نوشته شده توسط : بهزاد

آنچه مسلم است این است که هر خانه ای در هر دوره و زمانه ای که ساخته شده باشد پس از مدتی عمر خود را کرده و فرسوده می شود و یا در صورت حفظ استحکام نیز ساختار و طرح آن قدیمی شده و با مدل های زیبا و جدید متناسب با مد روز همخوانی نخواهد داشت هر چند که شاید در زمان ساخت خود یکی از شیکترین و به روز ترین خانه های بنا شده بوده است.بازسازی منزل علاوه بر ارضای حس زیبایی پسندی فرد می تواند از بسیاری از خطرات جانی و مالی احتمالی نیز پیشگیری نماید. پروسه بازسازی با توجه به نوع کاربری آن، هدف مالک از بازسازی، قدمت خانه و بسیاری از عوامل دیگر می تواند متفاوت باشد. به طور کلی آنچه در تمامی بازسازی ها مشترک است طی مراحلی به شرح زیر است:

ایده برای بازسازی خانه 

  • قبل از انجام عملیات بازسازی، در صورت عدم تعویض شیرآلات، لوله کشی ها و برق کشی خانه از سالم بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.
  • اگر کار بازسازی را به شرکت ها و پیمانکاران متخصص در این زمینه واگذار می کنید حتما قبل از انجام عملیات به طور کاملا رسمی قرارداد بازسازی را تهیه و به امضای طرفین برسانید تا ملزم به اجرای آنچه توافق شده است باشند.
  • بهتر است در صورت بازسازی های ریشه ای اعضای خانواده را در محل دیگری ساکن نمایید و در صورت نیاز خانه را تخلیه یا لوازم منزل را به صورت بسته بندی شده در یکی از اتاق ها بگذارید.
  • در تهیه متریال و مصالح مورد نیاز قبل از انجام پروسه بازسازی دقت داشته باشید که تا جایی که بودجه اجازه می دهد مواد با کیفیت تر و به روزتری خریداری نمایید.
  • در صورت انجام پروسه بازسازی به دست خودتان، قبل از شروع عملیات، مطالعات و آگاهی های خود را در این زمینه افزایش دهید. به کارگیری یک کارگر با تجربه نیز می تواند کمک بزرگی در انجام عملیات بازسازی است.
  • بازسازی: این مرحله شامل اجرا و پیاده سازی آنچه که در سه مرحله قبل برای آن برنامه ریزی کرده اید است.

شرایط بازسازی خانه 

  • داشتن یک نقشه کلی و تعیین نیازها: این مرحله می تواند به صورت نقشه ای بر روی کاغذ پیاده شود. داشتن دقت و رعایت نکات لازم در این مرحله می تواند منجر به تسریع در باقی مراحل بازسازی و یا برعکس موجب سردرگمی و اشتباه در مراحل بعد گردد. بهتر است در صورت نداشتن تجربه و مهارت کافی در این زمینه با کارشناسان و پیمانکاران خبره بازسازی منزل مشورت کنید.
  • محاسبه میزان هزینه های مورد نیاز: مرحله بعد از تعیین نقشه نهایی، برآورد قیمت بازسازی خانه و بودجه بندی می باشد. این کار هم می تواند توسط یک متخصص شرکت بازسازی و هم می تواند توسط خود مالک انجام شود. در این مرحله هزینه های لازم برای تهیه متریال و مصالح مورد نیاز و دستمزد نیروی انسانی لازم برآورد می شود. آنچه که در این مرحله بسیار اهمیت دارد مدیریت درست هزینه هاست که خرید یک خانه کنلگی و بازسازی آن را بسیار به صرفه تر از خرید یک خانه نوساز میباشد.

بازسازی خانه قدیمی

خرید خانه های کلنگی با بهرین قیمت در سایت شیپور

بازسازی خانه کلنگی با توجه به قدمت بالا و عدم امکان استفاده از آن به دلیل داشتن خطرات جانی و مالی برای ساکنین و در حقیقت ریشه ای بودن پروسه بازسازی در این مورد، دارای اصول و فنون خاص خود بوده و انجام آن توسط خود مالک نمی تواند امکان پذیر است.

