِ مدرن‌!

اینجا یک خانه‌ قدیمی در شرق تهران است. یک خانه‌ ۲۲ ساله در محله‌ نیروی دریایی تهران که دوران کودکی‌ علی قنبری را به خودش دیده است؛ از آن خانه‌های نوستالژیک قدیمی که به اندازه‌ تمام مهمان‌ها جا دارند. با یک ایوان سرتاسری و تعداد زیادی در و دکور چوبی قهوه‌ای‌رنگ که مشخصه‌ ثابت‌شان است.

 
علی و همسرش، مهدیه صفایی‌نیا اما سلیقه‌ دیگری دارند؛ سلیقه‌ جدیدی که باعث می‌شود طبقه‌ دوم خانه‌ پدری به کل چیز دیگری باشد. خانه‌ علی و مهدیه که هردوی‌شان در حوزه‌ سازه و عکاسی کار کرده‌اند، به کل چیز دیگری است؛ راهرو ندارد و کفپوش و دکوری‌هایش هم با خانه‌های نوستالژیک قدیمی به کل متفاوت است. این زوج جوان باذوق خانه‌ قدیمی را با کمترین هزینه‌ ممکن به هم ریخته‌اند تا یک کلبه‌ کوچک جدید داشته ‌باشند؛ کلبه‌ای مدرن، تمیز و خلوت.
 
در این گزارش سراغ راز و رمزهای طراحی و دکور کردن خانه‌ علی و مهدیه رفته‌ایم، به گوشه‌های خانه سرک کشیده و درباره‌ ویژگی‌های هر قسمت خانه برای‌تان نوشته‌ایم. جزییات دکور کردن از زبان علی قنبری، آقای خانه روایت می‌شود.

ورودی خانه را تغییر دادیم
 
بازسازی خانه قدیمی علی و مهدیه، یک کلنگی مدرن‌! 

من تصمیم داشتم حتما یک اتاق کار در خانه‌مان درست کنم. در ورودی خانه قبلا از سمت دیگری باز می‌شد و درواقع به سمت فضایی کوچک گشوده می‌شد که مطلوب نبود. در نتیجه مجبور شدیم جای در ورودی را عوض کنیم تا به سمت هال باز شود و به جای در ورودی خانه یک نورگیر شیشه‌ای کار گذاشته‌ایم تا از نور بیرون هم استفاده کرده باشیم.
 
راهرو را حذف کردیم
 
راهرو سم علم معماری است؛ چون باعث خراب شدن فضا می‌شود. راهرو اجازه نمی‌دهد بتوانیم از فضا به‌درستی استفاده کنیم، مورد استفاده‌ مشخصی برایش تعریف نشده و فقط یک شبکه‌ است که بخش‌های مختلف خانه را به هم متصل می‌کند. کار اصلی ما حذف راهرو بود. به جای آن با استفاده از جداکننده‌های دیگری مثل دیواره‌ کاذب فضاها را از هم جدا کردیم. پیش از این، راهرویی در خانه وجود داشت که به دستشویی و حمام می‌رسید. ما این اشتباه‌ها را حذف کردیم.

دفتر کاری باید چطور باشد؟

در فاز صفر هر کار معماری باید یک‌سری مطالعات اولیه را انجام دهیم. نیاز کارفرما و میزان ساعتی را که در روز پشت میز کارش می‌گذراند، نیازهای او را تعیین می‌کند. بعضی‌ها حتی در اتاق‌ کارشان به اتو هم نیاز دارند!

به طور کلی، دفتر کار باید نور خوبی داشته باشد، از تنش‌های روزانه دور باشد و وسایل پرکاربرد داخل اتاق باید دم دست باشند و حتی یک فضای استراحت کوچک هم می‌تواند دفتر کار را دلچسب کند.

با یک تغییر کوچک، سالن را بزرگ‌تر کردیم
 
 بازسازی خانه قدیمی علی و مهدیه، یک کلنگی مدرن‌!

در‌ ورودی حمام و آشپزخانه روبه‌روی یکدیگر بود که این اصلا خوشایند نیست. از طرفی ما دل‌مان می‌خواست که فضای تالار بزرگ‌تر به نظر برسد؛ به همین خاطر، ورودی آشپزخانه را رو به تالار قرار دادیم و کابینت‌های زیر اوپن آشپزخانه را حذف کردیم که آشپزخانه را هم جلوی چشم می‌آورد.

