نوشته شده توسط : بهزاد

 فوت و فن‌های تعمیرات خانه ویلایی، خانه کلنگی و خانه‌های قدیمی

تعمیرات خانه ویلایی، خانه قدیمی و خانه کلنگی در هر صورت، برنامه‌هایی هستند که جزء بازسازی و نوسازی ساختمان دسته‌‌بندی می‌شوند. قسمت‌های مختلف خانه‌های قدیمی نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند. برای افرادی که می‌خواهند محیط زندگی خود را زیباتر کنند یا از تخریب بیشتر جلوگیری نمایند، تعمیرات خانه جزء کارهای ضروری دسته‌بندی می‌شود. اگر تعمیرات به موقع و به درستی انجام گیرد، از هزینه‌های اضافی که به صاحب خانه تحمیل می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

 

 شاید تعجب کنید اما کوچکترین قسمت‌های خانه که شاید در نگاه اول به چشم شما نیایند، در طولانی مدت نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند. مثلاً ورودی مسیر آب در شیر آشپزخانه یا شیر سرویس بهداشتی ممکن است دچار گرفتگی شود؛ واشرها نیاز به آب‌بندی داشته باشند یا اینکه ممکن است این قسمت دچار شکستگی شده باشد و شما اطلاعی نداشته باشید. در هر صورت تعمیرات ضروری خواهند بود.

 

 

 

با توجه به موارد فوق، دور از انتظار نیست که برنامه‌ریزی برای تعمیرات خانه، بازسازی و نوسازی یکی از مواردی است که در سبک زندگی در تمام خانه‌ها، از خانه ویلایی گرفته تا خانه کلنگی، ویلا در شمال یا آپارتمان ضرورت دارند.

 

بر همین اساس تصمیم داریم در این مطلب، فوت و فن‌هایی را اشاره کنیم که در تعمیرات خانه باید مورد توجه قرار دهید. در این بحث با قسمت‌هایی آشنا می‌شوید که یا اصلاً به چشم شما نیامده است یا به ندرت به آن‌ها توجه کرده‌اید. پس از پایان این مطلب متوجه خواهید شد که پرداختن به قسمت‌های مختلف خانه و برنامه‌ریزی برای تعمیرات خانه تا چه اندازه مهم است.

 

 

 

چگونه برای تعمیرات خانه برنامه‌ریزی کنیم؟

 

برنامه‌ریزی برای تعمیرات ویلا

 

اولین قدم برای تعمیرات خانه، داشتن یک برنامه مناسب است. اینکه شما چگونه می‌توانید تمام امور تعمیراتی را انجام دهید و به چه وسایل و ابزارهایی نیاز دارید، همان چیزی است که یک برنامه منظم به شما نشان می‌دهد و از همه مهم‌تر، هنگام تعمیرات و بازسازی خانه نیاز دارید که از افراد متخصص و ماهر کمک بگیرید. به طور قطع، شما نمی‌توانید شخصاً تمام قسمت‌ها را در یک روز بازسازی کنید، یا تعمیر کنید؛ برخی از قسمت‌ها نیاز به دانش فنی دارد که شما به آن‌ها مسلط نیستید.

 

نوشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای تعمیرات خانه به شما خواهد گفت که کدام قسمت‌ها را خودتان می‌توانید انجام دهید و کدام قسمت‌ها را باید به تعمیرکاران و تکنسین‌ها بسپارید.

 

به طور مثال، تعمیر مسیر کابل‌کشی برق، چک کردن پنل کنترل گاز یا برق یا تعویض درب خانه نیاز به تخصص فنی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای این کارها از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. در مقابل، کارهایی مانند رنگ‌آمیزی درب و پنجره، تعویض پریز برق، تمیز کردن کف پوش‌ها، پوشاندن ترک‌ها و آسیب‌های روی دیوار در قسمت‌های مختلف، کارهایی هستند که شما با ابزارهای ساده می‌توانید در تعمیرات خانه به تنهایی هم انجام دهید.

