نوشته شده توسط : بهزاد

اگر شما هم جزو آن‌دسته از افرادي هستيد كه به تازگي به فكر بازسازي خانه كلنگي  يا ساختن زمين متروكتان افتاده‌ايد، خواندن اين مطلب را به شما پيشنهاد مي‌كنيم ما سعي كرديم در اينجا تمام مواردي كه مربوط به مشاركت و ساخت ملك‌هاي كلنگي است و مي‌تواند كمك‌حال شما باشد و از طرفي اطلاعات شما را در اين زمينه افزايش دهد، جمع‌آوري كنيم تا در زمان كوتاه‌تر و با اطلاعات بيشتر و دقيق‌تر تصميم‌گيري كنيد.


 

اولين شروط مشاركت


 براي ساخت‌و‌ساز يك زمين يا يك خانه قديمي يا ساخت يك خانه كلنگي به صورت مشاركتي به چند نكته مهم بايد توجه داشت: فردي را كه وكالت ملك يا زمين را به ايشان واگذار مي‌كنيد حتما بايد فردي قابل اطمينان و امين باشد، به اين دليل كه اين فرد بعد از گرفتن وكالت قدرت اين را دارد كه از نظر قانوني خود را مالك واقعي بنامد و اما راه‌حل‌ قانوني براي اينكه فرد مذكور نتواند ادعاي مالكيت داشته باشد اين است كه بايد 3 دانگ ملك به نام مالك اصلي باشد و بابت 3 دانگ ديگر چك دريافت شود و تا پايان كار چك نزد مالك بماند و ساختمان طبق قرارداد تقسيم شود.

پس از دادن وكالت به پيمانكار يا (موكل) چند مرحله بايد انجام شود كه عبارتند از:

الف) اندازه‌گيري متراژ
ب) هماهنگي با شهرداري
ج) بيمه، د) تخريب
ه) ساخت‌و‌ساز


 

نكات مهم در اندازه‌گيري متراژ

نقشه بکشيد


متراژ بايد به صورت دقيق توسط مهندسي كه مي‌خواهد كار نقشه‌كشي را انجام دهد اندازه‌گيري شود و پس از آن ماكت جزئي از كار ساخته شود و تعداد طبقات و متراژ هر طبقه و زيربنا به دست آيد. نقشه ساختمان،‌ بايد دست مهندسي داده شود كه مدرك تحصيلي معتبر داشته باشد كه بتواند راه‌اندازي ساخت‌و‌ساز را تصديق كند، اگر مهندسي كه قرار است اين قسمت از كار را برعهده بگيرد همان مهندسي باشد كه قرار است مرحله ساخت‌و‌ساز را نقشه‌كشي كند بهتر مي‌تواند نظريه‌هاي خود را اعمال كند. بهتر است بدانيد كه اين كار، كار يك مهندس معمار نيست، زيرا مهندس معمار كار نقشه‌كشي طبقات را انجام مي‌دهد: مانند قرارگرفتن آشپزخانه، اتاق خواب‌ها و حمام و... پس اين مرحله (يعني اندازه‌گيري متراژ) مرحله مهمي است زيرا طبق آمار از هر 100 نفري كه اين مرحله را دقيق انجام نمي‌دهند 40 نفر به مشكل برمي‌خورند و كارشان ناقص و ناتمام مي‌ماند.


 

هماهنگي با شهرداري

مراقب شهرداري باشيد


در اين مرحله مالك بايد با شهرداري منطقه مربوطه هماهنگي‌هاي لازم را به عمل آورد تا جواز ساخت‌ صادر شود؛ در غير اين صورت پس از مدتي شهرداري جلوي ادامه كار را مي‌گيرد، شروع كار بدون جواز شهرداري باعث پيگرد قانوني و جريمه مي‌شود، شهرداري منطقه بايد با تمام كساني كه در منطقه در حال ساخت‌و‌ساز هستند، مرتبط باشد تا از روند كار آنها مطلع باشد و تحقيقات لازم را به جا آورد تا درصورت وقوع مشكل آن را با سرعت بالا برطرف كند و اما مدارك لازم براي صدور جواز شامل: سند مالكيت، بنچاق، برگه عوارض شهرداري و كارت شناسايي است. در ضمن فرقي ندارد كه براي دريافت جواز مالك به شهرداري مراجعه كند يا موكل؛ زيرا شهرداري از هركدام اسناد خاص خود را دريافت مي‌كند. همچنين هزينه‌اي هم كه در قبال جواز، تخريب و ساخت بايد پرداخته شود بستگي به متراژ ملك دارد. به‌طور مثال، براي يك خانه 100 متري 8 ميليون تومان هزينه بايد پرداخت شود و اما خانه‌هايي كه داراي بافت بسيار فرسوده‌اي هستند شامل پرداخت اين هزينه نمي‌شوند و بايد هزينه بيشتري در مرحله تخريب پرداخت كنند.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , مشارکت در ساخت , املاک , وبسایت خانه کلنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 | نظرات ()