سوپرمارکت خانگی بسازید

برای استفاده‌ بهینه از فضای آشپزخانه، از یک افزونه‌(اکسسوری) دکوری به اسم سوپر استفاده کردیم. سوپر یک انباری متحرک در ابعاد مختلف است و در هر بخشی از آشپزخانه می‌تواند کاربردهای خاصی داشته باشد. یکی از سوپرهای بزرگ‌مان به عنوان انبار خریدهای بزرگ‌تر استفاده می‌شود. یک سوپر کنار گاز داریم که ادویه‌ها درونش هست و یکی هم کنار ماشین ظرفشویی که برای مواد شوینده در نظر گرفته‌ایم. سوپر ابعاد و اندازه‌های مختلفی دارد. سوپرها را حتما نباید با کابینت خرید. مدل‌های ایرانی‌ حدود ۵۰۰-۶۰۰ هزار تومان (بدون کابینت ) قیمت دارند اما خارجی‌ها چند برابر گران‌تر هستند.

سوپر را کجا بگذاریم؟

بهترین جایی که می‌توانستم برای قرار دادن سوپر در نظر بگیرم، جلوی در ورودی و قبل از یخچال بود؛ چون یخچال از گودی داخل آشپزخانه بیرون می‌زد و می‌توانستیم سوپر را طوری جلویش بگذاریم که دیده نشود.
رنگ یخچال را با دکور هماهنگ کردیم

سعی کردیم وسایل خانه و آشپزخانه طوری باشد که با کل خانه هماهنگ شود. کفپوش‌ها که با رنگ دیوار و مبلمان هماهنگ بودند ولی ما برای یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی هم ایده داشتیم. رنگ آنها را نقره‌ای انتخاب کردیم؛ چون به نظرمان سفید با توجه به رنگ کلی خانه توی ذوق می‌زد.

جزیره‌ای در آشپزخانه

زیبایی خانه‌های کوچک را عموما آشپرخانه تامین می‌کند؛ چون این فضا خیلی توی چشم است و به خاطر وسایل متنوعی که دارد، همه توجه‌شان به آن جلب می‌شود. من دوست داشتم گاز یا سینک را به صورت جزیره کار کنم. در این شیوه‌ دکور کردن، گاز یا سینک ظرفشویی رو به سالن قرار می‌گیرد و جنبه‌ بصری زیبایی دارد. سبک جزیره از آنهایی آمده که می‌گویند، خانم خانه نباید فکر کند ‌آشپزخانه فضایی جدا از خانه است. پس در حین کار باید بتواند با اعضای خانه گپ بزند، تلویزیون ببیند و هرکار دیگری که دلش خواست، انجام دهد.

اتاقی برای تماشای فیلم
 
بازسازی خانه قدیمی علی و مهدیه، یک کلنگی مدرن‌! 

اتاق تلویزیون یا فضای تماشای فیلم در خانه‌های مدرن معمولا یک محیط سینمایی دارد. در اتاق تلویزیون قاب عکس‌هایی از بازیگران تلویزیونی می‌گذارند ولی من دوست نداشتم عکس بازیگران سینمایی در اتاق تلویزیون‌مان باشد. پس به جای آن از وسایل قدیمی که مرتبط با سینما هستند، استفاده کردیم. دوربین عکاسی قدیمی، تلویزیون‌های کوچک کهنه یا رادیوهای اولیه این فضا را برای‌مان به وجود ‌آورد. اکثر این وسایل دکوری خاص را از دوستان و آشنایان گرفتیم. بعضی از دوربین‌ها هم متعلق به همسرم است که در دوره‌ لیسانس، عکاسی خوانده است.

انبار مخفی برای فیلم‌های خوب

وسایل دکوری اتاق تلویزیون را روی باکس‌هایی قرار داده بودیم که درشان بسته بود. درون این باکس‌ها وسایل مورد نیازمان در اتاق تلویزیون – مثل سی‌دی فیلم‌ها و آهنگ‌های مورد علاقه‌مان – را گذاشتیم. این جعبه‌ها همرنگ با محیط هستند؛ به همین خاطر توی ذوق نمی‌زنند و در عین حال، درشان همیشه بسته است و کمتر کسی می‌داند که آنها انباری فیلم‌های ما هستند.