استفاده از خدمات یک شرکت بازسازی معتبر و پرسنل متخصص و با تجربه آن هم می تواند از میزان اشتباهات و خسارات احتمالی در فرایند بازسازی های کلنگی بکاهد و هم روند بازسازی را تسریع میکند. بدین ترتیب پروسه بازسازی منزل کلنگی می تواند شامل مواردی به شرح زیر است:

  1. یافتن یک شرکت بازسازی خانه معتبر و با تجربه
  2. بازدید متخصصین و کارشناسان شرکت از پروژه و بررسی موارد فنی و تخصصی
  3. برگزاری جلسه ای میان مالک و متخصصین شرکت جهت مشخص نمودن خواسته های مالک
  4. انجام طراحی و ارائه نقشه خانه بازسازی شده نهایی
  5. تایید نقشه طراحی شده توسط مالک
  6. تعیین زمانبندی و برآورد هزینه های لازم
  7. تعیین فازهای مختلف اجرای عملیات بازسازی و اولویت بندی آنها
  8. نظارت صحیح بر اجرای طرح بازسازی

 

اگر خانه ویلایی خریداری شده قدیمی باشد نیاز به نوسازی و بازسازی دارد. در بازسازی منزل ویلایی دقت داشته باشید که:

  1. اگر تاسیسات و لوله کشی آن قدیمی هستند نوسازی و تعویض آنها قبل از اسباب کشی را مدنظر بگیرید.
  2. در نوسازی خانه های ویلایی بازسازی نمای بیرونی خانه نیز بایستی مورد توجه قرارگیرد.
  3. توجه به دکوراسیون داخلی خانه های بازسازی شده با توجه به متراژ بالای اکثر این خانه ها بسیار حائز اهمیت می باشد.
  4. استفاده از گیاهان طبیعی در طراحی و بازسازی فضای خانه های ویلایی می تواند بر زیبایی و جلوه این خانه ها بیافزاید. با توجه به نورگیر بودن عالی اکثر خانه های ویلایی پرورش گل و گیاه در این خانه ها با توجه به ذوق و سلیقه افراد خانه می تواند بسیار لذت بخش باشد.
  5. در بازسازی خانه های ویلایی در نظر داشتن پنجره ای بزرگ در بخش سالن پذیرایی یا نشیمن خانه ایده ای عالی است.


:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را دارند، خرید خانه‌ های ویلایی و زمین را پیشنهاد میشود. زیرا زمین همیشه بیشترین سود را دارد. خرید آپارتمان به منظور سرمایه‌گذاری اصلاً کار عقلانی نمیباشد، زیرا واحد های آپارتمانی هر چه از سن‌شان بگذرد از ارزش‌شان کاسته می‌شود، غرب تهران به دلیل اینکه بافت جدیدتری دارد برای سرمایه‌گذاری بهتر میباشد. خانه نوساز به دلیل افت قیمت برای سرمایه‌گذاری اصلاً مناسب نیست، اما همیشه ماده مصرفی که همان ملک کلنگی است برای سرمایه‌گذاری بهترین به حساب می‌آید، اما کسی که ملک کلنگی خریداری می‌کند نباید الان بسازد و باید فعلاً به این ملک را تخریب نکند.

کسی که ملکی کلنگی خریداری می‌کند اگر بعد از دو سال ۶۰ درصد سود نکند، در واقع ضرر کرده است، زیرا ارزش پول او تا دو سال دیگر کم شده و از طرفی گرفتن جواز و… آنقدر سخت و خسته‌کننده است که اگر ۶۰ درصد سود نکند فایده‌ای ندارد؛ اما با شرایط اکنون فقط دوسال طول می‌کشد کسی ملکی که ساخته است را بفروشد و یکی دو سال هم طول می‌کشد که آن را بسازد و نهایتاً ۵۰ درصد سود می‌کند، بنابراین اکنون زمانی مناسبی برای ساخت و ساز نمیباشد.

خرید خانه

خرید خانه یکی از مطمئن‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک و بالاترین سود است. سرمایه‌گذاری روی املاک و مستغلات به دلیل منعطف بودن بازار آن، کنترل صد درصد سرمایه، گردش مالی مثبت و رشد سرمایه در بلند مدت بی‌شک از بهترین انواع سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. در هر دوره‌ای از شرایط اقتصادی می‌توان با سرمایه‌گذاری صحیح در زمان مناسب و موقعیت مناسب، سود سرشاری را به دست آورد. همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات جزء سرمایه‌‌گذاری‌های بلند مدت محسوب می‌شود که می تواند با حفظ ارزش واقعی سرمایه و پیش رفتن با فراز و نشیب بازار، ارزش افزوده چشمگیری برای صاحبان سرمایه به همراه دارد.

خانه‌های نوساز

این مسئله که شما بتوانید با توجه به بودجه‌ی خود یا استفاده از تسهیلات مالی در نظر گرفته شده برای یک ملک٬ نسبت به خرید آن اقدام کنید٬ طی کردن مراحل بعدی را آسان‌تر می‌کند. ممکن است فکر کنید سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمند دانش خاصی نیست اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسد٬ بدون شناخت اصول سرمایه‌گذاری در بازار ملک سودی نصیب‌تان نمی شود. بهترین روش شناخت این بازار مطالعه و انجام تحقیقات گسترده درباره‌ی انواع ملک کلنگی یا نوساز و ارزش سرمایه‌گذاری در موارد مختلف میباشد. 