 

برای برنامه‌ریزی تعمیرات خانه، یک فهرست تهیه کنید و آن را به دو قسمت فهرست شخصی و فهرست حرفه‌ای تقسیم‌بندی نمایید. قسمت‌هایی که به طور شخصی انجام می‌دهید را بررسی کنید و ابزارهای مورد نیاز خود را تهیه نمایید. برای قسمت‌های فنی و تخصصی با تعمیرکاران مربوطه یا شرکت‌های ارائه خدمات بازسازی و نوسازی ساختمان تماس بگیرید. اگر محدوده زمانی خاصی در نظر دارید آن را هم یادداشت کنید. به این ترتیب در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید و کارها به سرعت پایان می‌گیرد.

 

چرا تعمیرات خانه اهمیت دارد؟

 

اهمیت تعمیرات ویلا

 

اکنون که با مقدمه‌ای بر تعمیرات خانه، بازسازی و نوسازی آشنا شدید، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که چرا ساختمان ما به تعمیرات نیاز دارد؟

 

پاسخ سوال فوق، کاملاً واضح است!

 

اگر خوب فکر کنید متوجه می‌شوید که خراب شدن یک قسمت از ساختمان، به تدریج به سایر قسمت‌های ساختمان سرایت می‌کند. قطعاً شما تمایل ندارید که یک ترک کوچک در کاشی‌های حمام منجر شود کل دکوراسیون حمام را تغییر دهید! یا مجبور شوید تمام سیستم لوله‌کشی را عوض کنید! برای این کار هزینه‌های زیادی را باید پرداخت کنید. این در حالی است که اگر با یک تعمیرات ساده از نشتی آب جلوگیری می‌کردید، این اتفاق نمی‌افتاد!

 

طبق توضیح فوق می‌توان نتیجه گرفت که هرچه زودتر برای تعمیرات خانه اقدام کنیم، از هزینه‌های بیشتر در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر شیشه‌های پنجره‌های شما شکسته است، فقط کافیست یک شیشه جدید بخرید و آن را نصب کنید. قبل از آنکه گرد و غبار به داخل خانه نفوذ کند و موجب فرسایش اسباب و وسایل شود یا به دیوارها و چهارچوب پنجره آسیب برساند، این کار را انجام می‌دهید.

 

به عنوان یک مثال دیگر، اگر شیرهای آب در آشپزخانه نشتی دارند، قبل از آنکه به طور کامل، لوله‌ها دچار خوردگی و پوسیدگی شوند و آب تمام آشپزخانه شما را فرا بگیرد، با تعویض یک قسمت از لوله یا تعویض سیستم آب‌بندی می‌توانید از این حادثه پرهزینه و خسارت بار جلوگیری کنید.

 

این مسئله برای سایر قسمت‌های خانه هم وجود دارد. به طور مثال، اگر درب‌های چوبی در داخل خانه دارید و پوسته شده‌اند، با یک رنگ‌آمیزی ساده و صیقل دادن سطح چوب می‌توانید نمای زیباتری را ایجاد کنید. در غیر اینصورت، اگر ترجیح می‌دهید به طور کامل درب را عوض کنید باید هزینه‌های خرید درب نو را در تعمیرات خانه قبول کنید.

 

به عبارت کلی باید گفت چیزی که اهمیت تعمیرات خانه را نشان می‌دهد، جلوگیری از خسارت‌های بیشتر در آینده و کاهش هزینه‌ها است. در مقابل، اگر از دیدگاه زیباتر کردن نمای خانه چه در معماری بیرون و چه در دکوراسیون داخلی به قضیه تعمیرات خانه، بازسازی و نوسازی نگاه کنیم، این عامل موجب بهتر شدن شرایط زندگی می‌شود. از طرف دیگر اگر صاحبخانه قصد فروش ملک را داشته باشد می‌‌تواند خانه را با قیمت مناسب به فروش برساند.

 

برخی از راهکارهای کاربردی و نکات مهم در تعمیرات خانه

 

نکات مهم در تعمیرات خانه

 

برای اینکه بتوانید برنامه‌ریزی تعمیرات خانه را به درستی تنظیم کنید و بدانید که کدام یک از قسمت‌های خانه بیشتر نیاز به تعمیرات، بازسازی و نوسازی دارند، به صورت فهرست گونه مواردی را در این قسمت معرفی می‌کنیم:

 

· تمام قسمت‌های بیرون و داخل خانه را بازرسی کنید و عیب‌ها و نقص‌های آن را یادداشت نمایید.