فضای خانه را جدا کردیم
 
بازسازی خانه قدیمی علی و مهدیه، یک کلنگی مدرن‌! 

وقتی راهروی خانه را برداشتیم، ‌یک سالن عجیب برای‌مان ماند که باید هر تکه‌اش را جدا می‌کردیم. فضای خالی بین دیواره‌ها هم حسابی توی ذوق می‌زد. برای اینکه فضاهای خالی شده را بپوشانم، از یک دیواره‌ گچی استفاده کردم. اینجا یک طاقچه‌ کوچک است که زیرش چند نور جاسازی شده و دکور خاصی برایش چیده‌ایم. یکی از ایده‌ها این بود که با کتابخانه، فضای کار را از خانه جدا کنیم اما کتابخانه خیلی گران درمی‌آمد. این دیوار ۹ مترمربعی، ۴۵۰ هزار تومان هزینه داشت که از یک کتابخانه‌ معمولی به مراتب کمتر است. علاوه بر آن خیلی هم سریع نصب می‌شود.

کتابخانه‌ای در کف زمین

ترجیح دادم کتاب‌ها روی زمین باشند؛ چون فضای جالبی ایجاد می‌کردند و رنگی بودند، فضای سیاه و سفید اتاق را از یکنواختی بیرون آوردند. در اینجا حدود ۱۰۰ جلد کتاب را روی زمین چیده‌ایم. شما در مواقع عادی و در عرض چند ماه، احتمالا به همین تعداد کتاب نیاز مبرم خواهید داشت. کتاب‌های اصلی را توی اتاق گذاشتیم و بقیه به انباری کتاب‌ها، ‌جایی در زیرزمین خانه منتقل شدند.

دیوارپوش‌های کلاسیک را فراموش کنید

پوشاندن دیوار اتاق با پوستر یک روش خوب برای تزیین اتاق است که هزینه‌ چندانی هم ندارد. پوستر پل بروکلین را انتخاب کردم؛ چون می‌خواستم تزیینات محیط کارم با رشته‌ای که در آن کار می‌کنم، هماهنگی داشته باشد. ضمن اینکه پوستر باید به شکلی باشد که بیش از اندازه جلب توجه نکند. منظره‌ عکس یک ویژگی مهم دیگر هم داشت؛ عکس پل، عمق داشت و به خاطر هماهنگی رنگ‌هایش با دیواره‌ اتاق، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌داد.

نورپردازی هدفمند
 
بازسازی خانه قدیمی علی و مهدیه، یک کلنگی مدرن‌! 

لوسترهای قدیمی معمولا نور کنترل شده‌ای ندارند و اگر ارتفاع‌تان نسبت به آنها مناسب نباشد، چشم‌تان را می‌زنند. لوسترهای قابل تنظیم طوری ساخته شده‌اند تا نور را روی یک هدف خاص متمرکز کنند. اگر پشت میز ناهارخوری نشسته‌اید و کاری با اتاق تلویزیون ندارید، همان یک تکه روشن می‌شود. ما در کل، خانه‌مان را به صورت هدفمند نورپردازی کرده‌ایم. نورپردازی طوری طراحی شده تا هرجایی که لازم داریم، روشن بماند. ما موقع فیلم دیدن فقط نور تلویزیون را داریم و لایت‌باکس‌های بالای سقف روشنایی کافی برای‌مان فراهم می‌کنند.

از ماجراجویی رنگی نترسید
 
بازسازی خانه قدیمی علی و مهدیه، یک کلنگی مدرن‌! 

خانه‌مان تم کرم و قهوه‌ای دارد که گاهی رنگ سبز هم در کنار آن کار شده است. ترکیب اینها،‌ رنگ مطبوعی را ایجاد می‌کند که نشاط‌آور است و در عین حال باعث آرامش می‌شود. رنگ بقیه‌ دکورهای کوچک و بزرگ خانه، از کفپوش‌ها گرفته تا فرش‌ها را با همین رنگ کلی خانه هماهنگ کردیم.

ممکن است این‌طور به نظرتان برسد که رنگ قهوه‌ای فضا را تیره و کوچک نشان می‌دهد اما همیشه این‌طور نیست. در جایی که رو به نور باشد، می‌توانید با خیال راحت از رنگ‌های تیره استفاده کنید. من هم در جاهایی از خانه که رو به نور بوده‌، رنگ تیره به کار برده‌ام.