 ملک کلنگی یا نوساز جهت ساخت

هم‌اکنون بسیاری از مردم دستی در ساخت و ساز دارند اما این شغل هم همانند بسیاری از مشاغل دیگر نیاز به دانش اولیه و مهارت و تخصص دارد. برخی از افراد به دلیل سرمایه نه‌چندان زیاد با خرید ملک کلنگی و اجاره آن مدتی به خود فرصت می‌دهند تا سرمایه لازم را جمع کرده و سپس با بازسازی و ساخت آپارتمان جدید بر روی عرصه و اعیان قدیمی، به ساخت و ساز مشغول شوند.

 

خرید  خانه های کلنگی  کارعاقلانه ای است؟

در پاسخ به این سوال باید موارد بسیاری را در نظر بگیرید. مهم‌ترین نکته این است که هدف خود را از خرید و سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی تعیین کنید. این کار به شما کمک می‌کند فاکتورهای بعدی را با دید بازتری مورد بررسی قرار دهید. برای خرید خانه‌های کلنگی بطور معمول چند هدف وجود دارد؛

۱- خرید خانه‌های کلنگی با هدف فروش در زمان افزایش قیمت
۲- خرید خانه‌های کلنگی برای سکونت تا زمان مناسب برای مشارکت در ساخت
۳- خرید خانه‌های کلنگی با هدف بازسازی و فروش این خانه‌ها با قیمتی بالاتر
۴- خرید خانه‌های کلنگی با هدف تخریب و ایجاد واحدهای نوساز

خانه های کلنگی

بررسی موقعیت مکانی ملک کلنگی

موقعیت ملک یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

موقعیت خانه کلنگی

توجه به هزینه ساخت و ساز خانه های کلنگی یا نوساز

توجه به هزینه ساخت و ساز در ملک کلنگی یا نوساز، یکی از مهم ترین نکات خرید ملک کلنگی جهت ساخت و ساز است. هزینه هایی مانند تهیه مصالح و تجهیزات، ماشین‌آلات، تهیه‌ی نقشه های اجرایی، هزینه نظارت، هزینه ثبت سند و صدور مجوزهای لازم و… از هزینه‌های ساخت و ساز املاک می‌باشند. حتما قبل از اقدام به خرید ملک کلنگی، بودجه خود و هزینه ساخت و ساز در منطقه را مدنظر قراردهید تا معامله شما سرآغاز یک سود است.

موقعیت ملک کلنگی یا نوساز از نظر اجتماعی

مناطقی که وقوع جرم و جنایت در آن‌ها کمتر است و امنیت منطقه برای اهالی آن اثبات شده است، آینده‌ی بهتری دارند. همچنین فروش و واگذاری ملک در این مناطق با سرعت و سود بهتری انجام می‌پذیرد.

موقعیت ملک کلنگی از نظر منطقه ای

به این نکته توجه داشته باشید برخی مناطق از نظر رشد قیمت و منطقه، پتانسیل بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند. شما با شناسایی این مناطق و بررسی قیمت و منطقه می‌توانید سود بیشتری را برای خود رقم بزنید.

 تاثیر جنوبی یا شمالی بودن  ملک موثر است در میزان سود شما

جنوبی یا شمالی بودن ملک به چه معناست؟ ملکی که در جنوب یک خیابان یا گذر واقع شده است را جنوبی و ملکی که در شمال یک خیابان یا گذر قرار گرفته است را شمالی می‌نامند. املاک جنوبی نورگیری بیشتری نسبت به املاک شمالی دارند. اما این ویژگی چه تاثیری بر روی سرمایه‌گذاری در خانه‌های کلنگی دارد؟
بنابر تصمیمات شهرداری و اصول ساختمان‌سازی، برای ایجاد واحد‌های نوساز در یک ملک شمالی که نورگیری کمتری دارد، سازنده موظف است ۶٪ مساحت موجود زمین را به عنوان نورگیر (به صورت نورگیر مرکزی) در نظر بگیرد که سبب کاهش فضای مفید هر واحد خواهد بود. حال اگر ملک جنوبی باشد، دیگر نیازی به صرف چنین فضایی برای نورگیر و کاهش مساحت مفید هر واحد نیست.