 

· تاسیسات گرمایشی و سرمایشی را کنترل کنید و لوله‌های آب گرم و آب سرد را حتماً بررسی کنید.

 

· لوله‌های انتقال‌دهنده آب سرد و گرم در آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام را بازرسی نمایید.

 

· وضعیت کابینت‌های آشپزخانه را کنترل کنید.

 

· کفپوش‌های خانه را بازرسی کنید و آن‌ها را از نظر آب‌بندی یا ترک خوردگی ارزیابی نمایید.

 

· ترک خوردگی روی دیوارها اهمیت دارند. آن‌ها را کنترل کنید.

 

· نمای بیرونی ساختمان از جمله سنگ‌ها و آجرها را کنترل کنید و هرگونه ترک خوردگی یا فرسودگی را یادداشت نمایید تا در صورت لزوم از افراد متخصص برای تعمیرات خانه کمک بگیرید.

 

· درب اتاق‌ها و درب ورودی خانه نیاز به مراقبت دارند. در صورت لزوم رنگ‌آمیزی کنید و در غیر این صورت برنامه‌ریزی داشته باشید و نسبت به تعویض درب‌ها با یک شرکت معتبر برای خرید بهترین محصولات مشورت داشته باشید.

 

· وسایل خانه را ارزیابی کنید. لوازم شکسته را تعمیر کنید و در صورت لزوم آن‌ها را رنگ‌آمیزی نمایید.

 

· از گل‌ها و گیاهان برای زیباتر کردن خانه بهره ببرید.

 

· اگر خانه شما حیاط دارد، کف حیاط، محوطه فضای سبز، مسیر لوله‌کشی آب و ... را در این قسمت کنترل کنید.

 

· در هر قسمت از نمای داخلی خانه که لازم است می‌توانید از کاغذ دیواری یا روکش‌های سه بعدی استفاده کنید تا زیباتر باشد.

 

· فهرستی از لوازم و وسایلی که نیاز دارید تهیه کنید.

 

· فهرستی از شرکت‌های خدمات تعمیرات خانه، بازسازی و نوسازی ساختمان فراهم کنید.

 

· هزینه‌ها را یادداشت کنید تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تعمیرات خانه داشته باشید.

 

* یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در شمال، خرید ویلا نوساز است. این ویلاها مزایای زیادی دارند که در یک مقاله ویژه به بیان آن‌ها پرداخته‌ایم. قبل از خرید ویلا، این موارد را مطالعه کنید.

 

تعمیرات خانه ویلایی

 

سخن پایانی

 

تعمیرات خانه ویلایی، خانه قدیمی، تعمیرات خانه کلنگی، نوسازی و بازسازی ساختمان بسیار اهمیت دارند. اگر به موقع و به درستی نسبت به تعمیرات قسمت‌های مختلف خانه اقدام شود، هزینه‌های زیاد را برای نوسازی کل ساختمان کاهش خواهد داد.

 

در برخی از قسمت‌های خانه، تعمیرات را شخصاً می‌توانید انجام دهید اما برخی دیگر از تعمیرات باید به افراد حرفه‌ای و تکنسین‌های همان حوزه سپرده شود. یک برنامه‌ریزی دقیق به شما کمک می‌کند تا بهترین نما را در خانه ویلا یا باغ خود ایجاد کنید.

 

کارشناسان املاک اول خونه، تجربه کافی در زمینه محوطه سازی و زیباسازی ویلا، خانه و باغ داشته و شما را در تنظیم برنامه بازسازی و نوسازی ساختمان یاری می‌کنند. اگر به دنبال کارشناسان با تجربه و متخصص برای تعمیرات خانه یا ویلا هستید، کافیست با این مجموعه تماس بگیرید.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: خانه , خانه کلنگی , تعمیرات ختنه , نگهداری از خانه , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()