پارکت را کنار بگذارید

کفپوش‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. ما دوست داشتیم کفپوش اصلی خانه‌مان چوبی باشد. پارکت که یک کفپوش تمام چوب است، اشکالاتی دارد؛ هزینه‌ نگهداری‌اش زیاد است، باید سالی یک‌بار روغن‌کاری شود ضمن اینکه خطر خورده شدن به وسیله‌ مورچه و موریانه را هم باید جدی گرفت. کفپوش‌های چوبی لمینت که پوشش PVC هم دارند، ماندگاری‌شان بیشتر است. گران‌ترین لمینت حدود ۱۲۰ هزار تومان در هر متر است. ایراد جدی این کفپوش‌ها این است که نسبت به پارکت وزن بیشتری دارند و نصب‌شان زمان‌برتر است.

ایوان را پر از گل کرده‌ام
 
بازسازی خانه قدیمی علی و مهدیه، یک کلنگی مدرن‌! 

من به گل و گیاه علاقه‌ زیادی دارم و همیشه دوست داشتم در خانه‌ام جایی برای نگهداری از گیاهان خانگی داشته باشم. ایوان آفتاب‌روی خانه را به عنوان محل نگهداری گل و گیاه سر و سامان دادم. جلوی ایوان یک حفاظ از جنس پلی‌کربنات گذاشتم. این ورقه‌ها عایق و محکم هستند و در عین حال جلوی نور خورشید را هم می‌گیرند. از آهنگرها خواستم برایم چهارچوب پنجره بسازند و بعد ورقه‌ها را در اینجا کار گذاشتم. به این دلیل از ورقه‌های پلی‌کربنات استفاده کردم که این ورقه‌‌ها مثل شیشه شکننده نیستند.
 
در نتیجه اگر به هر دلیلی، ورقه‌های پلی‌کربنات بشکنند، ‌آسیبی به ساکنان طبقه‌ پایین نمی‌رسد. در بخش پایینی پنجره هم حصیر کار گذاشتم. این حصیرها جلوی دید را می‌گیرند و شب‌ها اگر کمی خیس‌شان کنیم، هوا را بسیار خنک می‌کنند.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خانه کلنگی , چیدمان خانه کلنگی , تعمیز خانه لنگی , شهر24 , آگهی ریگان ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد
 
می دانم که تصور مشکلاتی که هنگام فروش یک خانه برایتان ایجاد می شود، سخت است. اما بهتر است امروز به این موضوع فکر کنید تا در زمان فروش خانه با مشکلات کمتری مواجه شوید. نکاتی که بیان می کنیم درباره اداره کردن مشکلات و موانع پیش رو در فروش آپارتمان و بهترین راه برای کنار زدن این مشکلات است.

 

انتظار نداشته باشید هزینه بازسازی خانه بطور کامل بازگردد

به گزارش شابش؛ باید بدانید یک خریدار تنها تا سقف قیمت بازار املاک و مستغلات محلی برای خرید خانه هزینه می کند نه به ازای آنچه شما خرج کرده اید. در حقیقت، شما نمی توانید هزینه های نوسازی خانه را به قیمت فروش آن اضافه کنید. متاسفانه با صرف هزینه های زیاد برای بازسازی خانه، با خطر از دست دادن پولی که سرمایه گذاری کرده اید مواجه می شوید، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.
اگر قصد دارید با ایحاد تغییرات مشتریان بیشتری برای خانه خود پیدا کنید باید توجه داشته باشید که با چند تغییر در نمای خانه بیش از ۱۰۰ درصد هزینه های تان جبران می شود. به طور مثال با یک نوسازی جزئی آشپزخانه تقریباً می توانید۸۰ درصد هزینه های خود را بازگردانید که البته این موضوع به منطقه ای که در آن زندگی می کنید نیز بستگی دارد. با این حال یک آشپزخانه نوسازی شده  قطعا می توان خریداران بیشتری را جذب خود کند. ضمن اینکه اگر شما درب خانه خود را با یک درب فولادی جدید جایگزین کنید، می توانید به بازگشت۱۱۰ درصدی هزینه های خود امیدوار باشید.
 