در نظر گرفتن سن ملک کلنگی یا نوساز

در نظر گرفتن سن خانه برای مواردی با قصد تخریب و ایجاد واحدهای نوساز یا با قصد حفظ و فروش ملک در زمان افزایش قیمت، اهمیت چندانی ندارد. اما برای کسانی که قصد بازسازی خانه‌های کلنگی و فروش با قیمت بالاتر را دارند و همچنین برای آن دسته از افرادی که برای سکونت هرچند به مدت کوتاه، قصد خرید یک خانه‌ی کلنگی دارند، نکته‌ای مهم محسوب می‌شود. سن یک بنا با شدت فرسودگی آن ارتباط مستقیم دارد. اگر ملک مورد نظر شما در هیچ دوره‌ای از زمان ساخت تاکنون بازسازی نشده باشد، این فرسودگی بیشتر نمایان است. بنابراین هزینه‌ای که صرف بازسازی آن خواهید کرد، ممکن است بسیار بیشتر از تصورتان باشد. لازم به ذکر است که هنگام بازدید از این خانه‌ها باید موارد زیر را مورد بررسی کنید:

سیستم لوله کشی و فاضلاب ملک، سیم کشی ساختمان، سیستم سرمایشی و گرمایشی، نورگیر بودن ملک، آشپزخانه و کابینتها، سرویسهای بهداشتی، سقف و ایزوگام، بررسی دربها، بررسی ملک از نظر وجود حشرات موذی.

توجه به متراژ ملک و ابعاد آن

انتخاب یک خانه‌ی کلنگی با متراژ مناسب، از دیگر مواردی است که به فرد سرمایه‌گذار و اهداف او بستگی دارد. با در نظر گرفتن بودجه‌ی خود و تعیین هدف از خرید یک ملک کلنگی، می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید. البته فراموش نکنید بازسازی املاک با متراژ بالا هزینه‌ای بیشتر برای شما به دنبال خواهد داشت. متراژ یک ملک در زمان ایجاد واحدهای نوساز و فروش آن‌ها نیز بسیار سرنوشت ساز می باشد. چرا که در حقیقت واحدهای نوساز با متراژ کمتر از ۷۰ متر و بیشتر از ۱۲۰ متر، متقاضیان کمتری دارا هستند.

از دیگر نکاتی که در این بخش باید به آن اشاره کرد، ابعاد یک ملک کلنگی است. فرض کنید شما خواهان خرید یک خانه‌ کلنگی با متراژ ۲۰۰ مترمربع هستید. به نظر شما کدام یک از این ابعاد برای ساخت و ساز مناسب‌تر است؟ ۲۰متر×۱۰متر یا ۲۵متر×۸متر؟ مسلما ابعاد ۲۰متر×۱۰متر به دلیل بیشتر بودن عرض ملک مناسب‌تر خواهد بود. زیرا برای ایجاد واحدهای نوساز آزادی عمل بیشتری را برای سرمایه‌گذار به ارمغان می آورد.

برای بررسی قیمت های مختلف به سایت ایستگاه مراجعه کنید

بررسی لحظه ای قیمت خرید ملک کلنگی یا نوساز

اگر خواهان پیشرفت در بازار ملک هستید، باید با تغییر لحظه‌ای قیمت‌های ملک کلنگی یا نوساز خودتان را سازگار نمایید. بازار ملک و مستغلات یکی از منعطف‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است که با آگاهی و اطلاع دقیق از قیمت‌های روز می‌توانید سود قابل توجهی را نصیب خود کنید. با تحقیق و بررسی جامع املاک، می‌توانید خانه‌های کلنگی با شرایط مناسب پیدا کنید که به دلایل مختلف، زیر قیمت روز بازار به فروش خواهد رسید. توصیه‌ی ما به شما  این است که در مواجهه با چنین مواردی عجله نکنید و با انجام بررسی‌های لازم بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

ملک کلنگی یا نوساز

تفاوت قیمت های  کلنگی یا نوساز در مناطق مختلف تهران

خرید خانه کلنگی برای خانوارهایی بهتر است که سرمایه خرید خیلی بالایی ندارند. این خانوارها می توانند خانه کلنگی کوچکی را در شرق تهران خریداری کنند که در هر حال سکونت در شرق تهران خیلی بهتر از جنوب تهران است. حتی قیمت های مسکن در شرق تهران خیلی بهتر از غرب و شمال تهران است. خانه کلنگی به لحاظ سرمایه گذاری اصلا خوب نیست ولی بهترین گزینه برای نوسازی است و می توان با نوسازی آن را با قیمت خوب و مناسبی به فروش میرساند.

خرید خانه کلنگی برای نوسازی ضرر محسوب می گردد در حال حاضر قیمت مصالح ساختمانی رو به افزایش می باشد و فروش خانه نوسازی در بازار فعلی مسکن هم به دشواری صورت می گیرد. میزان سود نوسازی خانه کلنگی هم خیلی کم میباشد و اگر هم سودی داشته باشد فقط ۵۰ درصد خواهد بود، پس متوجه می شویم که خرید خانه کلنگی به صرفه نیست. با توجه به سودهای بانکی خریداران بهتر است که هرگز به سراغ این خانه ها نروند چرا که به طور یقین متضرر خواهند گشت.

 



:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()