 
فروش خانه همسایه‌هایتان با قیمتی بالا، دلیل فروش خانه شما به همان قیمت نیست

بارها صاحبخانه هایی را دیده ام که می گفتند چون خانه همسایه‌شان، یک میلیارد تومان فروش رفته است خانه آنها نیز باید به همین قیمت به فروش برسد، چرا که عاشق این خانه هستند و ۱۵ سال در آن زندگی کرده اند. اما اکثر آنها نمی دانند که آشپزخانه همسایه شان کاملا نوسازی شده است. آیا آنها پیش خود فکر می کنند که یک خریدار حاضر است به همان اندازه برای یک آشپزخانه قدیمی با کابینتهای رنگ و رو رفته هزینه کند؟ مطمئنم که شما خود پاسخ این سوال را می دانید.
معمولا دلبستگی های عاطفی نمی گذارد برای خانه ای که قصد فروش آن را دارید عاقلانه تصمیم بگیرید. شما باید کاملاً به توصیه مشاور املاک خود اعتماد کنید.
 
 
خود را از دست دوستان دلال خود خلاص کنید

شاید یکی از دوستانتان که با او صمیمی هستید پروانه املاک و مستغلات داشته و گهگاهی معاملات مسکن نیز انجام می دهد. مثلا خانه مادرش که سال پیش فوت کرده بود را فروخته و به پسر عمویش کمک کرده تا از شهری به شهر دیگر نقل مکان کند. اما اینها ملاک نیست چرا که جدا از این موارد، شما به خاطر نمی آورید او برای آخرین بار کی خانه دیگری فروخته است. 
قطعا شما با خودتان میگویید: «بالاخره او دوست من است. چطور ممکن است در مورد من اشتباه عمل کند». اما  دوست شما به روش های مختلف ممکن است در مورد شما اشتباه عمل کند. در واقع کارهای او ممکن است باعث عدم فروش خانه شود. آیا این خطر را می پذیرید؟
درک می کنم که همیشه نه گفتن کار آسانی نیست، مخصوصا به یک دوست! اما در این مورد شما باید نه بگویید. بهتر است یک مشاور املاک ماهر را انتخاب کنید و خانه خود را هرچه سریعتر و با بالاترین قیمت به فروش برسانید.
 
 
خانه خود را برای بازدید خریداران آماده کنید

۸۱ درصد خریداران بر این عقیده اند که وقتی خانه آراسته و آماده بازدید باشد آنها راحت تر حس زندگی در آنجا را تصور می کنند.زمان های بازدید از خانه را مشخص کنید تا خریدار در زمان مراجعه به راحتی بتواند حس زندگی در خانه شما را دریابد. همین اندازه که همیشه خانه را مرتب و تمیز نگه دارید کافی است. همچنین بهتر است کمی قبل از آمدن خریدار از حضور او مطلع شوید. اگر تمام روز مشغول کار هستید  قبل از ترک خانه از تمیز و مرتب بودن آن اطمینان حاصل کنید. حتی اگر در آن روز قرار بازدید نداشته باشید.
حتما پیش خود فکر می کنید چقدر این کارها عذاب آور است ولی آیا شما ترجیح می دهید چند هفته زحمت بکشید تا یک پیشنهاد خوب برای خانه تان دریافت کنید یا میخواهید مرحله فروش خانه برای ماه ها به درازا بکشد؟ اگر خریداران خانه شما را ببینند و بایک آشفته بازار مواجه شوند مطمئن باشید که خانه شما به این زودی بفروش نمی رود. در حالی که اگر خانه آراسته باشد طوری فروش می رود که انگار اصلا وجود نداشته است!
 
 
قرار نیست همه عاشق سبک و یا وضعیت فعلی خانه شما باشند

اگر این موضوع را از ابتدا متوجه شوید کمتر غصه می خورید. به احتمال زیاد شما عاشق خانه خود هستید. چیدمان دکوراسیون آن یا دیوار قرمز رنگ اتاق پذیرایی تان را دوست دارید. شما دوست داشتید اتاق خواب بچه ها دقیقا رو به روی اتاق خواب شما باشد. با این حال باید بدانید تنوع عاملی است که باعث برقرار ماندن دنیا شده است و خریداران خانه شما ممکن است از بعضی موارد در خانه شما خوششان بیاید و از بعضی دیگر خیر. بعضی از خریداران آینده نگر ممکن است از موارد خاصی در خانه شما خوششان بیاید و از بعضی موارد بدشان بیاید. ممکن است بخواهند ترکیب خانه شما را عوض کنند. اختلاف نظر خریداران را درک کنید و توجه کنید چه چیزهایی ممکن است مورد پسند آنها واقع شود. همه خریداران از منطقه ای که خانه شما در آن است و یا از نوع دکوراسیون خانه و یا از میزان امکانات رفاهی محله تان راضی نخواهند بود. آنچه اهمیت دارد این است که آنها فکر کنند قیمت خانه شما منطقی است. محله شما را دوست داشته باشند و بتوانند حس زندگی را در خانه شما دریابند. حتی اگر بخواهند از دست دیوار قرمز اتاق پذیرایی خلاص شود.
 
 
حذف پارکینگ یک اشتباه بزرگ

شما در نظر دارید تا پارکینگ خود را برای فعالیت دیگری آماده کنید یا آن را در شرایط فروش خانه فراموش کرده اید. این را باید در نظر بگیرید که خیلی از هریداران ملک، به داشتن پارکینگ فکر می کنند. اگر نمی خواهید پارکینگ خود را به فروش برسانید، پس باید این موضوع تن دهید که احتمالا خریدار ایده ال شما به سادگی پیدا نمی شود.
 
 
قیمت خانه تنها با محاسبه مساحت مشخص نمی شود

متاسفانه شما تنها نیستید، خیلی های دیگر، از جمله مشاوران املاک، قیمت خانه را تنها با توجه به مساحت آن محاسبه می کنند. اما قیمت خانه بسیار بیشتر از ارزش مساحت آن است. قیمت یک خانه به داشتن یا نداشتن امکانات جانبی، خوب یا بد بودن منطقه و عوامل بسیار زیاد دیگری که باید در تعیین قیمت خانه لحاظ شوند، بستگی دارد. حالا که احساس می کنید چیزی در گلوی تان گیر کرده است چون از این موضوع خبر نداشتید، تحت هر شرایطی مطمئن شوید که مشاور املاک شما قیمت خانه را فقط بر اساس مساحت تعیین نکند. البته این مساله یکی از دلایل عمده برای عدم مراجعه به مشاور املاک است.


 
ارتباط وام مسکن برای خریدار و فروش خانه شما

اگر آپارتمان شما وام مسکن دارد می توانید آن را به خریدار منتقل کنید اما نکته مهم این است که بدانیم خریدار شرایط پرداخت وام را دارد. از این رو قبل از هر کاری بهتر است در این زمینه استعلام های لازم را انجام دهید و بدانید که آیا وام دهنده با این انتقال موافقت می کند یا خیر.
 
 
ممکن است از زمان فروش خانه تا  خرید خانه جدیدتان مدتی طول بکشد

این امکان وجود دارد که دقیقا پس از فروش بتوانید خانه دیگری بخرید اما احتمال آن صد درصد نیست. در این صورت یک چالش پیش روی شماست و نمی توانید به خانه جدیدتان نقل مکان کنید. پس بهتر است از قبل چنین اتفاقی را پیش بینی کنید تا در صورت وقوع سرگیجه نگیرید. ممکن است مجبور شوید وسایل خود را برای مدت کوتاهی در یک انبار بگذارید و خود در یک مکان اجاره ای کوتاه مدت و یا در کنار اقوام و دوستان خود بمانید. بهترین حالت این است که وقوع چنین مساله ای را پیش بینی کنید.
 
 
ممکن است خانه شما هرگز فروش نرود و از لیست فروش خارج شود

شما کاملا خود را از نظر روحی و جسمی آماده  کردید تا بتوانید به خوبی خانه تان را بفروشید .بازدید خریداران از خانه را تحمل کردید، انتظار کشیدید و در آخر هیچ چیز نصیبتان نشد.هیچکس به خرید خانه شما تمایلی نشان نداد. اگر خانه شما از لیست خرید خارج شود سرخوردگی زیادی به همراه می آورد پس بهتر است این اتفاق نیفتد. عناصر زیادی وجود دارند که می توانید به عنوان علت فروش نرفتن خانه تان بررسی کنید.  بزرگ ترین علت را می توانید در استراتژی قیمت گذاری خانه تان جستجو کنید.
 
 
بخش شیرین و کوتاه ماجرا

همانطور که خواندید می توان از مشکلاتی که در حین فروش خانه ایجاد می شوند، دوری کرد. کاری که شاید دیگران موفق به انجام آن نشوند. تفاوت تنها در دانستن واقعیات در مورد فروش خانه است. در واقع با برنامه ریزی می توان راحت تر با این مسائل کنار آمد . حالا می توانید بروید و با خیال راحت خانه خود را بفروشید!

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , مشارکت در ساخت , املاک , وبسایت خانه کلنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

به گفته برخی فعالان بازار مسکن،  خانه كلنگياز مواردی به شمار می‌روند که حتی در زمان رکود نیز، بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری آنها را خریداری می‌کنند، چرا که این ملک‌ها بیشترین سود در بخش مسکن را نصیب سرمایه‌گذاران می‌توانند کنند.

قیمت ملک‌های کلنگی در سطح تهران، همانند سایر ملک‌ها با یکدیگر تفاوت دارد، البته قیمت این ملک‌ها علاوه بر موقعیت جغرافیایی به جواز ساخت آنها نیز بستگی دارد، بنابراین ملک‌هایی که دارای جواز ساخت هستند بیشتر از سایر ملک‌های اطراف که فاقد جواز هستند می‌ارزند، البته نوع جواز نیز در قیمت این ملک‌ها تاثیرگذار است، برای مثال ارزش ملک‌هایی که دارای جواز تجاری و اداری هستند بیشتر از ملک‌هایی است که دارای جواز مسکونی هستند.

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس مشاهده سایت‌های آنلاین، قیمت هر متر خانه کلنگی در شمال تهران از سه میلیون و 300 هزار تومان شروع می‌شود و تا 70 میلیون تومان ادامه دارد.

 

برخی از خانه‌های کلنگی آگهی شده در شمال تهران

 

آدرس

مساحت زمین

قیمت واحد(تومان)

قیمت کل(تومان)

فرمانیه- نرسیده به خ آقایی

470

70,000,000

32,900,000,000

فرمانیه غربی- نرسیده به آبکوه

447

60,000,000

26,820,000,000

نیاوران- قبل از چهارراه مژده

1500

45,000,000

67,500,000,000

قیطریه- خیابان 35متری

745

40,000,000

29,800,000,000

جردن- قبادیان

1585

38,000,000

60,230,000,000

کامرانیه شمالی

290

26,000,000

7,540,000,000

محمودیه- خیابان شادآور

506

23,000,000

11,638,000,000

نیاوران- خیابان جمال‌آباد خداوردی

435

20,000,000

8,700,000,000

دروس- یارمحمدی

3600

15,500,000

54,000,000,000

مینی‌سیتی- شهرک نفت

200

13,500,000

2,700,000,000

دزاشیب- جنب آتش‌نشانی

64

12,500,000

800,000,000

دارآباد- خیابان سبکرو

123

10,000,000

1,230,000,000

قیطریه- چیذر

90

9,000,0000

810,000,000

پاسداران شمالی- نرسیده به فرمانیه

1150

9,000,000

52,600,000,000

دربند- میدان دربند

5000

8,500,000

42,500,000,000

اوین- درکه

183

7,000,000

1,281,000,000

زعفرانیه- انتهای آصف

2000

5,000,000

10,000,000,000

ظفر- خیابان عمرانی

54

4,647,000

250,966,000

ازگل- کوی مدرسه

700

3,500,000

11,060,000,000

ونک- ده ونک

600

3,300,000

1,980,000,000

 

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

     
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

 



:: برچسب‌ها: خانه , خانه ویلایی , معماری , سایت خانهویلایی , همه چیز درمورد خانه ویلایی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

اگر شما هم جزو آن‌دسته از افرادي هستيد كه به تازگي به فكر بازسازي خانه كلنگي  يا ساختن زمين متروكتان افتاده‌ايد، خواندن اين مطلب را به شما پيشنهاد مي‌كنيم ما سعي كرديم در اينجا تمام مواردي كه مربوط به مشاركت و ساخت ملك‌هاي كلنگي است و مي‌تواند كمك‌حال شما باشد و از طرفي اطلاعات شما را در اين زمينه افزايش دهد، جمع‌آوري كنيم تا در زمان كوتاه‌تر و با اطلاعات بيشتر و دقيق‌تر تصميم‌گيري كنيد.


 

اولين شروط مشاركت


 براي ساخت‌و‌ساز يك زمين يا يك خانه قديمي يا ساخت يك خانه كلنگي به صورت مشاركتي به چند نكته مهم بايد توجه داشت: فردي را كه وكالت ملك يا زمين را به ايشان واگذار مي‌كنيد حتما بايد فردي قابل اطمينان و امين باشد، به اين دليل كه اين فرد بعد از گرفتن وكالت قدرت اين را دارد كه از نظر قانوني خود را مالك واقعي بنامد و اما راه‌حل‌ قانوني براي اينكه فرد مذكور نتواند ادعاي مالكيت داشته باشد اين است كه بايد 3 دانگ ملك به نام مالك اصلي باشد و بابت 3 دانگ ديگر چك دريافت شود و تا پايان كار چك نزد مالك بماند و ساختمان طبق قرارداد تقسيم شود.

پس از دادن وكالت به پيمانكار يا (موكل) چند مرحله بايد انجام شود كه عبارتند از:

الف) اندازه‌گيري متراژ
ب) هماهنگي با شهرداري
ج) بيمه، د) تخريب
ه) ساخت‌و‌ساز


 

نكات مهم در اندازه‌گيري متراژ

نقشه بکشيد


متراژ بايد به صورت دقيق توسط مهندسي كه مي‌خواهد كار نقشه‌كشي را انجام دهد اندازه‌گيري شود و پس از آن ماكت جزئي از كار ساخته شود و تعداد طبقات و متراژ هر طبقه و زيربنا به دست آيد. نقشه ساختمان،‌ بايد دست مهندسي داده شود كه مدرك تحصيلي معتبر داشته باشد كه بتواند راه‌اندازي ساخت‌و‌ساز را تصديق كند، اگر مهندسي كه قرار است اين قسمت از كار را برعهده بگيرد همان مهندسي باشد كه قرار است مرحله ساخت‌و‌ساز را نقشه‌كشي كند بهتر مي‌تواند نظريه‌هاي خود را اعمال كند. بهتر است بدانيد كه اين كار، كار يك مهندس معمار نيست، زيرا مهندس معمار كار نقشه‌كشي طبقات را انجام مي‌دهد: مانند قرارگرفتن آشپزخانه، اتاق خواب‌ها و حمام و... پس اين مرحله (يعني اندازه‌گيري متراژ) مرحله مهمي است زيرا طبق آمار از هر 100 نفري كه اين مرحله را دقيق انجام نمي‌دهند 40 نفر به مشكل برمي‌خورند و كارشان ناقص و ناتمام مي‌ماند.


 

هماهنگي با شهرداري

مراقب شهرداري باشيد


در اين مرحله مالك بايد با شهرداري منطقه مربوطه هماهنگي‌هاي لازم را به عمل آورد تا جواز ساخت‌ صادر شود؛ در غير اين صورت پس از مدتي شهرداري جلوي ادامه كار را مي‌گيرد، شروع كار بدون جواز شهرداري باعث پيگرد قانوني و جريمه مي‌شود، شهرداري منطقه بايد با تمام كساني كه در منطقه در حال ساخت‌و‌ساز هستند، مرتبط باشد تا از روند كار آنها مطلع باشد و تحقيقات لازم را به جا آورد تا درصورت وقوع مشكل آن را با سرعت بالا برطرف كند و اما مدارك لازم براي صدور جواز شامل: سند مالكيت، بنچاق، برگه عوارض شهرداري و كارت شناسايي است. در ضمن فرقي ندارد كه براي دريافت جواز مالك به شهرداري مراجعه كند يا موكل؛ زيرا شهرداري از هركدام اسناد خاص خود را دريافت مي‌كند. همچنين هزينه‌اي هم كه در قبال جواز، تخريب و ساخت بايد پرداخته شود بستگي به متراژ ملك دارد. به‌طور مثال، براي يك خانه 100 متري 8 ميليون تومان هزينه بايد پرداخت شود و اما خانه‌هايي كه داراي بافت بسيار فرسوده‌اي هستند شامل پرداخت اين هزينه نمي‌شوند و بايد هزينه بيشتري در مرحله تخريب پرداخت كنند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , مشارکت در ساخت , املاک , وبسایت خانه کلنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد